Het is nu twee maanden geleden dat ik bij Koen kwam wonen en vandaag is ook de dag dat Koen jarig is.
We waren op dit moment met z'n vieren uit eten, en vanavond kwam iedereen langs in zijn appartement voor een drankje en een klein feestje om zijn verjaardag te vieren.
"Je bent nu ook een boomer, ouwe." Zei Matthy tegen Koen vanaf de andere kant van de tafel, terwijl hij naast me zat. Ik lachte, en hij rolde met zijn ogen.
"Wie komen er vanavond eigenlijk allemaal?" Vroeg Raoul, terwijl hij keek naar ons.
"Sowieso, Juultje, Lieke, Robbie en Milo." Zei Koen, terwijl hij klaar was met eten.
-
Iedereen was al een paar uur in het appartement, iedereen had gedronken en lachte.
"We gaan een spelletje spelen!" Schreeuwde Milo waardoor iedereen bij hem kwam staan. "Iedereen gaat in een halve cirkel zitten en wie links van je is, is je partner."
Ik was aan het einde van de cirkel beland, Matthy aan mijn linkerkant, wat betekende dat we partners waren.
"Het is jenga, bij welk paar het neervalt, moet zoenen." Legde Milo uit, terwijl de jongen naast me knalrood werd. "We beginnen vanuit het midden en gaan dan naar rechts."
Matthy en ik zaten aan de linkerkant van de cirkel, wat betekende dat we één van de laatste zouden zijn.
Het spel duurde ongeveer tien minuten voordat het onze beurt was, ik draaide me om naar hem, en zijn wangen waren nog steeds een beetje rood.
Ik bewoog als eerst, zittend aan één kant terwijl Matthy ééntje bewoog tegenover mij. "Wees voorzichtig." Zei ik tegen hem, hij knikte en keek naar de blokken.
Matthy heeft met succes een blok weggehaald, het bovenop geplaatst en leunde voorover om me glimlachend een box te geven. Ik glimlachte terug, maar mijn gezicht veranderde in paniek toen de schouders van hem de toren omstootte, waardoor de stukken overal heen vlogen.
"Matthy!" Riep ik uit, terwijl de rest lachte en zijn gezicht opnieuw rood werd terwijl hij naar me keek. "Het spijt me, het ging per ongeluk." Matthy stond op en probeerde terug te lopen naar zijn plek.
"Wat doe je? Dat zijn niet de regels, maat." Zei Robbie met een grijns op zijn gezicht terwijl de rest bleef lachen. "Wat bedoel je?" Vroeg Matthy en keek naar Robbie.
"Zoen haar."
"Ik ga haar niet zoenen!"
"Dat zijn de regels, dus doe het."
"Robbie, ik ga haar niet zoenen."
"Hoezo niet?"
"Omdat, het is...ik ga dat gewoon niet doen."
Ik zuchtte, stond op en liep naar de jongen toe. Ik draaide hem om, pakte zijn gezicht en drukte een simpele kus op zijn lippen. De wangen van de jongen gloeiden toen hij ging zitten en zijn hoofd naar beneden hield.
"Jezus, ik wist niet dat ik zo gemeen was dat je dat niet gewoon kon doen."
JE LEEST
Roos - mhl
Fanfic"Wist je dat mijn favoriete bloem een Roos is, wat grappig is omdat mijn naam ook Roos is."