" MUMMY!!!!!" jerit Laura selepas dia melangkah masuk rumah agam tersebut.Puan Sri Jennifer yang sedang menonton K-drama di atas sofa menoleh ke arah pintu utama rumahnya.
" Yes Laura! I'm here!" Puan Sri Jennifer separa jerit.
Laura berlari ke arah mummynya dengan keadaan yang masih tergucap-gucap. Penat woi ada rumah besar ni.
Laura mengambil nafas.
" Mummy will get a daughter-in-law soon!" kata Laura selepas melabuhkan duduknya disebelah Puan Sri Jennifer.
Puan Sri Jennifer mengambil remote televisyen lalu menekan punat "pause" sebelum dia menoleh sepenuhnya ke arah anak bongsunya itu.
" What are you talking about, sweetheart?" soal Puan Sri Jennifer lembut.
" Along finally liking a girl!!!" jerit Laura gembira. Sangat gembira. Nanti dia boleh main dengan anak buah dia! Eh, jauh fikir ya...
Puan Sri Jennifer masih melopong. Anak sulungnya suka pada seseorang? Boleh percaya ke ni?
" Err, Laura sayang sure ke?" pelat Puan Sri Jennifer yang berdarah cina itu.
" Mummy, I'm very very sure mummy. I ada dengan diorang! I witness everything!" jelas Laura dengan wajah seriusnya.
" The looks of his eyes never lie tau! I'm 100% sure!" sambungnya.
Puan Sri Jennifer masih tidak percaya sepenuhnya.
" Tak caya tanya Hong." Kata Laura sambil menunding jari ke arah Hong yang baru hendak melangkah masuk rumah agam itu. Tangannya penuh dengan beg kertas berjenama.
Dia menapak terus ke arah mereka lalu meunduk hormat.
" Betul ke Hong?" Tanya Puan Sri Jennifer.
Hong mengangkat keningnya tidak faham. Masuk-masuk terus tunding jari kat dia, memang tak fahamlah jawabnya.
" Pasal Along tulah!" kata Laura yang sudah hilang sabar.
" Oh, rasanyalah. Saya pun tak pasti sangat, Puan Sri. Sebab Tuan pun tak cakap apa-apa dekat saya lagi." jelas Hong yang baru faham.
Laura mengangkat keningnya berkali-kali ke arah mummynya tanda dia tidak bohong.
" Tapi ada masalah sikit dengan perempuan tu.." sambungnya lagi.
Laura dan Puan Sri Jennifer mengerut dahinya.
" What do you mean by 'ada masalah' ?" kata Puan Sri Jennifer. Masalah apo pulak doh nih..
Laura mengangguk setuju.
" Perempuan tu nama dia Intan. Dia ada sorang abang yang ...hutang dengan kita dan tak bayar balik lagi." jelas Hong teragak- agak.
" berapa?" soal Laura ingin tahu
" RM50,000"
" Halah-halah 50k je? " Laura berkata angkuh. Setakat 50k tu celah gigi dia je lah!
" Fasal tu kita letak tepi dulu. Yang penting Luqman tu betul-betul suka ke dekat perempuan tu?" soal Puan Sri Jennifer.
Fasal perniagaan yang Luqman sedang pegang sekarang ini dia juga mengetahui. Lebih tepat, perniagaan kotor arwah suaminya yang diambil alih oleh Luqman.
" Suka. Suka sangat-sangat." satu suara garau menjawabnya.
***
" Bakal ipar kau" jawab Luqman tenang.
YOU ARE READING
Luqman's Therapy
Romance[ 1st vol. BlackRoses 🥀] Luqman Jackson : Seorang jejaka berdarah kacukan cina dan melayu. Hampir putus asa untuk hidup dek kerana masa lalu yang menguatkan dirinya yang kini. Tetapi walupun sudah berlalu, luka dulu tetap akan meninggalkan parut...