⋆✉️ ⌗ six ›› !

61 24 182
                                    

"terima kasih eonnie! walaupun kita baru je kenal, tapi eonnie dah belanja saya buku ni hehee" kata youngwool malu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"terima kasih eonnie! walaupun kita baru je kenal, tapi eonnie dah belanja saya buku ni hehee" kata youngwool malu.

"eh takpelah! awak dah belikan eonnie air ni, biar eonnie belanja awak pula" kata sera pula. youngwool hanya tersenyum janggal.

"maafkan saya!" jerit seseorang dari belakang. mereka berdua mula menoleh. sooyoung mula berhenti berlari apabila sampai di depan mereka.

"ni! surat awak tercicir" youngwool yang melihat mula cuba cek surat di poketnya, tiada.

"ahh, gomawo"

"kau siapa.." sera mula menyepetkan matanya melihat sooyoung.

"eonnie, dia orang yang beratur belakang kita kat kedai tadi" terang youngwool.

"ahh. gomawo tolong kami"

"eh, takpe. sebab saya pun nak pergi ke sana jugak" sooyoung terus menunjukkan suratnya.

"eo, baguslah macam tu! boleh kita berkenalan! saya lin sera, panggil je sera. tahun ni saya gred 12" kata sera teruja.

"oh, saya kim sooyoung. panggil je sooyoung. saya juga di gred 12 tahun ni" kata sooyoung.

"wah, baguslah! harap kita dapat sekelas nanti!"

"hehee, harapnya begitulah. awak.." kata-kata sooyoung mula memandang ke youngwool.

"s-saya kang youngwool! panggil je youngwool atau woolie. saya gred 10, jadi.. kamu berdua eonnie sayalah begini" kata youngwool semakin perlahan.

sera dan sooyoung hanya tersenyum.

"comellah woolie ni! takpe, anggap je kami ni kakak woolie! biar tak ada siapa buli kamu, tau?" kata sera.

"betul ke ni?" tanya youngwool tak percaya.

"betullah! eonnie pun okay je! kalau woolie tak faham atau tak tahu soalan ke boleh je cari eonnie, eonnie ajarkan!" kata sooyoung pula.

"kalau macam tu yang eonnie nak, woolie okay je!" jawab youngwool dengan gembira.

"sooyoung eonnie, woolie minat sains! woolie pandai buat jus berkhasiat tau!"

"ye ke?" sooyoung mula membuat muka ingin tahu.

"urm! betul tu! dalam jus tu macam-macam woolie letak! ada bawang, daging ikan, halia, terung-" mereka berdua mula terdiam mendengar kata-kata dari youngwool.

"y-youngwool tak rasa pahit ke?" soal sera. youngwool menggeleng.

"takde, sedap je jus tu! kenapa? eonnie pun kan dah rasa tadi?" soal youngwool semula.

"eh, s-sejak bila?"

"tadi waktu kita terlanggar dan air eonnie tumpah tu! waktu tu.. hehee, woolie tak cukup duit untuk gantikan jus eonnie. jadi woolie guna jus woolie untuk eonnie. tak ada masalah kan?" terang youngwool.

𝕯𝗲𝗰𝗲𝗹𝗶𝘀 𝕬𝗰𝗮𝗱𝗲𝗺𝘆 [에애이프]Where stories live. Discover now