⋆✉️ ⌗ five ›› !

72 26 230
                                    

petang keesokan harinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

petang keesokan harinya

sumin mula tergesa-gesa mengemas bagasinya, nak cuba melarikan diri.

dia mula cek tingkap di biliknya agar tiada apa-apa, dia mula cuba keluar dari tingkap itu.

situasi lain

"na na na na naa~ na- eh?"

"yeseul, kenapa?"

"omma, tengok tu" yeseul terus menunjukkan arah sebuah rumah tingkap atasnya ada orang nak keluar.

"ehh! dia nak bunuh diri ke tu?!" jerit ommanya sambil tekan brek kereta tiba-tiba. yeseul mula terhantuk.

"aduh! omma, brek lah elok elok. sakit kenapa yeseul"

"oh kamu terhantuk eh? ehehee mian mian. tengok budak tu, dia nak bunuh diri siap bawa bagasi tau! andwae!!"

yeseul hanya menutup telinga, sakit mendengar ommanya menjerit dalam kereta dari tadi. bukannya nak tolong-

"omma ni, tengok betul-betul. dia bawa bagasi tu maknanya dia nak lari rumah, bukan bunuh diri haih"

"oh ye eh? maklumlah omma dah tua, otak tak seberapa berfungsi" yeseul hanya menggelengkan kepalanya.

dia mula membuka tingkap dan melambai kepada gadis yang sedang berusaha keluar tadi.

sumin mula ternampak, dia mula cuba membuat isyarat diam. namun, yeseul cuba memberi isyarat nak menolongnya.

yeseul mula tulis sesuatu di kertas dengan tulisan besar dan menunjukkan kepada sumin.

'turunkan bagasi awak ke arah semak, saya tolong awak keluar dari situ'

sumin hanya mengangguk setuju. setelah beberapa minit berlalu, bagasi berjaya diletakkan ke dalam but kereta.

"sumin! bukak pintu ni!" sumin mula memandang ke arah tingkapnya. suara mak ciknya mula masuk ke dalam bilik.

"ppali yah!" jerit yeseul dari bawah. sumin dengan rela mula terjun. dengan sokongan omma yeseul, sumin mula jatuh di dekapan omma yeseul.

"kamu okay?" sumin hanya mengangguk laju.

"gaja, kita tak ada masa"

mereka terus bergerak masuk ke dalam kereta.

"WOI, BAGI BALIK ANAK BUAH AKU" jerit mak cik sumin.

yeseul mula menyampah dengan suaranya. dia berhenti berlari dan mula memusing memandang mak cik itu.

"WOI MAK CIK! MAK CIK TAHU TAK BEZA MAK CIK DENGAN BERUANG?"

"KAU KENAPA HA? MESTILAH ADA BEZA  AKU DENGAN BINATANG TU!" jerit mak cik tu lagi.

"SALAH! DUA DUA SAMA JE GEMUK! NGAHAHAHHA"

"KURANG AJAR BUDAK NI! MEH SINI KAU!"

"apa kau cakap kat anak aku? kurang ajar?" puan park mula menggenggam sebatang besi yang entah dari mana datangnya dan mula memandang mak cik itu dengan pandangan tajam.

𝕯𝗲𝗰𝗲𝗹𝗶𝘀 𝕬𝗰𝗮𝗱𝗲𝗺𝘆 [에애이프]Where stories live. Discover now