ᗷᗩᗷ 16

595 70 33
                                    

Keesokkan harinya

RING RING !!!

Jam menunjukkan pukul 6 pagi.

Kedua dua belah keluarga bermalam di hotel.

" Love , bangun. Solat subuh " kejut Uwais dengan lembut.

" Hmm. I ngantuk la. Bagi la I tidur kejap. You pergi la mandi ke dulu. Takpun sediakan apa yang patut untuk solat. " Jawab Ariana. Dia menggeleng.

" Semuanya I dah sediakan. Tunggu makmum I je yang siap sekarang ni. Cepatla love. Tak elok lewat lewatkan solat tau " kata Uwais.

" Hm. "

" Bangun Nik Laura Ariana. " Tegas nada Uwais.

" Ke kau nak aku dukung kau sampai bilik mandi. Sekali dengan pakej mandikan juga ke ? " Ugut Uwais.

" Okay fine. Give me 15 minutes. " Jawab Ariana. Dia terus bergegas bangun pergi mengambil towel mandinya itu.

Setelah selesai Ariana membersihkan dirinya , mereka berdua menunaikan solat subuh bersama sama.

" You cepatla. Diaorang semua dah tunggu dekat bawah. " Kata Ariana.

" Cepat cepat nak pergi mana ? " Tanya Uwais.

" Pergi breakfast la cik abang oi. " Jawab Ariana.

" Cik abang ? "

" Panggil sekali lagi macam tu boleh ? " Kata Uwais. Dia tersengih.

" Dah la , I nak turun pergi breakfast. I lapar. You duduk la dalam ni sorang sorang. " Kata Ariana.

10 minit kemudian...

" Kau buat apa lagi dekat tangga tu ? Tadi bukan main kata lapar. " Tanya Uwais.

" Nak jadi pak guard ke ? " Usik Uwais yang sudah tergelak kecil itu.

" Cepat lah ! "

" Asal aku rasa macam nak jatuh je ni ? " Tanya Ariana di dalam hatinya.

Ariana terus menutup matanya dengan perlahan lahan.

" Love !!!! "

Danish Uwais terus menarik lembut tangan Ariana ke dakapannya. Kini mereka berdua sudah bertentangan mata. Jaraknya tidak la begitu dekat sangat.

" Apa yang dia buat ni ? " Soal Ariana sendiri.

" Kenapa hati aku berdebar debar ni ? " Soalnya lagi.

" Kau blushing ke love ? " Tanya Uwais.

" Comel betul la muka kau ni bila blushing " kata Uwais yang sudah tergelak kecil.

Ariana terus memukul dada bidang suaminya itu.

" Pengantin baru , buat apa lagi lama lama dekat situ ? Taknak makan ke ? " Usik Luthfan.

" Err sabar la. " Jawab Ariana. Uwais pula sudah menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Mereka semua sudah pun tergelak kecil.

Kejadian yang berlaku sebentar tadi itu , sempat di saksikan oleh semua ahli keluarga yang berada di situ. Mereka semua hanya tersenyum lebar dan tergelak kecil melihat Uwais dan Ariana itu.

" Dah cepat makan. Lepas ni semua dah nak balik " kata Datin Adeliea dan Datin Erina.

" Baik. " Mereka berdua menangguk.

Setelah selesai mereka semua menjamu selera , masing masing pulang ke rumah.

" Kita nak pergi mana ni ? " Tanya Ariana.

𝘚𝘩𝘦'𝘴 𝘛𝘩𝘦 𝘖𝘯𝘦Where stories live. Discover now