في احد اسواق الخضار التي تقع في القري الشعبيه كان هناك خمس اطفال يحملون حقائبهم المدرسيه يملكون من العمر 13 عام جميعهم ويسيرون في منتصف السوق بحذر...
شمس وتهمس بخبث... هنفذ يا كبير.
معاذ بغمزه .... خدي موقعك يا مشمشاايه.
شمس بتسلم عليه بضحك... يلا بينا اصحبي.
ولد نط في وسطهم ويدعي ( محمد).... العمليه بالنص علشان منقلبش الطربيظات علي بعض امييييين.
بنت لمشاكسه وتقوم بضربه علي رقبته وتدعي (شروق).... هاااهااا عند بتاع الميلامين.
محمد بغضب وسحب شروق من ملابسها .... شرووووووق وربناااا انفخك لو ضربتيني علي افايه تاني فاااهمه.
شروق وتدعي البرائه .... كدا يا محاميحو كدا تشعلقني كدا طيب نزلني خلاص.
محمد ونظر إليها بطرف عينه وتركها..... ماشي خلاص.
شمس بضحك وتهمس بأذن شروق.... طول عمرك استاذه تثبيت بس جدعه يا بت.
شروق بضحك وتصافحها،،، تربيتك يا كبيرتنا.
معاذ بملل... سيبك منها يلا نادي هشام.
هشام وكان خامسهم يقوم برفع نظارته بسبابته.... وراكم اهو هااا بقي نخلص ورانا طاااابور لازم نلحقه لنستلم علقه متينه من الاستاذ حسونه فننجز معلش.
معاذ بتذكر ويقوم بضربه بخفه في كتفه.... لييييي فكرتني استعيذوااا بالله من الشطان دااا سرته نحس يا جدع وحنا بنقول يا فتاح يا عليم علي الصبح.
محمد بزهق ويقوم بفتح حقيبته واخراج علبه ( مكركروم.. كما يطلقون عليه) ويضع القليل منه علي رقبته..... بطلوا رغي يلا علي الشغل... يلا بقي يااامسهل.
شروق ولاطفال تجمعوا حول محمد ويدعون البكاء.... الللحقووووونه.
الناس انتبهت لمحمد الذي يدعي التعب الشديد وكان هشام يقوم بلف الشيش حول رقبته حتي لا يفضح امرهم.... معلش استحمل لحد اما نروح.
الناس أقتربت والجميع بدأ التسائل ما الذي حدث لهم وما ألامر؟!
معاذ ويقوم بمسح دموعه الكاذبه..... واحد ضربنه و أخد منا الفلوس والشاندوشات وجري.
شمس وتكمل بتمثيل..... وصاحبنه جري علشان يلحقهم ضربوه يا طنط.
شروق بعيط وتمسك زراع محمد الذي يقوم بتأديه دوره ببراعه..... هي البلد مبقاش فيها حكومه خلاااص يعيني عليه يا محاميحووو شوفو تعور ازاي وخدوو منا الفلوس ولاد الحرميه دول اعاااااء.
شمس وتقوم بعناقها علي سبيل المواساه وتقوم بالهمس في اذنها.... محاميحووو يا روح امك عايزه تفضحينا.
شروق بحمس وتقوم بمسح دموعها.... معلش جت غلط في السيناريو لمؤخذه.
بعض الناس اعطوهم مال والفاكها ولاكان شخص قام بأيقافهم عند الذهاب.... استنا اوديك المستشفي يا حبيبي شله اتعور جامد.
أنت تقرأ
قصص كوميديه بقلمي ●... Asmaa Habib●
Mystery / Thrillerقصص كوميدي✨🙈 1- ولاد العفاريت 😜. 2- يا أنا يا أنتي 💪. ⭐ جنان ⭐ كوميدي.. اكشن... تشويق... شعبي... غموض... رومانسي.. ♥ اللهم صلي علي الحبيب محمد 🌺