Necip Fazıl Kısakürek

289 12 0
                                    

Merhaba:) Bir istek şiir aldığım için çok memnunum. mirage_18 Özellikle bir Necip Fazıl şiiri istedi:) Teşekkür ederim canım gerçekten mutlu oldum. Necip Fazıl zaten aklımda vardı ama biraz daha sonra yüklerdim galiba:)

Neden daha sonra yüklerdim? Çünkü bu adamın da herkes gibi seveni var sevmeyeni var. Güçlü sevmeyenleri olduğunu düşündüğüm için ertelemiştim. Fakat ben şimdi beyefendiyi size ne savunacağım ne de kötü bir şekilde eleştireceğim. Tek söylemek istediğim hayatınızda herhangi bir konuda karara varmadan önce olayı sadece dış çizgilerinden değil tüm hatlarıyla bilmenizdir. Çok tanıdığım oldu Necip Fazıl Kısakürek böyle böyle demiş o yüzden ben onu hiç sevmiyorum, onun hakkında konuşmayın, derste o konuşulacaksa ben durmam diyerek kapıyı vurup giden. Bu biraz, lise felsefe dersinde sırf farklı olduğunu gösterebilmek için "Allah çarpsın ateistim ben" demeye benziyor. Çok uzattım değil mi? Düşünce bölümünü kısa tutacağım bir daha söz:)

Hepsinden sıyrılırsak edebiyat anlamında Necip Fazıl'ın söyleyiş gücünü kabul etmeyecek yoktur sanırım. Sözcükleri bir araya getirmek üstün bir yetenek bence. Hepimiz konuşuyoruz, yazıyoruz ama onlarla konuşsak farkı anlardık. Kendinin nasıl şair olduğuyla ilgili bir anısı direk kendi ağzından aktarayım size.

"Şairliğim on iki yaşımda başladı. Bahanesi tuhaftır. Annem hastahanedeydi. Ziyaretine gitmiştim. Beyaz yatak örtüsünde, siyah kaplı, küçük ve eski bir defter... Bitişikte yatan veremli genç kızın şiirleri varmış defterde... Haberi veren annem, bir an gözlerimin içini tarayıp; 'Senin şair olmanı ne kadar isterdim!' dedi. Annemin dileği bana, içimde beseleyip de on iki yaşına kadar farkında olmadığım bir şey gibi göründü. Varlık hikmetimin ta kendisi... Gözlerim, hastahane penceresinin penceresinde, savrulan kar ve uluyan rüzgâra karşı, içimden kararımı verdim: 'Şair olacağım! Ve oldum.' "

Şairliğin bahanesi mi olurmuş:) Kendimle çelişeyim ve bunu da sizinle yapayım evet olur. Her şairin, şairliğinin bir bahanesi var. Çoğu da kadın çoğu da aşk.

Bazen burayı okuyan sınav öğrencilerini kötü etkileyeceğim diye korkuyorum. Necip Fazıl sadece şiir yazan biri değil her alanda eseri var. Hayatı, sanatı, politika, farklı türde verdiği eserler... Her biri ayrı ayrı araştırma konusu inanın. Bunlar hakkında farklı araştırmalar, derlemeler, özel sayılar, müstakil kitaplar yazılmış. Bir kitabın incelenmesi için ayrı bir kitap çıkıyor çok onur verici değil mi?:)

Yahya Kemal'in Sessiz Gemi'sini anlatırken Necip Fazıl ve Nazım Hikmet arkadaşlığından bahsetmiştik. Yine bu arkadaşlıkla ilgili Necip Fazıl'dan bir anı daha aktarayım size.

Necip Fazıl çok kez ziyaret ettiği hapishane koğuşundayken yanına Nazım Hikmet'i getirmişler. Nazım Hikmet de hapis ortamına alışık olduğundan Necip Fazıl'ı gördüğünde gülerek "Sende mi buradasın? Şu haline bak maymuna dönmüşsün." demiş. Necip Fazıl'ın tabir doğru mu bilmem ama laf cambazlığı konusunda fazlasıyla keskin bir zekası varmış bence. "Öyle mi? Pencereye döneyim o zaman." diyerek arkasını dönüp yürümüş. Buna benzer öyle çok anısı var ki.

Mesela bir başkasında Necip Fazıl'a bir gün sormuşlar "Üstad özel arabanız yok mu?" diye. Ben o kadar düz bir insanım ki hemen yok diye cevap verirdim. Ama o şöyle demiş: "Ona en son bineceğiz"

Bence söylemek istediği şeyi hepimiz anladık o yüzden o çirkin arabadan bahsetmeyeyim hiç.

Gelelim kaldırımlar şiirinin hikayesine. Fazla bir şeyi yok benim bildiğim ama size kısacıkta olsa yazacağım.

Kaldırımlar şiiri ilk duyulduğunda hak ettiği ilgiyi görmüş tüm övgüleri toplamış toplamasına ama bu beğeni Necip Fazıl'ı hiç mutlu etmemiş. Çünkü Necip Fazıl anlaşılamadığını hatta yanlış anlaşıldığını söylüyormuş. O "Yirminci yüzyılın ruhunu ve amacını yitirmiş, toplumunda bunalım yaşayanların" şiirini yazdığını söylerken şiiri okuyanlar "Kaldırımlarda geceleyen, evsiz barksız birisinin" anlatıldığını savunmuşlar. Bunun yanı sora sadece işin edebi yönüyle ilgilenen büyük üstadlar da " Yalnız bu şiir bile bir sanatkara yeter." diyerek büyük bir övgüyle sözetmişler Necip Fazıl'dan. Daha fazla anlatsam hepimiz sıkılacakmışız gibi hissediyorum. O yüzden bu adamı bilmek istiyorsanız bir yerlerden okuyun derim ama okuduğunuz yer internet olmasın:) olacaksa da sözlükler olmasın:) Okuduğunuz için teşekkür ederim🐘

Kelime İstifiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin