Hey, it's me! The newspaper you wanted to read!
היי, אני שוב כאן, ואנחנו ממשיכים במדריך הנחמד שלנו. (והמבין יבין את הפתיחה וסגירה של השיעור של היום)
בסדר, אז הבנו מה זה פאנפיק, אמריקה. אפשר להתקדם כבר?
רגע, יש לי תכנית שיעור מסודרת. שש, אל תפריעו.
אז הבנתם מה זה פאנפיק מהפרק הקודם, ויש לכם רעיון מדהים בראש, ועכשיו אתם מתיישבים (או עומדים, וואטאבר) לכתוב את הפאנפיק שלכם במחשב/בטלפון/על נייר.
רגע! חכו שנייה! לפני הכל:
עד כמה מקורי באמת הרעיון שלכם?
מקורי? מה זאת אומרת מקורי? לא כותבים את מה שמביא הכי הרבה צפיות?
אני מקווה מאוד שאף אחד מכם לא שאל את השאלה הזאת. מאוד מקווה.
כי לפני הכל, מקוריות זה חשוב.ואני מבינה שכיף להיסחף עם העדר, ולכתוב פאנפיק נכד וולדמורט משלכם, גם אם הוא לא מדבר על פרסי שהיא נכד וולדמורט, אבל זה לא מקורי. וזה נכווון לגמרי שזה רעיון מדהים לחלוטין שהארלי (בן הפייסטוס החמוד? מוכר לכם?) יהיה נכד וולדמורט, אבל זה לא מקורי.
אבל איך בכלל יודעים מה מקורי ומה לא?
איך יודעים להבדיל בין משהו שכבר נעשה לבין רעיון מקורי וחדש שלי?אז טוב ששאלתם.
אין רעיונות מקוריים לפאנפיקים בעולם. שום פאנפיק הוא לא מקורי לחלוטין. פשוט כי כמו שהסברתי בפרק הקודם של המדריך, פאנפיק הוא יצירה ספרותית שמבוססת על דבר קיים!פאנפיק לא יכול להיות מקורי.
כמובן שמה שקורה בפאנפיק יכול להיות מקורי, אבל קודם על רציתי לעבור אתכם על זה ששום פאנפיק הוא לא מקורי.אבל עדיין לא ענית על השאלה שלנו! איך יודעים אם רעיון לפאנפיק הוא יחסית מקורי או לא?
פשוט מאוד: מחפשים.
אני בדרך כלל מחפשת בוואטפד, אבל בהחלט אפשר לחפש מחוצה לו. (כמובן, אך אתם כותבים בוואטפד, חפשו בוואטפד, כדי שלא יקרה מצב שבו באותה הפלטפורמה יש שני סיפורים דומים בצורה מחשידה)
תמצאו את הרעיון המרכזי של הפאנפיק הזה שאתם רוצים לכתוב. בצורה תמציתית, מה קורה בו?
קודם כל, (כל עוד אתם לא כותבים על הארי פוטר או פרסי ג'קסון) תחפשו פאנפיק על הפאנדום שעליו אתם כותבים. אם זה פאנדום קטן, או שלפחות יש בו מעט פאנפיקים בוואטפד הישראלי, אתם יכולים לבדוק אחד אחד שהרעיון של הפאנפיק לא דומה לרעיון שלכם.
ונחזור לרעיון המרכזי של הפאנפיק. במילים בודדות, נסו לתמצת את הרעיון המרכזי. ואז תיכנסו לשורת החיפוש בוואטפד, ותלחצו על אנטר.
מצאתם משהו דומה? תבדקו עד כמה דומה, ומשם תעבדו.וכעת:
שמות מקוריים לפאנפיקים
בסדר, אקפ. עברנו את כל השלבים האלו, והגענו לכתוב את הפאנפיק. את יכולה לעזוב אותנו כבר?
לא! כי- כי- זה מדריך לכתיבת פאנפיקים! אז אתם עומדים להישאר בכיתה שלי עוד המון זמן, ולהקשיב לשיעורי המרתק.
אז אתם כמעט מתיישבים לכתוב את הפאנפיק היקר שלכם, ומגלים שאין לכם שם בשבילו.
לפני הכל, אני ממליצה לכם לכתוב פרק אחד, ואז לראות לאן זה הולך, ולבחור שם.
שם לסיפור זה דבר מסובך בכללי, אבל כאן אני רוצה לדבר על המקוריות של השם שבחרתם.
אז כמו לגבי הרעיון לפאנפיק, אם אתם מוטרדים לגבי השם, פשוט תחפשו אותו בפלטפורמה שבה אתם כותבים. כך תימנעו מהעתקה לא מכוונת ממישהו אחר."הארי פוטר ופרסי ג'קסון", או "פרסי ג'קסון והארי פוטר" זה יפה מאוד, אבל גם אם לא מצאתם אף פאנפיק שנקרא "פרסי ג'קסון ושומרת הערים האבודות", תפגינו קצת מחשבה.
"בחירה קפואה" הוא אמנם שם לא כזה מוצלח לפאנפיק על פרוזן שמבוסס על המועמדת (זה לא צלח את הפרק השלישי. וירד מפרסום לפני די הרבה זמן), אבל הוא יותר טוב מ-"הבחירה של אלזה", ו-
רגע, "הבחירה של אלזה" דווקא נשמע יותר טוב מבחירה קפואה.
אז, "בחירה קפואה" הוא שם יותר טוב מ-"אלזה והמועמדת". כי זה היה פאנפיק אלזמרן. שקברתי עמוק עמוק מתחת לכרית שלי.מחשבה ומקוריות בפאנפיק זה חשוב, בייחוד בגלל שלקהל אין שום רצון לקרוא את הארי פוטר שוב, רק בסגנון הכתיבה שלך.
צריך לדעת לאזן בין היצמדות לעלילה למקוריות בפאנפיק.
וזה מביא אותנו לדבר על היצמדות לעלילה ולאופי של דמויות. ועל שני הנושאים האלו בהחלט נדבר, רק בפעם הבאה שנתראה.
And as they say in the Wizarding world of Harry Potter: wizard on!
YOU ARE READING
העיתון
Randomעיתון מלא במדורים מגניבים על מלא פאנדומים, כמו: הארי פוטר פרסי ג'קסון מגנס צ'ייס משפחת קיין המועמדת משחקי הרעב פרוזן ועוד מלא דברים אדירים