الحلقه الرابعه

813 84 4
                                    


مازن بتعب من صعود السلم......السلام عليكم يا حماتي .

جنه بحنان .....ادخل يبني وعليكم السلام.

مازن بعد أن جلس .....والله يا حماتي انتي عظمه ، كنت واثق انك هتخليها ترجع عن الي هي بتعمله بدل العسل الي هيه نيمه فيه.

جنه بضحك.......دا انا مكنتش بخليها إتنام اصلاً.

غرام بنص عين.......ما خلاص يا ماما اللله!

جنه بنصر......مش قولتلك يا انا يا انتي ، واديكي هتمشي ، مش تبقي تتحديني تاني .

غرام بضيق وتقوم بشد مازن.....يلا خلينا نروح.

جنه بتنهيده وفي سرها......ربنا يهديكي يا هبله.

بعد مرور حوالي شهر ......★

تقوم غرام بلاتصال علي والدتها.....ماما .

جنه بتنهيده......خير يا غلطه عمري!

غرام بخوف.....بصراحه يا مااما انا في مشكله كبيره ، ومش في غيرك هيساعدني!

جنه بضيق......هو انتي أصلاً مش بيجي من ورامي غير المصايب خييير!

غرام ......هو مازن عازم ناس من البنك ، وانا زي منتي عرفه مليش في الطبخ ، اخري اعمل عصير!

جنه 🙄 ايوه فين الطباخه الي عندك ؟!

غرام بضيق......الجزمه دي انا مشتها امبارح كانت بتعمل حركات مع مازن  مش عجباني ، والحظ لاسود أن مش لقيه حد دلوقتي اعمل اي ؟!

جنه 😏 ......شوفي من اليوتيوب مش كنت لما اجي اعلمك تقوليلي لو عزت حاجه هعملها من اليوتيوب ، يلا بقي تستهلي .

غرام بأسي.....ما الوقت ضيف ، قدمهم ٣ سعات ويجوا ، ولما اشوف من اليوتيوب هضيع وقت!

جنه ومحبتش بنتها تقع في مشكله ....خلاص بصي افتحي الموبيل فيديو كول واقولك تعملي اي .

وبعد مرور ساعتين......★

غرام بفرحه.....الحمد الله ، كدا البطه علي النار ، والمكرونه في الفرن والمحشي خلاص استوي.

جنه بفخر......علشان تعرفي بس اني جدعه ، يلا بقي اعملي الحله دي كمان محشي ورق عنب بسرعه.

غرام قامت بما طلبت والدتها أن تقوم بعمله.....خلصت الحله دي اهي احطها علي النار؟!

جنه 😈.....لا دي حطيها في التلاجه علشان انا جايه بكره ادوق الي عملتيه .

غرام بضيق....هو دا وقته يا مااماااا ، طب ما كنت عملتها بكره.

جنه بضحك .....اهو بقي غلاثه ، انا هقفل علشان اقوم احضر لولدك الغدا.

غرام بتنهيده.....طيب سلام.

قامت جنه بأغلاق الهاتف.....ههههه ، والله لربيكي من اول وجديد يا غرام ، مبقاق اسمي جنه الي لما اطلع الجنان بتاعك ، يا انا يا انتي !

قصص كوميديه بقلمي ●... Asmaa Habib●حيث تعيش القصص. اكتشف الآن