06 ; baby fruit ?!

24 5 4
                                    

" Kang Jinnie , tolong unnie angkat pinggan ni . "

" Taknak . " Balas Jinyeol selamba membuatkan Jibyeol menahan geram .

Dari tadi adiknya itu asyik membuatnya naik darah saja !

" Jinnie , dari kamu duduk kat situ . Baik , tolong unnie kamu tu . " Ujar Omma membuatkan Jibyeol tersenyum puas . Jinyeol akhirnya bangun dari duduk nya lalu mengambil pinggan dan lalu disebelah Jibyeol untuk ke dapur . Sempat lagi dia menjeling ke arah kakak nya itu .

" KANG JINYEOL ! "

" Byeol , perlahankan suara kamu tu ! " Omma menepuk tangan aku .

Sunoo , Chanyoung dan Appa berada di ruang tamu . Mereka sedang sibuk berbual kosong , sementara ketiga ketul perempuan dirumah itu harus mengemas pinggan yang mereka guna sebentar tadi .

Setelah selesai mengemas meja , dan membasuh pinggan . Jinnie , Byeol dan Omma menuju ke ruang tamu .

Mereka menghabiskan masa bersama dan masing-masing melepaskan rindu terhadap Chanyoung .

" Maaf lah , Oppa tak sempat datang waktu perkahwinan kamu tu . " Ujar Chanyoung , dia mengelus rambut Jibyeol .

" Takpe Oppa , janji Oppa dah balik sekarang . " Chanyoung tersenyum tipis .

" Erm , Omma , Appa , Hyung . Sunoo naik dulu , ye . " Selepas diberi kebenaran . Sunoo melangkah menuju ke bilik Jibyeol .

Omma melihat ke arah Jibyeol .

" Kenapa , Omma ? " Jibyeol yang sedari Omma nya sedang menatap nya langsung membuka suara .

" Yah , kamu tak pergi teman Sunoo ? " Soal Chanyoung .

" Tak , unnie dia- " Jibyeol segera menutup mulut adiknya sambil tersenyum manis .

" Mana ada , Jibyeol nak naik dah ni ! " Jibyeol segera bangun dari duduknya lalu mengatur langkah menuju ke biliknya .

Daun pintu biliknya dibuka . Terlihat Sunoo sedang duduk di atas katil sambil membaca buku .

Jibyeol tutup pintu sebelum merebahkan diri di atas katil .

Pandangannya teralih ke tingkap biliknya , terlintas satu pertanyaan yang ingin Jibyeol tanya kepada Sunoo . Dia mendekati Sunoo .

" Sunoo-ya , "

Sunoo hanya balas dengan mengangkat kedua alis nya sambil mata masih fokus membaca buku .

" Awak tahu kan malam ni , malam apa ? " Pertanyaan itu berjaya membuatkan perhatian Sunoo beralih ke arah Jibyeol . Dia sungguh tidak percaya soalan sebegitu akan dilontarkan buatnya . Kang Jibyeol ni , memang menguji kesabaran nya saja .

" Tahu , kenapa ? Kau .. " Sunoo mendekatkan dirinya dengan Jibyeol . Jibyeol seakan sudah tahu reaksi Sunoo seperti ini , segera dia membuka mulut .

" Bu-bukan , ma-maksud saya- " Jibyeol sudah di bucu katil , hampir saja gadis itu jatuh ke bawah . Sunoo lantas ingin menangkap gadis itu-

Buk !

" Argh ! " Sunoo di atas badan Jibyeol . Manakala gadis itu ditindih oleh Sunoo . Beginilah posisi mereka saat ini .

Hampir saja mereka berciuman disitu . Mereka saling bertatapan .

Jantung Jibyeol berdegup kencang disebabkan Sunoo untuk pertama kali , perasaan yang tidak pernah dia rasai .

Sama seperti Sunoo . Cuma perbezaan nya , Sunoo sudah merasainya beberapa kali .

" Kang Jibyeol , sini turun kejap ! " Panggil Omma dari bawah membuatkan kedua manusia yang saling bertatapan itu menoleh ke arah pintu , mengharapkan sang pemilik suara itu tidak terjah masuk ke bilik itu .

" Su-sunoo , boleh tak awak bangun ? Aw-awak berat lah .. " Jibyeol membuka suara . Lantas Sunoo bangun dari berada di atas Jibyeol .

" Nae Omma ! Jibyeol nak turun ni ! " Jibyeol bangun lalu membetulkan rambutnya yang sedikit kusut .

Dia melangkah kaki ingin keluar . Tetapi , baru beberapa langkah , Jibyeol terhenti .

Di menoleh ke arah Sunoo semula , " awak ok ? " Soal Jibyeol dengan berhati-hati .

Sunoo hanya mengangguk membuat kan Jibyeol lega . Dia mula berjalan kembali ke arah pintu , lalu membuka pintu .

Padahal niatnya ingin memberi tahu perkara sebenar kenapa dia bertanya soalan itu , dia hanya ingin memberi tahu bahwa hari ini adalah bulan purnama .

TO BE CONTINUED ! ♡︎

Saye nak inform
bahwa saye akan
masuk asrama sama
seperti @ / heeheedungiee !
cume perbezaannya disini. Dia
Masuk lepas raya. And saye masuk
17/04 ni 😌 so, maybe Cite ni akan
Hiatus till saye cuti okie? That's all!
Erm, nak double update tak??

BTW SELAMAT BERPUASA SEMUEE !
HOPE PUASE TAUN NI PENUH 😌🌚

𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗚𝗜𝗥𝗟 𝗜 𝗙𝗘𝗟𝗟 𝗜𝗡 𝗟𝗢𝗩𝗘 𝗪𝗜𝗧𝗛 • [김선우]Where stories live. Discover now