Roos's pov:
Ik checkte de tijd, het is 23:45. Ik zuchtte, mijn vliegtuig had uren vertraging en ik kwam nu pas net aan bij het huis van mijn broer.
Toen ik de deur open deed, zag ik ineens een lange jongen met zijn gezicht verborgen in de koelkast. Het pak melk dat hij in zijn hand hield, werd ineens terug in de koelkast geplaatst.
Hij had me niet gehoord, zelfs nadat ik de deur had dicht gedaan en mijn jas had opgehangen.
"Hallo," Zei ik, ik glimlachte. De jongen sprong op en hij sloeg de koelkastdeur dicht terwijl hij zich naar mij omdraaide, terwijl er een gil uit zijn mond kwam. Ik grinnikte bij het geluid. "No offence, maar je klinkt als een meisje."
"Wie de fuck ben jij?"
Ik ging op een kruk zitten, strekte mijn arm over het aanrecht en knikte naar mijn hand. "Roos," zei ik tegen hem, met een glimlach nog steeds op mijn gezicht. Hij aarzelde voordat hij zijn hand uitstrekte.
"Uh-matthy," mompelde hij met een knikje. Ik bleef zijn hand schudden, maar uiteindelijk trok Matthy hem weg. "Ik heb nog steeds geen idee waarom je hier bent."
'Oh," ik zei snel iets, me ervan bewust dat ik nog steeds niet had gezegd waarom ik zijn huis binnenliep. "Ik ben de zus van Koen."
Er ging ineens een deur open en Koen liep de keuken in. "Koen!"
"Werd tijd!" riep Koen, terwijl hij zijn armen open deed om me een knuffel te geven. Ik lachtte, terwijl ik hem een knuffel gaf.
Ik had hem al meer dan een jaar niet meer gezien. Toen ik een tijdje in Frankrijk was, hij omhelsde me stevig om mijn nek.
"Mijn vlucht was vertraagd, ik probeerde te bellen."
"Matthy heeft de logeerkamer voor je opgeruimd, dus god weet hoe netjes het eigenlijk is." Zei Koen grinnikend, Matthy liep achter hem om een klap op zijn achterhoofd te geven.
"Het is heel netjes." Zei hij, terwijl hij naar me keek. "Heb het bed helemaal verschoond enzo."
"Oh mijn god," zei ik "Dat is echt lief van je!"
Matthy knikte glimlachend en gebaarde dat ik hem moest volgen. "Ik laat het je zien."
Ik gaf Koen één laatste knuffel, voordat ik Matthy volgde naar de logeerkamer.
-
We zaten met z'n drieën aan tafel, Koen had pizza's besteld
"Dus je bent Frans?" Vroeg Matthy, terwijl hij zijn pizza aan het snijden was.
"Nee, ik ben Nederlands, uit Nederland." zei ik. "Ik ben gewoon een jaar in Frankrijk geweest."
"Dus je kan Frans?"
Ik knikte. "Ja, ik moest het wel leren. Ik woonde met twee mensen die allebei Frans spraken dus dat hielp wel."
"Cool"
JE LEEST
Roos - mhl
Fanfiction"Wist je dat mijn favoriete bloem een Roos is, wat grappig is omdat mijn naam ook Roos is."