rumah yeseul
ding ! dong !
"penghantaran untuk park yeseul~" kata seorang jejaka.
rumah itu sunyi tidak dijawab oleh sesiapa.
"hello~? ada orang tak?"
masih tiada yang menjawab. jejaka itu mula putuskan niat untuk pergi, dia mula memandang belakang dan...
"BOO!"
"ARGHHH!!!"
jejaka itu mula terduduk. yeseul hanya mentertawakannya.
"AHAHAHAH! DAH BESAR PUN TERKEJUT!" kata yeseul. jejaka itu mula bangun tak puas hati.
"dasar budak. hey! kau tahu tak aku ni siapa?!"
"tahu! abang posman yang emo, HAHAHAHAHA" jejaka itu mula membuat muka datar.
"ni abang nak tanya, siapa park yeseul kat rumah ni?" tanya jejaka itu, malas nak cari gaduh.
"tahu! ish, noob lah abang"
"kenapa pulak?" jejaka itu mula berkerut, merasakan sesuatu yang tidak tenang.
"yelah, satu kawasan ni tahu yeseul tu. siap abang polis, askar, dengan posman pun kenal dia. tapi sampai abang, hmm pelik abang je tak kenal dia" kata yeseul lagi.
"oh ye ke? abang baru pindah kerja kat sini, jadi tak kenal sangat orang kat kawasan ni" kata jejaka itu.
"eh kamu ni, lari topik pulak. haa, ni surat untuk dia. nanti tolong serahkan pada dia tau" yeseul mula mengambil surat itu.
"okay! don't worry abang, saya pasti akan bagi dia surat ni"
"okay, terima kasih adik-"
"yah park yeseul! omma kata masuk tolong omma ni! buat apa lama-lama kat luar tu" panggil puan park.
"okaylah abang, saya masuk dulu ye? omma saya dah panggil tu. terima kasih bagi surat ni pada saya!" kata yeseul pada jejaka itu lalu masuk ke dalam rumah. jejaka itu hanya ternganga.
"b-budak tak guna...." kata jejaka itu sambil menggenggam tangannya menahan marah. dia mula bergerak masuk ke dalam keretanya.
"kau ni dah kenapa? emo je tiba-tiba" tanya rakannya yang berada di tempat sebelah pemandu.
"takpe kau budak. nanti kat Decelis aku jumpa kau, aku pastikan kau tak tenang" kata jejaka itu lalu menekan pedal minyak dengan laju.
"dah kenapa kau berdendam pulak ni? dia dipilih oleh pengetua- WOI PERLAHAN HANAT! YA TUHAN, SELAMATKANLAH NYAWAKU DARI SEGALA ANCAMAN. SESUNGGUHNYA, BURUNG GAGAK INI NAK BERTAUBAT DARI TANGGUH HANTAR SURAT HUEHUEHUE" kata rakannya apabila kereta itu bergerak dengan laju. dia hanya mampu bersabar.
berbalik pada situasi yeseul
"omma! tengok ni!" yeseul menunjukkan surat itu pada puan park.
"ohh- ehh?!" puan park hanya melihat sekejap, namun pandangannya mula terkejut apabila melihat surat itu.
YOU ARE READING
𝕯𝗲𝗰𝗲𝗹𝗶𝘀 𝕬𝗰𝗮𝗱𝗲𝗺𝘆 [에애이프]
Fantasy━━━━━━━━━━━━━━ ❝ welcome to Decelis Academy ❞ 𓅓 ━━━━━━━━━━━━ ☄︎. *. ⋆ fantasy ° adventure ✦. ⩩ ꒰ on-going ✦. ⩩ ꒰ update if I had a free time ! ⩩ 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗲𝗱 𝗯𝘆 𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗵𝗼𝗿 . ꒰ 𝘀𝘁𝗼𝗿𝘆𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗯𝘆 @𝖧𝖮𝟖𝖭𝖨𝖤...