الحلقه الثانيه

1.6K 152 7
                                    

ضحك ثلاثتهم وهم يسيرون في طريقهم لمحل الطعميه وأثناء سيرهم لفت انتباههم لاحظوا شيء غريب جدا تسللوا بتمهم ليصعقوا بما رئوه اشخاص يتبادلون اطراف الحديث وكانوا ممسكين بأكياس مخدرات...

الشخص المجهول 1 ويقوم بفتح كيس بيلاستيكي ووضع القليل من المسحوق الابيض علي يديه ومن ثم يقوم بأستنشاقه ..... لا أصلي اقبلك بكره ببضاعه جديده دي مش هتبات يا معلم.

الشخص المجهول 2 باتفاق ويقوم بسحب المال بسرعه..... اذا كان كدا ماشي بس جهز فلوووس تاااخد بضاااعه الكيف غالي وشاحح اليومين دول اااه بقولك.

الشخص المجهول 1 بتسائل..... يعني مينفعش نقسم البحر اتنين تاخد نص المبلغ ولما اصرف تاخد الباقي منتي عالم الظرووف ؟!

الشخص المجهول 2 وكان يقوم بعد الاموال.... معلش يا خويه الضرب في الوش مفهوش معلش لو اتعلم عليك هتزعل في فلوس في بضاعه الكلام واحد.

الشخص المجهول 1 وكان سيبادر بالحديث.... بس م...

الشخص المجهول 2 ويهم بالمغادره مقاطعاً أياه... مات الكلام.

اختبأ الثلاثه خلف سياره كي لا يفضح امرهم حتي ذهبا كل من الشخصين..

محمد بصدمه.... دول ببيعوا بدره هنااا يااااهشام بووودره يااااااانهااار.

هشام وكان يريد ان ينهي الامر ولا يعطي له اي اهتمام.... ملناش دعوه خلينا في حالنا احنا مش وش مصاايب بقولكم اهووو دا موال كبير يا صحبي.

معاذ بتفكير وبنظر لهم بابتسامه.... لااااء لازم نعمل حاجه جتلي فكره.

هشام بابتسامه خوف.... ياااا مصيبوااا.

محمد بضحك ويضع يده علي كتف معاذ.... تعرف يا معاذ انا بحبك لي.

معاذ بضحك ويقوم بمصافحته..... علشان دمغنا وحده يا بيه هههههه.

هشام بيأس ويضع يده علي رأسه بتعب..... قدر وكتوب عليا اني اسمع كلمكم هااا هنفذ امتي؟!

معاذ وبنظر بأبتسامه لا تبشر بالخير لمحمد وهشام.... بعد ساعه العشا هتأذن هقولكم هنعمل أي.

بعد انتهاء دوامهم في ورشه الصيانه خرج الثلاثه وجتمعوا عند الطريق العام.

هشام وقام بأيقاف سياره وركب الثلاثه بسرعه.

هشام بقلق ويعيد عليهم النصيحه مره اخري.... يا جماعه قلبي مش مطمن ما بلاش ما الناس دي مليا البلد يعني احنا إلي هنقدر نوقفهم مثلاً.

معاذ بملل ولا يكترث لكلامه.... بقولك اي يا محطم اللذات نقطنا بسكاتك.

وصل الثلاثه عند مكان قريب لمركز الشرطه وهموا بالدخول.

محمد وبدأ يرتسم علي وجهه بعض معالم القلق.... انا بقول لي لأ مش نرجع نفكر في كلام هشام يا معاذ دا بقول حكم والله.

قصص كوميديه بقلمي ●... Asmaa Habib●حيث تعيش القصص. اكتشف الآن