pintu empat
husnuzon ye sooyoung , scene budak baik ni author tak ada idea sangat disebabkan otak author bukan otak budak baik tapi otak budak mental hshshs. tetapi jangan risau, nanti kau masuk kereta api nanti muncul scene kau dengan heeseung (๑ ิټ ิ)
pintu lima
"mana semua orang ni?" sudah dekat lima minit sera mencari kelibat yang lain tetapi masih belum jumpa. dia mula berhenti di bawah pokok.
dia hanya berdiam diri lama di situ, melihat kawasan sawah di sekelilingnya membuatnya rasa tak selesa.
"sooyoung? youngwool-ah? mana korang? nara?" sera mula ingin menyandarkan tubuhnya pada pokok tiba-tiba ada seorang yang memegang bahunya dari belakang.
"ARGHHH POKOK ADA TANGAN!" jerit sera.
"eh mian, aku tak bermaksud nak terkejut kan kau" kata seseorang sambil membuka fon telinganya.
"k-kau siapa?" tanya sera gugup.
"oh, aku sim jaeyun. boleh panggil jake"
"o-ouh, a-aku lin sera"
"haa, betullah kau. dah jom gerak"
"ha? apa yang betul?" tanya sera.
"kau budak baru Decelis Academy kan? kita naik kereta kuda dulu, lepastu baru naik kereta api. baru sampai sana" tanya jake.
"ouhh, okay. tapi, kawan-kawan aku masih tak sampai lagi"
"pekerja tu tak bagitahu kau ke yang diorang semua masuk pintu lain?" sera hanya menggeleng.
"ahh, diorang dah masuk pintu lain. jangan risau, dah jom naik" ajak jake.
"mana kereta kudanya? aku dari tadi pusing kawasan ni tak jumpa pun"
"dulu sini lapang, sekarang dah bersawah. jadi, kereta kuda tak boleh turun sampai sini. kita kena pergi jauh sikit. dah jom" sera hanya mengangguk faham dan bergerak sekali dengan jake.
YOU ARE READING
𝕯𝗲𝗰𝗲𝗹𝗶𝘀 𝕬𝗰𝗮𝗱𝗲𝗺𝘆 [에애이프]
Fantasi━━━━━━━━━━━━━━ ❝ welcome to Decelis Academy ❞ 𓅓 ━━━━━━━━━━━━ ☄︎. *. ⋆ fantasy ° adventure ✦. ⩩ ꒰ on-going ✦. ⩩ ꒰ update if I had a free time ! ⩩ 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗲𝗱 𝗯𝘆 𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗵𝗼𝗿 . ꒰ 𝘀𝘁𝗼𝗿𝘆𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗯𝘆 @𝖧𝖮𝟖𝖭𝖨𝖤...