Jam menunjukkan pukul 1 tengah hari.
" Abang harini kita lunch awal sikit tau " kata Ariana.
" Okay , no problem honey. " Uwais menangguk.
5 minit kemudian...
" Ermm , sedapnya. Siapa yang masak ni honey ? Sedap betul " tanya Uwais.
" Honey beli ek ? "
" Eeeee , memang tak la love nak beli. Ni lauk yang wan bekalkan sebelum balik semalam. So , panaskan je lah. Semalam nak makan macam kenyang sangat. " Jawab Ariana.
" Wan ?? "
" Siapa ' wan ' ? " Tanya Uwais.
" Nenek love la. Tu la siapa taknak ikut sangat love balik kampung. " Jawab Ariana.
" Oh " Uwais menangguk.
" Lepas dah siap makan ni pergi bersiap. Abang bagi 30 minit. " Kata Uwais.
Ariana terserentak.
" What ?? 30 minit ? "" Mana sempat abang " perli Ariana.
" Takdelah gurau je. Terlebih cukup dah tu. " Ariana tersengih.
" Love pergi bersiap dulu " katanya.
" Hm. "
" Cepat sikit "
" Ye. " Ariana menangguk.
30 minit kemudian...
" Love dah siap ke belum ? " Tanya Uwais.
" Kejap la. " Jawab Ariana.
Uwais menghembus nafasnya.
" Okay , dah siap. Jom " kata Ariana. Dia terus menarik tangan suaminya dengan selamba.
" Abang , nak tahu tak ? Hari kedua love dekat Thailand kan , love dapat surprised. Favourite actor Thai love datang rumah wan dengan tokk. Love happy sangat sangat tau. " Kata Ariana. Dia tersenyum lebar.
Uwais hanya diam. Kepalanya di anggukkan sahaja.
" Ishhh abang ni " marahnya. Dia menjeling.
" Alo cepat sangat ek buah hati abang nak merajuk ni " kata Uwais. Tangganya mengusap kepala isterinya.
" Come , peluk abang. "
" Taknak. Nak majuk juga. " Ariana menggeleng. Dia menjeling.
" Come or.... "
" Okay fine ! "
" Good girl " Uwais mengusap kepala isterinya.
" Sambung la cerita tu abang nak dengar " katanya lagi.
" Dah habis la. Macam tu je. Kejap love tunjuk gambar. " Jawab Ariana sambil mengeluarkan Iphone miliknya itu.
" Siapa tu ? Lelaki yang duduk sebelah honey ? " Tanya Uwais.
" Ikhwan. "
Uwais terserentak.
" Ww - what ?? "" Apa pasal dia kena duduk sebelah honey ? Padahal Luth boleh je duduk dekat situ kan ? " Tanya Uwais lagi.
Eleh cemburu la tu.
Tapi taknak bagitahu je kan ?
" Abang jealous ek ? " Tanya Ariana.
" Mana ada abang jealous. " Jawab Uwais.
" Habistu kenapa tanya macam macam ? Abang marah ke sebab dia duduk sebelah love ? " Tanya Ariana pula.
YOU ARE READING
𝘚𝘩𝘦'𝘴 𝘛𝘩𝘦 𝘖𝘯𝘦
Roman d'amour𝘉𝘰𝘰𝘬 | 1 Status : Complete 𝘛𝘶𝘢𝘯 𝘋𝘢𝘯𝘪𝘴𝘩 𝘜𝘸𝘢𝘪𝘴 𝘒𝘪𝘮 𝘟 𝘕𝘪𝘬 𝘓𝘢𝘶𝘳𝘢 𝘈𝘳𝘪𝘢𝘯𝘢 Tuan Danish Uwais Kim - Jejaka berdarah kacukan Korea yang mempunyai wajah yang kacak dan tampan. Kegilalaan para gadis di luar sana. Seorang j...