" morning mummy , daddy " kata Ariana sambil tersenyum lebar.
" Morning Ari. "
" Nak pergi mana ni ? " Soal Dato Nik Aidan.
" Keluar kejap daddy. " Ariana tersengih.
" Cuti la harini ? " Soalnya lagi.
Ariana menangguk.
" Tapi sekejap je Ari keluar. Lepastu masuk office balik. Jangan risau la " kata Ariana.
" Ha lega daddy dengar. Kalau tak masuk terus , tak tahu la daddy nak kata apa " Dato Nik Aidan menarik nafas lega.
Ariana hanya tersengih. Dia terus menyuapkannya nasi goreng itu ke dalam mulutnya.
" Ari pergi dulu ya. " Kata Ariana sambil bersalam dengan ibu bapanya.
" Ha yelah. Bawa kereta tu elok elok. " Datin Erina menangguk. Tangganya mengusap kepala anak bongsunya itu.
" Okay mummy. " Ariana menangguk.
" Assalamualaikum. "
" Waalaikumussalam. "
****
" Assalamualaikum " kata Ariana.
" Waalaikumussalam. " Jawab mereka bertiga serentak.
" Kau tak pergi kerja ke ? " Soal Batrisya.
" Nop. Aku masuk lewat sikit. " Ariana menggeleng.
Mereka bertiga hanya meng'o'kan bibirnya dan menganggukkan kepalanya.
" So , nak pergi mana ni ladies ? " Soal Zahra.
" Ermm , pergi la mana mana pun. Aku tak kesah. Tapi aku tak boleh pergi lama lama. " Ariana menjawab.
" I don't know la beb. " Batrisya pula menjawab.
" Shift kau malam ke sya ? " Soal Ariana.
Batrisya menangguk.
" Oh , patut la. "
" Ermm , apakata kita pergi satu tempat ni. Aku yakin korang aku suka sangat dekat tempat ni. " Kata Nabila.
" Okay jom. " Jawab mereka bertiga.
" Weh , aku nak tanya pendapat korang ni " kata Zahra.
" Kau nak tanya pendapat apa ? " Soal Ariana.
" Ha'ah kau nak tanya apa ? " Soal Batrisya dan Nabila.
" Macam mana kalau korang kena paksa berkahwin secara tiba tiba. Korang nak buat apa ? " Soal Zahra.
" Aku kahwin ? Memang tak la. Lambat lagi la kalau aku nak kahwin. Aku mana ada masa nak fikir pasal hal ni kan. Korang kenal kan aku ni macam mana ? " Dengan yakin Ariana menjawab.
" Kenapa kau tanya ? " Soal Batrisya.
" Kau dah nak kahwin ke ? Seriously beb ? " Soal Nabila dengan teruja.
" Weh , biar betul kau nak kahwin ? " Soal Ariana pula. Mereka bertiga sudah pun terlalu teruja.
" Tak la. Aku saja je tanya. Minta pendapat. " Jawab Zahra.
" Aku terima je la kot. Yelah family mesti nak yang terbaik untuk anaknya kan ? " Balas Batrisya.
" Entahlah. Aku tak tahu la nak jawab macam mana. Still dalam fikiran lagi. Aku kena fikir. Bila aku betul betul nak kahwin , baru la aku fikir nanti ya " Nabila menjawab dengan selamba nya.
" Weh , dah lama sangat la kita dekat sini. Jom pergi lunch. Dah masuk waktu lunch ni " ajak Batrisya.
" Amboi kau , kalau bab makan bukan kemain laju je eh ? " Kata Ariana dan Zahra.
YOU ARE READING
𝘚𝘩𝘦'𝘴 𝘛𝘩𝘦 𝘖𝘯𝘦
Romance𝘉𝘰𝘰𝘬 | 1 Status : Complete 𝘛𝘶𝘢𝘯 𝘋𝘢𝘯𝘪𝘴𝘩 𝘜𝘸𝘢𝘪𝘴 𝘒𝘪𝘮 𝘟 𝘕𝘪𝘬 𝘓𝘢𝘶𝘳𝘢 𝘈𝘳𝘪𝘢𝘯𝘢 Tuan Danish Uwais Kim - Jejaka berdarah kacukan Korea yang mempunyai wajah yang kacak dan tampan. Kegilalaan para gadis di luar sana. Seorang j...