09

919 19 2
                                    

Matthy's pov:

"Ik ben morgen jarig!" Schreeuwde Roos terwijl ze door het appartement rende. Haar lichaam bedekt met een hoodie dat ze van me had gesloten en beweerde dat het 'warmer was dan haar eigen'.

Raoul stond in de keuken en kookte een paar eieren waar Roos hem mee had omgekocht om voor haar te maken, ik en Koen zaten op de bank en keken naar hoe ze rondrende.

"Doe eens rustig." Koen lachte, ze bleef stilstaan en keek hem verbaasd aan. "Waarom ben jij niet blij?" Vroeg ze hem.

"Je hebt letterlijk 22 verjaardagen gehad. Het is niet nodig om zo blij te zijn." Ze keek naar hem en toen naar mij en gaf me een glimlach. "Jij bent wel blij, of niet Matthyas?" Ik knikte, "natuurlijk ben ik dat."

Ze glimlachte en ging bij Raoul staan in de keuken.

"Natuurlijk ben ik dat." Koen deed mij na nadat Roos naar de keuken was gelopen en zorgde ervoor dat ze het niet kon horen. Ik lachte, "wat?"

"Simp, je vindt haar sowieso leuk." Ik schudde mijn hoofd naar hem. "Nee man."

"Mooizo."

-

Ik liep door de deur, niemand in de woonkamer, wat betekende dat ik gemakkelijk naar Roos haar slaapkamer kon lopen. Ik klopte zachtjes, met mijn hand achter mijn rug om het cadeau te verbergen dat ik voor haar had gekocht.

Ze deed de deur open en keek naar me, met een kleine glimlach op haar gezicht.

Zij glimlacht altijd

"Hoi." Zei ze, terwijl ze de deur wijder opendeed en terug op haar bed ging zitten. Ik sloot de deur achter me met mijn vrije hand en draaide me naar haar om.

"Eigenlijk, heb ik een cadeau voor je, maar het is zegmaar...Ik weet niet, je zult het misschien raar vinden, maar ik wist eigenlijk niet wat ik je moest geven. Je kan het me vertellen als je het niet leuk vindt, want ik bedoel het is echt kut en je krijgt van iedereen veel betere cadeau-."

Ze onderbrak me. "Boeie. Ik weet zeker dat ik het geweldig zal vinden wat het ook is." Ik knikte, trok het doosje achter mijn rug vandaan en hield het voor me uit.

Roos hapte naar adem, haar hand voor haar mond terwijl ze me met grote ogen aankeek. "Heb je een ketting voor me gekocht?" Ik gaf haar een kleine glimlach, waardoor ze dichterbij kwam en ze het doosje kon pakken.

Ze pakte het doosje uit mijn hand, legde het op haar bed neer en liep naar me toe. Ze sloeg haar armen om mijn middel en haar hoofd rustte op mijn borst. Ik sloeg mijn armen ongemakkelijk om haar hoofd terwijl ze mompelde. "Oh Matthy, wat ben je toch ook weer lief."

-Volgende dag-

Ik werd wakker door muziek, harde muziek, door het hele huis heen. Roos rende schreeuwend mijn kamer binnen.

Ze sprong op de rand van mijn bed en schudde me heen en weer. "Ik ben jarig!" Ik kreunde, terwijl ik mijn hoofd verder in het kussen drukte en me omdraaide zodat mijn rug naar haar toe was gericht.

"Geef me tien minuten, dan ga ik eraf." Zei ik tegen haar, terwijl ik mijn ogen weer dichtdeed.

"Ik kom dan over precies 10 minuten binnen en ik blijf hier totdat je eraf gaat."

Roos kwam tien minuten later weer binnen, zittend op dezelfde plek als zonet. "Oke, opstaan." Ik schudde mijn hoofd en hield mijn ogen gesloten toen ik haar over mijn lichaam voelde leunen.

"Alsjeblieft?" Zei ze met een zachte toon in haar stem. Ik opende mijn ogen en zag haar boven me leunen, haar gezicht amper centimeters verwijderd van de mijne.

Roos - mhlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu