pintu satu
sumin mula masuk, dia masih menutup matanya.
"dah sampai ke? yeseul-ah?" panggil sumin tetapi tiada sahutan.
"yeseul-ah! mana kau?" panggilnya lagi tapi masih sama, tiada sahutan.
"air oren! air oren! siapa nak beli air oren- eh cu! kenapa tutup mata tu?" tanya seorang atuk. sumin mula membuka matanya.
"eo, saya kat mana ni? atuk ni siapa?" soal sumin.
"atuk penjaga pintu ni lah! kamu mesti cari stesen 9¾ kan? haa, boleh terus berjalan ikut arah ni, nanti kat depan tempat menunggu tu ada kereta kuda. lepastu, kamu naik je, mereka menuju ke stesen tu. haa, situlah tempatnya" terang atuk itu.
"ouh, baik! gomawo harabeoji! saya gerak kejap lagi ye"
"lah, kenapa pula?" tanya atuk itu.
"kawan saya tak sampai lagi, hehe" jawab sumin.
"ouh, tak payah tunggu. dia keluar dari pintu lain tu. kamu gerak je, buang masa tunggu mereka" terang atuk itu lagi. sumin hanya mengangguk.
"kalau macam tu, yelah. gomawo harabeoji!" sumin mula nak bergerak pergi tetapi ditahan oleh atuk itu.
"eh kejap!"
"iye atuk?"
"kamu belilah air oren ni, atuk buat sedap tau"
"eh, tapi saya takut dah lambat-"
"alaa, murah je. 1,500 won je awak"
"urm, kalau macam tu.. bolelah!" sumin terus terima. selepas itu, dia terus bergerak pergi.
setelah beberapa minit berjalan, dia mula berasa penat.
"aigo, betul ke atuk tu kata arah ni? mana kereta kudanya?" tanya sumin sendiri.
dia mula memandang ke belakang jika ternampak kelibat rakannya, malangnya tiada siapa yang muncul.
sumin memandang ke arah pokok.
"agaknya kalau aku langgar pokok tu keluar tak dari sini?" fikirnya. sumin mula menutup matanya dan cuba berlari.
"mana kereta- aduh!"
"aduh!"
sumin mula terlanggar seorang remaja yang berbaju putih yang tiba-tiba muncul dari belakang pokok itu. air oren di tangannya mula tertumpah ke atas remaja itu.
"ehh?! mianhe! serius tak sengaja!" pinta sumin sambil mengambil tisu dan mengelap ke atas baju remaja lelaki itu.
"mwoya, aku baru beli baju baru ni hiks"
"m-mianhe, aku tak sengaja"
"kau- eh? yeoja?" kata remaja itu terkejut.
"yelah, takkanlah namja berambut panjang depan mata kau sekarang ni" kata sumin.
YOU ARE READING
𝕯𝗲𝗰𝗲𝗹𝗶𝘀 𝕬𝗰𝗮𝗱𝗲𝗺𝘆 [에애이프]
Fantasy━━━━━━━━━━━━━━ ❝ welcome to Decelis Academy ❞ 𓅓 ━━━━━━━━━━━━ ☄︎. *. ⋆ fantasy ° adventure ✦. ⩩ ꒰ on-going ✦. ⩩ ꒰ update if I had a free time ! ⩩ 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗲𝗱 𝗯𝘆 𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗵𝗼𝗿 . ꒰ 𝘀𝘁𝗼𝗿𝘆𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗯𝘆 @𝖧𝖮𝟖𝖭𝖨𝖤...