#_part_30"البارات ما قبل الاخير"
في اليوم التالي علي الساعه التاسعه صباحا .. في المستشفي عند سهيله بتستعيد وعيها .. وبيكون وضعها الصحي في تحسن عن البارِحة...
والدها هيكون جالس بجانبها عندما إستعادة وعيها فقالـ لها : الف حمدالله علي سلامتك يا حبيبتي...سهيله أغلقت عينيها وفتحتهم ببطئ واصدرت أنين .. فملس والدها علي رئسها .. متقٔلقٔيش يا بابا الدكتور طمني وقٔالي كلها فتره وهتكوني كويسه...
وقطع حديث الدكتور وقالـ : عامله إيه سهيله دلوقٔتي
حسني : الحمد لله .. بس مش قٔادره تتكلم يا دكتور
دكتور : هي المفترض تتكلم بس عادي كلها كام يوم وهتقٔدر تعيش حياتها طبيعي .. قال تلك الكلمات وقام بفحص سهيله ونظر في جهاز المونيتور...
واخبر الممرضه : في الليل هنفصل عنها كل الاجهزه صحتها بقٔيت تمام .. تم أخز منها عينة دم بمساعدة الممرضه .. وذهب ليفحص تلك العينه...ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجامعه علي الساعه العاشرة وصل كريم للجامعه .. وقرر أن ينسي سهيله ويهتم بتعليمه .. ذهب للمدرج ورئي محمد جالس مع شخص بعيد .. فذهب إليه سلم عليه وجلس بجانبه .. ولم يسلم علي ذالك الشخص...
( ودي حاجه من عادات فارس ال ميعرفوش ميسلمش عليه )محمد عرف كريم علي ذالك الشخص...
: جورج صحبي لسه متعرف عليهكريم بإبتسامه مصطنعه : اهلا عاشت الاسامي ياجورج .. فمد جورج يده لكي يسلم علي كريم .. لاكن كريم مثل إنه لم يراه...
فمال جورج علي أذن محمد وقال بصوت خافت...
: ماله هو كريم ده متوحد ولا إيهمحمد في اذنه : لا هو كدا لما لسه ميعرفكش
جورج : اه بيشرب حاجه ولا لا
محمد بتحزير : لا ومتحولش معاه لإن ممكن يعملها معاك لو حالوت تكلمه
جورج : خلاص كنت هعرفه علي الشله وكله مصلحه لينا
محمد : براحتك بس انصحك ملكش دعوه بيه
كريم : إيه مالكم ما تسمعونا بتقٔولو إيه لبعض وبطلو شغل النسوان ده
محمد : لا بنتكلم علي حاجه كدا .. وبيقطع حديثم دخول الدكتور...
مر الوقت وإنتهت المحاضره وخرج الدكتور فقالـ كريم ...
: همشي انا هتعوز حاجه
أنت تقرأ
حبيبتي علي المريخ [ قيد النشر ]
Romance• بعد إنهاء المكالمه سهيله بتذهب الي مكان تواجد فارس عند الاستدج وبتصفعه صفعه قويه علي وجهه تحت نظرات تعجب من الجميع... • وقال بنبره مخيفه وساخره : الان انت ملكي يا سهيله ملكي لوحدى هه هه ههههه... • رواية حبيبتي علي المريخ روايه رومانسيه وخياليه وفي...