1.Bukan dia😶

24 4 0
                                    

"I don't feel I have to wipe everybody out, Tom. Just my enemy."-Michael Corleone

"Zack, kau pehal do!"marah Danny.

"Kau tanya aku? Yang kau semalam mereput kat mana? Bukan kau ke yang kena handle misi kita semalam? Dah la aku yang kena ganti kau, dengan Raz yang marah-marah lagi....kira baik lah aku liku kepala kau je tau, ke kau nak aku tembak kau sekali?"Lancar sahaja Zack berkata sambil mengacukan pistol 'Colt 1911' di tangan ke arah Danny.

Danny masih terpinga-pinga,"Bukan dia ke yang kena handle? Lagi pun aku tak dapat join. Aku ada hal semalam."sambil menuding jari ke arah Jeff dengan riak wajah tidak bersalah.

Jeff yang dari tadi hanya fokus dengan telefon bermain game, terkesima apabila namanya tiba-tiba saja disebut.

"Jap...kenapa aku pulak?! Betul lah yang si Zack tuh cakap.. sepatutnya kau yang kena take over misi semalam.Tetiber jer aku dengan Zack yang kena... tak nampak pun batang hidung kau! Bengap betul lah kau nih!"

"Tulah pasal...aku jugak yang kena tibai dengan Raz. Lumat aku dikerjakan, kau tahu tak?!"marah Zack lagi. Naik turun naik dadanya menahan marah.

Danny terkedu seketika. Riak wajah innocent nya jelas terpamer.

"Lekklah dude, mana aku tahu teruk macam tu sekali kau kena dengan Raz. Aku tak sempat nak call korang sebab urgent sangat....telefon aku pun tertinggal sekali. Tu pasal aku tak dapat roger pape!"jelas Danny kesal mengenangkan kesilapannya.

Jeff yang terdiam dari tadi bersuara"Nih mesti kau tak alert masa meeting hari tu....Ish buat penat Raz jerr cakap!"

"Hell lah, tak payah nak emosi sangat...aku minta maaf ek?"pinta Danny sambil tersenyum seperti kerang busuk manakala tangan pula menggaru kepala yang tidak gatal.

Tangan Zack yang masih mengacukan pistol ke arah Danny dialih perlahan-lahan lalu meletakkan pistol tersebut di atas meja. Barannya semakin surut. Jeff pula hanya menggeleng kepala berkali-kali. Ghisau...

Bunyi derapan kaki yang menghampiri mereka membuatkan semua mata memandang ke arah si pemilik tersebut. Aura kegelapan turut sama terpancar...Zack, Danny dan Jeff sudah mengetahui gerangan si pemilik meskipun masih kabur dari pandangan mereka.

"Malam ni, aku nak korang prepare semua maklumat yang aku nak. No joke anymore! kali ni memang aku nak lunyaikan semua group Blackmoon tu! Kewujudan diorang ni menyusahkan aku je! Baik pergi mampus, lagi senang hidup aku!"tegas Aaraz memberi arahan.

"Baiklah Big Boss woii!"patuh mereka bertiga.

"Aku tak kira, by hook by crook aku nak semua masalah dengan group Blackmoon settle minggu ni jugak. Next week, aku kena fly ke America...So, pandai-pandai lah korang jaga kawasan kita tu!"pesan Aaraz penuh kerutan di dahi.

"Kitorang tahu lah dah memang kerja kitorang yang tolong coverkan kalau kau takde... Semua tu kami akan handle cuma kau pergi sana untuk apa?"tanya Zack ingin tahu.

"Aku nak jumpa family aku. Lagi pun Ayahanda aku cakap dekat sana ada masalah sikit. Tu pasal aku kena fly sana."jelas Aaraz.

Mereka bertiga hanya mengangguk tanda faham.

Aaraz melangkah pergi sebaik saja berkata. Namun, langkahnya terhenti,"One more thing, malam ni meeting kita on time! Jangan ada yang terhegeh-hegeh lagi... nak tu lah nak nih lah nanti tak pasal-pasal tukar status arwah! "pesan Aaraz berbaur amaran lalu pergi tanpa menunggu respon daripada mereka.

Tindakan refleks Zack dan Jeff mengerling ke arah Danny membuatkan dia sedikit gelabah,"Pehal korang nih?! Aku... jugak yang kena!"Danny pasrah.

Tercetus gelak tawa mereka bertiga.

Dalam bergelak tawa, wujud pula hati yang penuh hasad dengki. Sentiasa memusuhi mereka dalam diam, yup tak lain tak bukan the Eagle Group sehingga sanggup menggunakan pelbagai cara untuk menyingkirkan pesaing global, sama ada cara baik mahupun cara kotor. Yang pasti, segala matlamat mereka tercapai. Meskipun berisiko, asalkan mereka dapat mengecapi kemanisan kejayaan, sudah cukup menjadikan mereka seorang yang sangat berani mencabar pencabar utama meskipun nyawa orang tidak bersalah dikorbankan tanpa belas kasihan.

