04 ; ship couple Hee-Hee (Heemi and Heeseung)

22 7 7
                                    

Cepat sekali berita tersebar tentang couple hee-hee—Heemi dan Heeseung . Ada yang tidak suka dengan ia dan ada yang sangat menyukai berita tersebut kerana mereka memang sesuai di pandangan nya .

Apa yang berlaku terhadap Heemi semalam disebarkan oleh seorang pelajar di laman web sekolah mereka .

Heemi tidak suka jika menjadi pemerhati orang ramai . Dia juga sudah memarahi Heeseung , tetapi lelaki itu ? Dia malah menyukai nya dan hampir ingin mencium Heemi sekali lagi ketika itu .

Heemi mencebik untuk sekian kalinya lalu memeluk lengan Jibyeol manja . Jibyeol pula satu , dah tahu rakan nya tak suka , dia pergi ungkap banyak kali dengan nada mengejek .

Jibyeol tersenyum nakal , " Nanti kahwin , jangan lupa ajak— "

" Diam lah kau ! Aku tengah stres dengan situasi sekarang pastu kau pula tambah nya lagi ! " Heemi mencekak pinggang dengan bibirnya memuncung . Jarang orang akan melihat kemanjaan seorang Jang Heemi , kerana dia memang garang . Kecuali Kang Jibyeol . Dia sampai muak melihat rakannya yang selalu menunjukkan sikap manja nya .

" Dah dah , orang nampak karang . Tak pasal-pasal dia muntah . "

" Tch . "

" Arie-ah , " Jibyeol yang sedang menatap phone nya segera mengalihkan perhatian nya ke arah Heemi .

" Wae-yo , Elina Jang ? "

" Kalau jantung kita berdegup laju dekat seseorang bermaksud , kita suka kan dia ke ? " Heemi menatap nekad Jibyeol , mengharapkan gadis itu memberinya jawapan , dan sekurang-kurangnya dia tidak akan memikirkan perkara itu berterusan .

Jibyeol menggaru kepala nya . Jujur , dia juga kurang tahu kerana dia belum merasai nya .

" Erm , maybe ye , dan maybe juga tak , ikut pada situasi lah . Kalau kau rasa perasaan yang tak pernah kau rasa , itu bermakna kau suka dia , dan kalau kau rasa seperti berdebar biasa , makna nya itu hanya biasa . " Terang Jibyeol . Heemi hanya mendiamkan diri , dia percayakan rakan nya ini kerana dia tahu , Jibyeol memang pencinta k-drama .

Selang beberapa minit . Bunyi loceng sekolah kedengaran . Semua pelajar yang berada disitu , tergesa-gesa berlari ke kelas sebelum Ssaem masing-masing masuk .

Manakala Heemi ? Dia masih disitu .

Menunggu seseorang .

Akhirnya setelah penat menunggu , dia bangun dari duduk nya , nampaknya Heeseung hanya mempermainkan perasaan nya dan juga menipu diri nya .

" A-apa maksud dari ciuman tu ? Kenapa kau cium aku ? " Soal Heemi apabila Heeseung melepaskan ciuman mereka dan menatap satu sama lain .

" Aku sayangkan kau . Dah lama aku pendam perasaan ni , kerana kau tak sadar , hm ? " Heemi mengerut .

" Kita baru berjumpa empat hari lalu , dan macam mana kau boleh simpan perasaan ni ? Apa maksud kau ? "

" Kau tak ingat ye ? Yang kita jumpa di club malam tu ? Aku dah jatuh cinta dengan menatap kau pada pandangan pertama tau— "

" —aku tunggu jawapan kau , sayang . Kalau kau pun suka kan aku , kita jumpa di rooftop ya ? " Sambung Heeseung , lalu beredar dari situ .

Heemi menggeleng kepala perlahan , Jibyeol menoleh .

" Yah , kau ok tak ni ? "

Heemi tidak menjawab .

Semakin sesak Jibyeol disitu melihat rakannya seperti itu . Dia mengangkat tangan dan Ssaem Seo memandang ke arah nya .

" Kenapa , Jibyeol ? "

" Boleh saya dan Heemi ke klinik ? Heemi macam tidak sehat sikit . " Jibyeol berdiri dan menerang alasan supaya Heemi dapat berehat sebentar .

" Ah , baiklah Jibyeol . Kamu temankan dia ya ? " Jibyeol mengangguk lalu menolong Heemi bangun dari duduknya .

Pelajar disitu mula berbisik perkara yang tidak menyenangkan .

" Dia mengandung eh ? "

" Pergh , Heeseung ada buat mende yang tak elok ke kat dia ? "

" Asal tu ? "

" Ish ! Pikir yang positif jela , maybe dia period kan ? "

Pelbagai yang digosip oleh orang . Heemi dan Jibyeol hanya mengabaikan nya saja .

" Kau ok tak ni , El ? "

" Aku rasa Heeseung menipu aku lah . " Jibyeol berdiri . Apakah disebabkan lelaki itu , kawan nya yang ceria ini jadi murung ?!

" Dia buat apa kat kau ?! " Heemi menatap kawan nya dari atas hingga bawah .

" Kau ni pula asal beria sangat ni ? Anw, bila perkahwinan kau dengan Sunoo ? " Soal Heemi mengalihkan topik bicara .

Jibyeol menunduk . Sungguh , dia tidak suka akan perkahwinan itu , lebih teruknya , Sunoo meminta agar perkahwinan mereka di percepatkan lagi ke minggu hadapan pada hari Sabtu . Sudah lah hari ini hari Isnin , jadi , hanya tinggal enam hari sahaja lagi .

Jibyeol mengeluh , " Sunoo nak mempercepatkan lagi . " Heemi tersenyum nakal .

" Nak baby fruit .. " Jibyeol mengerut dahi memproses kan apa yang Heemi katakan sebentar tadi .

" NO ! AKU BELUM SEDIA LAGI ! "

TO BE CONTINUED ! ♡︎

Next chapter , perkahwinan
Jibyeol ! Chapter ni khas tuk
couple Hee-Hee saje ^^

Ade tak yang ship mereka ? ><

# ㅡ special tags . ♡︎
heeheedungiee , Husna2410 ! %

𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗚𝗜𝗥𝗟 𝗜 𝗙𝗘𝗟𝗟 𝗜𝗡 𝗟𝗢𝗩𝗘 𝗪𝗜𝗧𝗛 • [김선우]Where stories live. Discover now