07 ; SO SLEEPY !

20 5 0
                                    

" Kim Jibyeol bangun ! " Aku membuka mata ku perlahan-lahan . Sejak bila nama nya bertukar kepada ' kim ' ni ? Setahu nya dia— ah , lupa .. dia sudah mempunyai suami .

" Tch , apaa ? "

" Jom ! "

" Jom kemana ? "

" Jom ke Jeju ! Omma kata kita perlu honeymoon . "

Buk !

Jibyeol memukul kepala Sunoo menggunakan bantal . Jangan risau , tak kuat pun pukulan Jibyeol itu .

" Yah ! Kau buat macam tu kat husband ka— "

" Jeju jauh lah ! And pasal honeymoon ? Tch , itu untuk orang yang dah kahwin and saling mencintai dulu . " Ujar Jibyeol lalu kembali membaringkan tubuhnya dan membelakangkan sunoo .

" Yah ! Aish . " Sunoo melangkah keluar dari bilik itu ke dapur dengan mulut yang memuncung ke depan menandakan dia sedang merajuk dengan Jibyeol .

Jibyeol melihat sekilas Sunoo yang berlalu pergi itu lalu kembali membelakangkan Sunoo .

Tidak sampai beberapa minit ,

" Kim Jibyeol ! Turun !!! "

Dengan pantas Jibyeol membuka mata nya .

Rahang Jibyeol mengeras menahan geram terhadap Sunoo . Pasti lelaki itu akan acah sedih setelah ditolak oleh nya . Perlahan gadis itu menarik nafas , lalu menghembuskan nya . Dia tersenyum manis meskipun ada maksud disebalik nya .

Kaki Jibyeol mula melangkah menuju ke ruang tamu . Terlihat Chanyoung juga ada disitu .

" Iya , Puan Kang Jina . " Jibyeol menghampiri Omma nya lalu menunduk 90° ke arah Omma .

" Omma dah tempah tiket untuk penerbangan kamu dan Sunoo ke Jeju . Dan penerangan itu adalah malam karang . Omma nak kamu bersiap dengan Sunoo . No bantahan . " Mata Jibyeol membulat manakala Sunoo tersenyum kemenangan .

Iya , walaupun tiket dan penerangan itu semua nya adalah dari duit Sunoo . Tetapi dia gembira kerana akhirnya dia ada perluang berdua-duaan dengan Jibyeol . Isteri nya sendiri .

Sempat Jibyeol menjeling Sunoo yang sedang tersengih seperti orang gila itu di sebelah Chanyoung sebelum kembali tersenyum untuk sang ibu .

" Baik , Puan Kang Jina . Ada apa-apa lagi ke untuk diberitahu kepada saya ? " Soal Jibyeol . Dia sudah tidak sabar mahu kembali di atas katil dan tidur .

" Appa nak kamu tolong omma masak . " Ternganga mulut Jibyeol . Dia sudah lah separuh sedar sekarang . Argh , dia ingin kembali tidur !

" Argh— " baru saja Jibyeol ingin merengek . Appa menyambung ayatnya .

" No bantahan , ingat , kamu bukan anak dara dah untuk sedap-sedap melepak kat rumah . " Kata Appa . Jibyeol mendengus kecil .

'kalau anak dara un kena buat keje rumah gak.' bisik hati Jibyeol . Gadis itu berlalu pergi menuju ke dapur yang dimana Jinyeol ada disitu . Kata Omma , budak kecik takleh masuk campur .

" Hai adik pungut , buat apa tu ? " Soal Jibyeol sambil menjulur kepala nya ke periuk yang sedang diguna oleh Jinyeol .

" Nak masak unnie . " Balas Jinyeol selamba . Padahal kakak nya itu sudah melihat kan apa yang dia buat ? Kenapa nak tanya lagi ?

Jibyeol hanya tersenyum senget . Kerana niatnya tidak mahu tolong adiknya itu , dia segera meletakkan kepala nya di atas meja , membiarkan adiknya itu berperang dengan minyak yang dari tadi meletus .