Di bangunan yang tersergam indah itu, terselit berjuta-juta dendam yang masih belum terlunas. Sikap tamak haloba yang semakin kemuncak dan tidak suka dengan pencapaian VIP Luxury Lounge.

Jay melemparkan pandangan ke arah luar tingkat syarikat dengan perasaan dengki yang menggila. Kesibukan ibu negeri itu, tidak langsung mengganggu dia untuk merancang strategi bagi menghapuskan pesaing mereka.

"Aku tak kira apa pun terjadi, kau takkan dapat lebih daripada aku lah Aaraz Mikael tak guna..."bisik Jay sendiri.

Tangan terus menekan butang intercom,"Aileen, tolong panggilkan Josh, Philix, dan Kay ke pejabat saya sekarang!"arah Jay tegas sekali.

"Baiklah Boss!!"akur Personal Assistant nya tanpa banyak soal.

Josh Alvin, Alex Philix dan Khairul Andry melangkah masuk ke dalam pejabat yang tersusun rapi dengan pelbagai perabot mahal dan moden. Mereka bertiga tertanya-tanya asbab kawan baiknya itu memanggil mereka bertiga pada waktu bekerja kerana sebelum ini mereka tidak biasa bertemu di syarikat melainkan jika benar-benar mustahak.

"Hello, Bro! Kau pehal panggil kitorang semua ni? Pelik aku dibuatnya!"sapa Kay hairan.

Jaafar Airel a.k.a Jay hanya tersenyum sinis"Kenapa, aku tak boleh jumpa korang ke kalau kat pejabat?!"kata Jay sinis.

"Chill lah Jay, kitorang tanya je pun. Nih kenapa, ada bad news ke?"tanya Josh ingin tahu.

Dia perasan mesti mood Jay tidak baik ketika itu. Tapi mereka bertiga sudah lali dengan perangai teman baik mereka itu. Mesti ada yang mengganggu fikirannya...atau mungkin Eagle Group ada masalah?!! Fikir Josh.

Jay megerling tajam ke arah mereka bertiga dengan tidak puas hati,"Korang boleh tanya aku lagi?! Macam mana syarikat kita boleh kalah dengan VIP Luxury Lounge again?! Apa guna aku tubuhkan Eagle Group tu kalau korang langsung tak hiraukan prestasi kita. Dan yang paling aku geram, asyik syarikat sama je, we lost our big tender?! Tak guna kalau cara kotor pun kita tak boleh nak menang!!! Siapa mereka semua sebenarnya?!"jelas sekali ketegangan di muka itu. Dia tahu yang pesaing kali ini bukan kaleng-kaleng.

Alex dari tadi terdiam terus menjawab,"Aku pernah dengar yang syarikat diorang pun ada jalankan illegal business."

Jay memusingkan kerusi itu sambil tangannya disilang ke dada,"Wowww, interesting! Perniagaan apa?"tanya Jay ingin tahu sambil tersenyum sinis.

Josh pula menjawab,"Senjata api and The Twilight Group is quite famous in the world, lately."

Kay pula menyampuk,"Aku ada dengar jugak yang every year Twilight Group kaut berjuta-juta ringgit keuntungan. Tu tak termasuk dengan syarikat kereta sports lagi..."kata Kay seakan kagum dengan pencapaian musuh mereka.

"Jadi dia berselindung di sebalik syarikat Sport Cars" kumis diusap lembut.

"Kau nak agungkan diorang sangat tuh dah kenapa? Do you have a death wish?! "sinis sekali Jay berkata. Berkerut-kerut kening cuba mengawal amarahnya.

"Makkk aiii, aku gurau je lah! Habis tu, kau nak kami buat apa?"Kay tersenyum cuba membaiki situasi tegang itu.

"Aku nak korang siasat semua pasal diorang! Jangan miss satu pun! Aku nak detail...ASAP! "arah CEO Master Holding merangkap big boss of 'Eagle Group'.

Walaupun mereka baru saja memasuki sisi 'dakside' itu, namun kejayaan yang mereka capai tidak semudah ABC. Banyak nyawa yang harus dikorban untuk berada di tahap sekarang.

"Not bad hah?!" tipulah kalau Jay langsung tak tergugat. Tapi satu je yang akan dia pastikan..."one day, everything that you're have will be mine, Aaraz Mikael!!!" tekad Jay.

To Be Continue...


"Author harap readers dapat komen...simple comment pun tak pe!"-mw_dev69


Aaraz's QueenWhere stories live. Discover now