Na 4 minuten stop een zwarte volks wagen polo voor de Starbucks en ik en Jade staan op en lopen naar buiten, mat stapt z'n auto uit en doet de deur voor ons open. "taxi het lam, jullie hebben gereserveerd op De Jong?". "Ja dat zijn wij, of naja zij" zegt Jade en ze wijst naar mij. "oh ik heb begrepen van mijn baas dat degenen die gereserveerd had naast mij mocht zitten" zegt matthy en trekt me naar zich toe om me voor in te zetten. "oh nee is goed hoor ,je hoeft het ook niet te vragen".
"Was ik ook niet van plan", zegt matthy met een grijns op z'n gezicht. "nou kom we moeten naar huis, anders kom ik te laat voor hockey", "jaja, nou Jade stap in". Jade stapt in en we rijden naar Casa Del Huts. Zodra we binnen stappen ruik ik de pasta die Raoul aan het maken is, ik loop de woonkamer binnen en ik zie dat er verder weer niemand is behalve Raoul, Matthy, Jade en ik. "Waar is iedereen?", "koen en rob zijn toch dat experiment aan het doen?". zegt Raoul
"Oh ja en Milo woont hier niet", zeg ik lachend. "Raoul gaat zo naar lieke, daar blijft ie slapen. Jade wat ga jij doen als je Lara d'r hockey stick hebt gebracht?", vraagt matthy. "ik ga naar huis, Laar kom jij dan ook naar huis of blijf je slapen bij mat?". Matthy kijkt me met een vragende blik aan, maar ik zie aan hem dat ie wil dat ik blijf slapen. "Ik blijf hier slapen dan hoef ik niet terug zo laat", ik zie een kleine glimlach op mat z'n gezicht waardoor ik ook moet glimlachen.
"Laar moet je zo niet gaan?" vraagt matthy. "uhm..... ja als we eerst nog naar m'n ouders moeten moeten we wel zo gaan", "rustig je hoeft niet bang te zijn, ik ga naar binnen en jij blijft veilig in de auto bij mat". "Weet je het zeker Jaad?" vraag ik, "lara luister nou eens heel goed, je kent me langer dan vandaag en als ik iets niet wil dan zeg ik dat. Heb ik gezegd dat ik dit wil?". "Je wil het niet je doet het alleen voor mij, maar ik wil niet afhankelijk zijn van andere". "Nu stoppen met dit blijven vragen ik ga gewoon punt uit."
"Wat moet ik toch zonder je" zeg ik en geef jade een mega dikke knuffel. "Nou ik moet heel erg m'n best doen om geen traantje te laten hoor", zegt matthy heel overdreven. "Ach wil je ook een knuffel?", "ja heel graag". Ik loop naar matthy toe en geef hem een knuffel, "dat had ik even nodig" zegt ie met een lach op z'n gezicht. "Maar we moeten wel echt gaan" zeg ik weer teleurgesteld. "Ik weet het, het is moeilijk maar ik ben bij je", "kuch kuch, wij zijn bij je". Verbeterd Jade matthy, "oh sorry hoor, nou kom we gaan".
Als we de straat waar mijn ouders wonen in rijden begin ik zenuwachtig met mijn haar te spelen, ik zit voor in naast matthy en jade stapt uit en loopt onze voor tuin in om vervolgens aan te bellen. "hey rustig maar het komt echt wel goed" zegt matthy terwijl hij mijn hand vast pakt en er een kus op geeft. Ik voel mijn ogen voor 2 seconde groot worden maar leg dan mijn hooft op matthy's schouder. Ik begin op mijn nagels te bijten als Jade naar 4 minuten nog steeds niet naar buiten is gekomen, "het komt echt wel goed geloof me". "Ik wil naar binnen" zeg ik terwijl ik mijn hoofd van mat z'n schouder haal en naar de deur grijp.
Zodra matthy ziet dat ik naar de deur grijp doet ie hem op slot, "waarom doe je de deur op slot", "omdat ik niet wil dat er iets met je gebeurt na wat ik gehoord heb". Maar omdat ik zo bezig was met matthy lette ik niet op de voordeur en heb ik niet gezien dat Jade naar de auto loopt met mijn hockeystick en wat kleren. "heyyy ik ben er", "omggg ik dacht dat ze je wat aan hadden gedaan". "Nee ze hebben niks tegen me gezegd, je broertje dee de deur open en heeft me ongezien naar boven kunnen brengen". "Oh super, heb je gezegd dat we hem ophalen na de training?", "Nee dat niet", "oh is niet erg".