" UNNIEEE , TOLONG JINNIEE ARGHH NAMPAK NI , MINYAK TU KENA TANGAN JINNIE HUWAAA . " Jibyeol hanya memekak kan telinga nya . Lagipun , Omma takkan panik mendengar jeritan Jinyeol kerana gadis itu selalu saja begitu setiap kali ingin memasak . Jadi , kadangkala Omma menyuruh aku untuk membiar saja Jinyeol memasak sendiri . Huehue , peluang keemasan saya .

Jibyeol membetulkan posisinya sebelum kembali ke alam mimpi nya yang tidak seberapa indah .

Plak !

" ARGH , SAKIT BAB— " Jibyeol kembali terdiam apabila dirinya melihat Sunoo yang melihat nya dengan tatapan tajam seperti mengatakan 'Perempuan tak baik mencarut !' kepada diri nya .

" Ma-maaf . " Sunoo kembali menatap ke depan .

" Hah , " Jibyeol kembali ingin menutup mata nya , tapi terhenti apabila dia melihat sekeliling nya yang seperti berubah . Dan bukannya di dapur lagi .

" OMG , KITA KAT MANA NI ? KAU CULEK AKU EH ?? " Jibyeol hampir berdiri atas kerusi yang didudukinya , tetapi Sunoo menahan .

" Shh , bising lah kau ni . "

" Kita kat dalam kapal terbang . Kau tak payah gelabah sangat . Sapa suruh tidur mati . Orang kejutkan pun tak bangun-bangun . " Ujar Sunoo lalu kembali menatap ke luar tingkap .

" Kejap , sekarang pukul berapa ? "

" 2:30 pagi . "

" HAH ?! " Sunoo segera menutup mulut Jibyeol .

" ISH KAU NI BISING LAH !!! " Jerit Sunoo dalam nada bisik . Dia geram dengan gadis itu dari tadi menjerit . Memangnya tekak dia tak sakit ke apa ?

" Wah gile la aku ni , camne boleh bangun kul 2:30 pagi ?? Heh , time aku tidur tadi , aku tengok baru kul 10 . Lama nya aku tidur jkajsjsjakajdak . " Kata Jibyeol dan hampir hilang kesedaran kerana dia tidur terlalu lama . Manakala Sunoo yang ingin marah tadi , sedang menahan ketawa melihat Jibyeol yang panik sendirian .

" Takde lah . Ni baru pukul 2:30 petang . Tapi lama lah gak kau tidur , empat jam kut . " Ujar Sunoo lalu memasukkan biskut ke dalam mulut nya .

Jibyeol menjeling Sunoo . Ini bukan masa nya untuk bergurau !

" Omma kata malam ni ? "

" Itu omma yang kata , yang tempah tiket nya aku . So ikut suka hati aku lah nak bila . " Balas Sunoo . Jibyeol mendengus kecil .

" Bila nak sampai ni ? "

" Kejap lagi lah . "

TO BE CONTINUED ! ♡︎

Thank you pada yang still
menunggu cite ni update <3
Sebenar nye yin takde idea kejap.
Hoho. Saurrrr next chapter , hee-hee?
Ramai yang nak yin buat chapter hee-hee banyak sikit . And yin nak tepati ><

But esok yin dah masuk asrama 😔
Yin suruh kawan yin yang buat nak?
Seul nama dia . And this is her main acc rikieschxlsu.

Btw sekali lagi , THANKYOU SAUR MUCH KEPADA YANG SETIA MENUNGGU UPDATE AND SUPPORT THIS FANFIC WALAUPUN TAK BEST .

dan walaupun agak lewat , tapi selamat hari raya bagi yang muslim !!

Hehe macam panjang pulak saya membebel kat sini . Apa pun byeee .

# ㅡ special tags . ♡︎
heeheedungiee , Husna2410 , -jakeu %

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 07, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗚𝗜𝗥𝗟 𝗜 𝗙𝗘𝗟𝗟 𝗜𝗡 𝗟𝗢𝗩𝗘 𝗪𝗜𝗧𝗛 • [김선우]Where stories live. Discover now