Bunyi percikkan air bergema disegenap pelusuk kolam air terjun itu. Aku mendengar hilai tawa Zarif dari atas tebing batu. Kocakkan air yang kuat juga masih belum reda dek terjunan yang dilakukan oleh Iqram.
"Oiiii! Dah periksa ke ada kayu atau.." Jeritku dari sebelah sana kolam.
"Nope! Already asked other hikers yang singgah tadi. Dorang dah mandi sini dah. No woods or stone!" Jerit Zarif kembali.
Aku memerhatikan permukaan air yang masih berkocak kencang. Terdapat buih² halus muncul di permukaan air dimana Iqram tadinya terjun. Aku berpaling ke arah Akmal dan Akmal mengangkat kedua bahunya. Aku mula risau.
"Iqram! Oi! Dah lah tu. Keluar lah!" Jeritku. Air yang tadinya bergelora kini sudah sedikit tenang. Namun kelibat Iqram tidak juga muncul dari bawah air.
"Oi! Jangan main² lah bodoh! Iqram!" Rasa panik mulai menguasai diriku. Aku mula berjalan masuk ke dalam air. Aku berfikir untuk berenang ke arah tempat Iqram terjun dan cuba mencarinya disana.
Tidak semena mena, kakiku terasa dipegang oleh sepasang tangan. Aku yang tiba² merasa takut dan geli mulai menjerit. Iqram akhirnya timbul dihadapanku sambil ketawa terbahak bahak.
"You should hear.." Belum sempat dia menghabiskan kata²nya, aku menekan kepalanya dengan kedua tanganku sekuat hati supaya kembali tenggelam. Iqram meronta ronta cuba melepaskan diri namun kedudukan ku cukup kukuh untuk menahannya dalam air.
"Haaa..nak sangat kan buat orang risau? Buat orang takut? Rasa lah..!" Kataku sambil menggetapkan gigi untuk melepaskan geram.
"Errr..abang Arieff? Sudah lah tu." Terdengar suara Akmal. Aku menoleh ke arah Akmal dan tersengih malu. Kepala Iqram aku lepaskan dan dia tercungap cungap menarik nafas sebaik keluar dari air. Matanya merah.
"Arie.. Arieff! Sam..sampai hati..sampai hati kau!" Katanya dengar bibir yang bergetar getar. Mungkin dek kerana sejuk, mungkin juga kerana lelah meronta.
Aku hanya melihat nya sekejap dan terus melangkah pergi. Aku boleh merasakan yang Iqram kini sedang memerhatikan aku namun aku tidak memperdulikannya.
"Mal? Abang naik atas dulu. Nak tukar seluar. Habis basah seluar abang ni." Ujarku.
"Yeah. Sure thing." Balasnya sedikit tidak pasti.
"Don't worry. I'm not angry. Nak tukar seluar sebab nak terjun macam Iqram tu jugak." Terangku lagi.
"Oh. Hahaha. Okay². Akmal nak ikut!" Katanya lalu membuntuti ku.
"Woii! Aku gurau je tadi wehhh!" Terdengar suara Iqram menjerit lagi namun aku tidak memperdulikannya.
Sesampainya aku dan Akmal dikawasan tapak khemah, aku terus menanggalkan jogger pants ku yang sudah basah. Tanganku terus mencapai beg pakaian ku dan mulai mencari seluar mandi. Setelah agak lama, aku akhirnya menjumpai seluar mandiku.
Aku mahu menyalinkan seluar mandiku namun perasan yang Akmal tidak membuat sebarang bunyi dari tadi. Aku berpaling ke arahnya yang sedang berdiri di belakangku.
Akmal hanya berdiri tegak dan matanya tertumpu ke arah bahagian bawah pinggangku. Aku mulai menoleh ke seluruh tubuhku jika ada apa² yang pelik namun semua tampak normal. Boxer brief ku yang berwarna coklat muda masih kering namun tetap membalut bahagian sulitku seperti kulit kedua.
"Err..Mal?" Kataku. Tiada respon.
"Akmal?" Kataku lagi. Masih tiada respon.
"Akmal Farish?!" Kini suaraku lebih kuat dan tanganku aku lalukan di mukanya beberapa kali. Tindakan ku berhasil dan Akmal tersedar dari mimpinya.
"Huh? Ermm..yes? What? Why?" Tanyanya.
"Kita pulak dia tanya why. Akmal dah kenapa tadi?" Tanya ku kembali.
"Oh? Ah. Hahahaha. Tak de apa² lah." Katanya ketawa kekok. Aku hanya memandang nya sedikit pelik. Mataku kemudiannya memandang ke bawah untuk memeriksa samada dia sudah menukar seluar mandinya atau belum dan mataku terpaku.
Kejantanan Akmal sedang keras dan mencanak. Seluar skinny jeans yang dipakainya tidak dapat menyembunyikan senjatanya yang sudah bangun. Aku menelan air liurku.
"Mal tak nak tukar seluar ke? Kan nak mandi?" Tanyaku.
"Oh? Betul juga. Hahaha!" Sahutnya. Aku perasan yang Akmal tidak sedar akan tindak balas tubuhnya terhadap perbuatannya yang memerhatikan punggungku. Aku melangkah ke arahnya sehingga tubuhku dan tubuhnya bersentuhan. Aku mendengar bunyi nafasnya mula laju. Aku mendekatkan mulutku ke telinganya.
"Tak baik tengok punggung orang tanpa kebenaran." Kataku lalu meramas lembut kejantanan nya. Terdengar bunyi nafas Akmal ditarik dalam dek terangsang. Aku pula menelan air liurku lagi setelah tanganku menggenggam senjata Akmal. Aku melepaskan genggaman ku dan berlalu pergi.
"Abang tunggu Akmal kat kolam." Kataku lalu melangkah pergi. Aku tidak mendengar sebarang respon dari Akmal.
"Sial lah budak ni! Tubuh kecik tapi batang punya lah besar, panjang! Mampus lah aku lepas ni!" Bisikku sendiri.
"Arieff! Buat cannon ball juga! Aku rakam ni!" Jerit Zarif dari bawah. Aku senyum. Aku melangkah ke belakang beberapa langkah dan mulai berlari. Sebaik sahaja aku berada di udara, aku menarik kedua kaki ku agar dekat ke perutku dan membentuk satu cannon ball.
Sebaik tubuhku menghempas permukaan air, terdengar bunyi kocakkan air yang kuat dan percikkan air menjadi tinggi. Aku terus tenggelam jauh ke dasar. Air yang jernih membuatkan aku dapat melihat kaki Iqram dan Zarif yang sedang melompat lompat didalam air.
"No wonder Iqram dapat pegang kaki aku tadi." Fikirku sambil berenang ke permukaan. Aku menarik nafas dalam² sebaik timbul di permukaan. Air terjun yang dingin membuatkan aku agak sukar untuk bernafas.
"Sini weh! Nanti Akmal nak lompat jugak!" Kata Iqram sambil melambai ke arah aku. Aku mengangguk dan mula berenang perlahan ke arah Iqram dan Zarif.
YOU ARE READING
BELANTARA DOSA
FantasyThis is a GAY story. Ini kisah HOMOSEKSUAL. Read at your OWN risk. Baca dan TANGGUNG risiko sendiri. (Ada readers complain cakap nak muntah baca sebab tak tau ni cerita gay/homoseksual. Peringatan awal untuk semua.) Arieff Zulkarnain harus memilih;...