"ik zeg het hem wel als je aan het spelen bent, maar dan moet ik wel z'n nummer hebben" zegt matthy. Ik geef hem het nummer van james en dan zetten we jade af bij het bushokje net om het hoekje bij mijn hockeyclub. "app je me als je thuis bent?" vraag ik aan jade, "ja tuurlijk en als ik dood ben app ik dat ook oké?". "Helemaal goed meid", "okiii nou byee hoertje" zeg ik. "byee sletje" zegt jade en we geven elkaar nog een knuffel en dan loopt jade naar het bushokje, ik stap weer in de auto om het laatste stukje naar de club te rijden. "hoe laat ben je klaar?", "rond haf 9 meestal maar het zou me niks verbazen als het uitloopt".
"Nou ga je snel omkleden, ik wil niet dat je te laat komt", "jaja ik ga al". Voor dat ik weg loop geef ik matthy nog een knuffel en zwaai naar hem en loop naar de kleedlokalen. "Heyyy laar, hoe gaat ie?" zegt een stem die me bekend voorkomt, ik kijk achter me en ik zie dat het Sophie is. Ik ben toen ik net hier kwam spelen heel veel met haar opgetrokken omdat ik toen nog niet zo heel veel mensen kende maar dat is ook echt al zeker 9 jaar geleden, omdat ik Jade niet zo veel mocht spreken van mijn ouders. "Heyyy Soof, ja goed hoor met jou?", "jaa super, ik heb vorige week mijn eerste huis samen met mijn vriend gekocht".
"Oh echt wat leuk! Waar?", "in de buurt van Huizen". "Omg ik heb laats een groepje jongens ontmoet en die wonen letterlijk 20 minuten van Huizen vandaan", "echt? Ben je vaak bij hun?". "Ja bijna elke dag", "Oeee leuk dan kunnen we ons contact weer gaan verbeteren", "ja moeten we zeker doen, maar ik ga me nu verder omkleden anders sta ik te laat op het veld. Als ik me heb omgekleed loop ik naar het veld maar dan bedenk ik me dat mijn hockeystick nog in matthy z'n auto ligt. Ik wil matthy appen om te zeggen dat mijn stick nog in zijn auto ligt maar als ik mijn telefoon wil pakken voel ik iemand op mijn rug tikken.
"Laar je stick", "oh thnx mat" zeg ik glimlachend hij fluistert "succes" en loopt dan naar de tribunen. "En dat was?" vraagt sophie, "een van die jongens hij is echt cute" zeg ik en ik merk dat ik begin te lachen dus schud mijn hoofd in de hoop dat ze dat ze t niet heeft gezien. "Je vind het volgends mij niet erg dat hij mee is", "huh wie wat waar". "Laat maar ik weet al genoeg, kom ga op je plek staan" zegt sophie en ze sleurt me mee. Als de training af is gelopen ren ik naar matthy toe en vlieg hem in z'n armen, "ik heb gewoon 4 keer gescoord!" zeg ik met een hele grote lach op m'n gezicht. "Ik ben trots op je" zegt matthy en knuffelt me harder, ik kijk hem aan en als hij het door heeft kijkt hij mij ook aan.
Ik voel kriebels in mijn buik, ik wil hem zoenen maar ik doe het niet. Matthy geeft me een kus op mijn wang en ik doe hetzelfde, hij wenkt me naar de kleedlokalen en zegt dat hij bij de auto wacht. Terwijl ik naar de kleedlokalen loop besef ik me pas wat er net is gebeurt en wat ik heb gedaan, Ik kleed me om, zeg sophie gedag en loop dan naar de zwarte polo op de parkeerplaats waar matthy staat te wachten voor z'n auto. "Ik ben echt trots op je, echt waar", "ahw niet zo lief doen, maar heb je james al geappt?". "Ja hij zij dat hij vannacht bij een vriend slaapt maar hij zij ook dat ie morgen wel kan", "oh oké maar dan moet ik hier morgen ook blijven slapen".
JE LEEST
from someone in the world to more (matthy)
RandomLara is een meisje van 23 die samen met haar beste vriendin Jade (ook 23) in een woning in hartje Amsterdam woont. Als Jade een feestje heeft van Evy (een vriendin van Jade) ontmoet ze een leuke jongen, of naja niet echt ontmoeten meer zien maar z...