01 ; that boy

41 7 0
                                    

Bangun lambat sudah menjadi kebiasaan untuk Kang Jibyeol . Bunyi loceng yang berdering di sebelah nya dibiar kan menunggu sesiapa untuk menutup nya .

Plak !

" Kang Jibyeol ! Sampai bila kamu nak tidur disitu ?! " Mendengar saja suara Omma nya sudah membuatkan dirinya meremang . Jibyeol segera membuka mata .

" O-omma.. " Puan Kang aka Omma kepada Jibyeol itu menutup jam loceng disebelah nya . Jibyeol menelan liur dengan kesat .

" ANAK DARA TAK BOLEH BANGUN LAMBAT !— "

Dan sampai ke esok , Omma takkan habis bebel nya .

Perlahan keluhan berat dilepaskan . Bebelan Omma tidak diendahkan oleh Jibyeol .

" Omma , dah-dah lah tu , nanti unnie tu tak ke sekolah jawapnya . " Ujar Jinyeol di belakang pintu . Dia takut kalau dia pula di marah nya .

Kang Jinyeol , adik kesayangan Kang Jibyeol dan paling dia benci di dunia ini . Mana tidak nya , adik nya selalu saja kacau dirinya . Akan tetapi , kadang-kadang berguna juga Kang Jinyeol ini . Contohnya , seperti sekarang , dia sedang membantu Jibyeol .

Jibyeol tersenyum lebar melihat adiknya membela dirinya . Dia segera bangun dari duduknya .

" Omma ! Byeol kena mandi dulu !— "

Belum sempat Puan Kang mahu bersuara Jibyeol sudah masuk ke dalam bilik air terlebih dahulu .

Jinyeol pula , segera melarikan diri dan kembali ke biliknya untuk bersiap ke sekolah—seperti Jibyeol .

" el ! " Jibyeol berlari ke arah seseorang , dia ialah rakan baik Jibyeol sejak kecil .

Elina Jang . Atau nama hangul nya , Jang Heemi , tetapi Jibyeol lebih suka memanggil nya El / Elina . Sama juga dengan Heemi , dia lebih selesa memanggil gadis di hadapannya itu dengan Arie / Ariena .

" Arie ! Lambatnya kau sampai , nasib Ssaem Cha belum masuk tau ! " Ujar Heemi sambil mencekak pinggang apabila gadis itu sampai tepat di hadapan nya .

" Alololo , janganlah marah . " Jibyeol memeluk lengan Heemi agar gadis itu tidak bertambah marah terhadap dirinya .

" Tch , — "

Bunyi Jam rehat sudah terdengar . Hampir kesemua pelajar bergegas ke kantin sebelum makanan mereka akan habis .

Termasuk dua gadis ini , mereka sedang bergosip , bukan ! Bukan mereka berdua tetapi hanya Heemi , gadis itu masih belum habis menceritakan tentang bangunan lama yang terletak berdekatan dengan sekolah mereka .

Setelah sampai di kantin , Heemi segera beratur . Sementara Jibyeol hanya menunggu , kerana dia malas ingin beratur , jadi dia hanya meminta tolong Heemi , dan nasib gadis bermarga Jang itu ber mood baik hari ini .

Sedang fokus Jibyeol dengan phone nya . Tanpa ia sadar , ada dua pasang mata dengan memerhati nya . Lelaki itu tersenyum sinis sebelum bangkit dari duduk nya menuju ke arah gadis itu .

" Hai , "

Jibyeol menoleh . Sontak kedua mata nya membulat melihat lelaki itu .

'Wah..'

TO BE CONTINUED ! ♡︎

special tags . ♡︎
heeheedungiee , Husna2410 ! %

𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗚𝗜𝗥𝗟 𝗜 𝗙𝗘𝗟𝗟 𝗜𝗡 𝗟𝗢𝗩𝗘 𝗪𝗜𝗧𝗛 • [김선우]Where stories live. Discover now