" Baby nak hantaran macam mana ? " Tanya Zulaikha.
" Kau beli je lah apa yang kau nak. Aku tak kesah. Tapi aku taknak banyak banyak. Aku nak sikit je. " Jawab Uwais dingin.
" Okay lah kalau baby dah kata macam tu. Jom la kita pergi kedai depan tu. " Balas Zulaikha sambil menarik tangan Uwais.
Eh sedap kau je nak panggil Uwais tu ' baby ' kan ?
" Kau apahal pegang pegang aku ni ? Kau tak belajar agama ke hah ? Kau tu bukannya bini aku pun nak pegang pegang tangan aku ! " Marah Uwais. Tajam renungan matanya itu.
" Alah baby takkan la pasal hal kecil ni pun you nak marah I ? " Tanya Zulaikha.
" Hal kecil kau cakap ? " Marah Uwais lagi.
" Kau tak belajar agama ke dekat sekolah dulu ? " Sindir Uwais berkata. Dia tersenyum sinis.
" Macam ni ke sifat seorang perempuan dengan lelaki bukan mahram ? "
" Ni perempuan yang nenek aku kata yang kononya baik. Lemah lembut. Batas pergaulan pun jaga ? Kepala otak kau ! Ada kau jaga ke dengan aku tadi ? Tak ! Kau tak jaga pun ! Kau main pegang je tangan aku ! Tu lah dulu masa sekolah ustazah mengajar dekat depan , kau pergi bercakap ! " Sindir Uwais lagi. Dia menjeling. Dia terus meninggalkan Zulaikha berseorangan di situ.
" Padan muka kau. Nak sangat kan , keluar dengan aku. Dapat lah ubatnya " kata Uwais sinis.
" Baby !!! " Jerit Zulaikha.
" Habistu I nak balik macam mana ? " Tanya Zulaikha.
" Kau balik je lah sendiri. Call la grab ke ? Banyak kan kenderaan awam dekat sini. " Jawab Uwais.
" Ish baby ni !!! " Marah Zulaikha.
" You tengok lah. I bagitahu nenek nanti. " Kata Zulaikha.
***
" Assalamualaikum " kata Zulaikha..
" Waalaikumussalam. Eh kenapa ikha sorang je ? Wais mana ? " Jawab Hajah Aisyah terkejut.
" Wais tinggalkan ikha sorang sorang dekat luar kedai tu. Ikha baru je beli sikit barang hantaran nek. " Zulaikha mengadu.
Hajah Aisyah terserentak.
" Hah ? "" Ishhh mana mungkin la. Nenek kenal wais tu macam mana. Dia takkan buat macam tu. " Kata Hajah Aisyah.
" Betul nek. Wais tinggalkan ikha macam tu je. " Dengan laju Zulaikha menjawab.
" Mesti kau ada buat apa apa ? Kalau tak , si wais tu takkan tinggalkan kau " balas Datin Erina.
" Mm--mana ada. Ikha tak buat apa apa pun. " Kata Zulaikha tergagap.
" Kau pasti ? " Tanya Datin Erina. Keningnya sudah diangkat..
" Ye ikha pasti. " Zulaikha menangguk.
" Okay , sekarang ni mak tunggu ya. Kita dengar jawapan daripada wais sendiri. Betul ke tak apa yang cucu bakal menantu pilihan mak ni " kata Datin Erina.
" Okay " Hajah Aisyah menangguk.
" Habis lah aku nanti. Mesti nenek dengan mama wais marah aku nanti " kata Zulaikha.
" Assalamualaikum " kata Datin Erina.
" Waalaikumussalam ma. Kenapa mama call wais ni ? " Jawab Uwais.
" Mama nak tanya sikit boleh ? " Tanya Datin Erina.
" Mama nak tanya apa ? " Kata Uwais.
" Wais tinggalkan ikha sorang sorang ke ? " Tanya Datin Erina.
YOU ARE READING
𝘚𝘩𝘦'𝘴 𝘛𝘩𝘦 𝘖𝘯𝘦
Romance𝘉𝘰𝘰𝘬 | 1 Status : Complete 𝘛𝘶𝘢𝘯 𝘋𝘢𝘯𝘪𝘴𝘩 𝘜𝘸𝘢𝘪𝘴 𝘒𝘪𝘮 𝘟 𝘕𝘪𝘬 𝘓𝘢𝘶𝘳𝘢 𝘈𝘳𝘪𝘢𝘯𝘢 Tuan Danish Uwais Kim - Jejaka berdarah kacukan Korea yang mempunyai wajah yang kacak dan tampan. Kegilalaan para gadis di luar sana. Seorang j...