05 ; my husband

22 7 0
                                    

" Jibyeol , bangun cepat , tolong bagi kerjasama boleh tak ? Kita dah lambat ni ! " Jibyeol perlahan-lahan membuka mata . Argh , Omma ni . Pagi-pagi lagi sudah buat bising .

" Kenapa ni nak cepat sang— " mata Jibyeol membulat . Iya , hari ini hari perkahwinan nya . Bagaimana dia boleh tidak ingat semalam ? Aish !

Mungkinkah kerana tiada siapa ungkit perkara ini atau ... ada maksud lain disebaliknya .

" Kejap Omma , baju pengantin tu . Kan kita tak beli lagi— "

" Kamu jangan risau lah tentang tu , sekarang , kamu pergi mandi , ok ? " Potong Omma . Omma berlalu keluar setelah berkata demikian , Jibyeol mengeluh sebelum melangkah menuju ke bilik air .

Jibyeol membuka daun pintu bilik mandi nya , dia terkaku seketika melihat ada tiga perempuan berada di bilik nya .

" Annyeonghaseyo , Cik Kang . Saya Ji Hyo-ae , juru makeup , Cik Kang hari ini . " Salah satu gadis disitu membongkok lalu tersenyum manis ke arah Jibyeol . Jibyeol mencuba menutupi kekok nya dengan membalas senyuman gadis itu .

" Annyeonghaseyo . Saya pula Lee Yujin , pengurus baju , Cik Kang . " Kini , gadis yang bermuka comel itu pula membongkok dan tersenyum ke arah Jibyeol .

Jibyeol menunduk juga ke arah nya .

" Annyeonghaseyo ! " Dia membongkok . " Saya Yoo Seul ! Saya yang akan menghias rambut Cik Kang nanti ! " Gadis itu seperti budak bawahan 15 tahun itu tersenyum manis .

Jibyeol mengangguk-angguk . Dia benar-benar kekok sekarang , tambahan pula dengan majlis perkahwinan nya . Sudah lah dia masih tidak bersedia lagi .

" Kalau macam tu , kita mula sekarang ? Mari sini Cik Kang . Saya nak hias rambut Cik Kang ! " Jibyeol hanya menuruti , dia duduk di kerusi meja makeup lalu kedua gadis itu mendekatinya . Gadis bernama Hyo-ae itu mula makeup wajah cantik Jibyeol . Manakala , Seul pula mengambil pengering rambut untuk mengeringkan rambut Jibyeol yang sedikit basah akibat baru selepas mandi tadi .

Yujin pula ? Dia menunggu sehingga kedua rakannya itu selesai , baru dia akan membawa Jibyeol untuk memilih baju .

Setelah persiapan , akhirnya Jibyeol terlihat seperti orang yang akan berkahwin . Dia memandang diri nya dari pantulan cermin yang berada di hadapan nya .

" Cantik gak aku— "

" Jibyeol , jom pergi ! " Jibyeol menarik nafas dalam . Dia membuka langkah menuju ke pintu bilik , dia yakin dia boleh menghadapi semua ini . Tidak mengapa , ini hanya untuk satu bulan sahaja .

" Wah , Arie . Kau nampak cantik lah ! "

" Kan , kan , kan . Aku memang cantik dari lahir , takkan kau tak perasan ? " Heemi hanya memutarkan bebola mata nya .



" Cik Kang , Cik Jang . Kita dah sampai . " Jantung Jibyeol berdegup laju . Heemi yang menyedari akan Jibyeol yang terlihat sedikit pucat itu , menggengam tangan Jibyeol dengan erat .

" Aku tau kau boleh . " Jibyeol menatap Heemi , dia masih berharap kalau majlis ini akan dibatalkan .

Tolong lah . Hanya untuk ini .

𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗚𝗜𝗥𝗟 𝗜 𝗙𝗘𝗟𝗟 𝗜𝗡 𝗟𝗢𝗩𝗘 𝗪𝗜𝗧𝗛 • [김선우]Where stories live. Discover now