شمس ولم تنتظر ان يكمل.... ايوه يا حكووومه احنا العيال المخطوفين الحقووونه يااااااحكومه.
الرجل اسرع الي الضابط..... الحق يااااباشا العيال المخطوفين علي الخط.
الضابط اخذ الهاتف.... انتم فيييين.
معاذ ويأخذ الهاتف.....ايوه يا باشااا احنا في مر... الوووو يااا باشاااا.( يعطي الهاتف لجنه وهو يكمل حديثه).. هي الحكومه مش بترد لي والتموبيل ضلم ليي ؟!
جنه بأسف شديد و تضع الهاتف في جيبها بضيق..... الموبيل فصل شحن معدش ليه لزززمه..
محمد ويرتمي علي الارض..... يعيني علي الحظ الي قاطع علقته بيناااا ده.
جابر بضيق...... يعني كان لااازم يفصل دلوقتي مكنش استنه شويه.
شروق بسخريه وهي نجلس بضيق.... معلش كان مستعجل بيجري علي اكل عيشه.
___________&
في قسم الشرطه كان الضابط يتحدث لاشخاص مسأوله في الهاتف.... ايوه بقولك الرقم دا هو الي اتكلمه منه عيزك تحددلي المكان بسرعه...... تمام شكراً.
رامز والد معاذ فلم يقدر علي المغادره من القسم فهو يتابع كل حركه معهم..... ها يا حضره الضابك اي لقتوهم.الضابط ببصيص من الامل..... قول يارب.
رامز بدعاء..... يااااارب يااباشااا.
ليرن الهاتف بعد ساعه معلناً عن وصول جديد.. امسك الضابط الهاتف مسرعاً..... ايوه يا ناصر.
ناصر ويقدم له المعلومات.... الرقم دا لواحد مسجل في ملف قدامي اسمه سيد عوضين كان متهم في قضيه تهريب مخدرات وتحكم فيها وخلص مده حكمه من سنه والرقم موقعه حالياً علي الحدود البحريه القطاع **** بس لما اتكلم كان علي المرسي .
الضابط بصدمه..... ازاااي قدره انهم يوصلوا هناك وبالسرعه دي يا ناصر؟!
ناصر ويقدم وجهت نظره..... يمكن مراكب المواتير الحديثه دي يا باشا.
الضابط بجديته..... عيزك تتابع كل خطوه وتقولي اي حاجه تعرفها بسرعه يا ناصر.
ناصر وينهي الاتصال.... اومرك يا باشا.
رامز بأمل كان ينظر إلي الضابط..... ها يا باشا هيرجعه أمتي؟!
الضابط قام من مكتبه متجه إلي هذا الرجل الذي غطي الشيب رئسه..... روح يا عم رامز وان شاء الله ابنك هيرجعلك.
رامز واحس بيأحس حطم قلبه..... مليش في الدنيا غيره يا باشا هو الي طلعت بيه خااايف يا ابني دا لو جراله حاجه هموت.
الضابط ويربط علي كتفه.... ابنك جدع وانا مش قلقان عليه الي يخلي العيال دي توصل لدرجه انهم يكلمونه وهما في الوضع ده مش يتقال عليهم اطفال دول عفااريت وانا واثق انهم هيبقوا قدها واحنا مش هنقصر يا عم رامز ووعد مني اني هقولت كل تفصيله بس ممكن تروح ترتاح.
أنت تقرأ
قصص كوميديه بقلمي ●... Asmaa Habib●
Gizem / Gerilimقصص كوميدي✨🙈 1- ولاد العفاريت 😜. 2- يا أنا يا أنتي 💪. ⭐ جنان ⭐ كوميدي.. اكشن... تشويق... شعبي... غموض... رومانسي.. ♥ اللهم صلي علي الحبيب محمد 🌺