Aku melalukan tangan ku didepan unggun api. Setelah bermain air lebih dari sejam, aku akhirnya mengalah dan naik ke tebing. Air terjun yang dingin membuatkan aku menggigil. Fikiranku menerawang ke perbualan aku dan Zarif tadi.
Aku memerhatikan Iqram dan Akmal yang sedang galak bermain didalam air. Senyuman terukir sedikit dibibirku.
"It's nice isn't it? Seeing them like that?" Ujar Zarif. Aku terkejut dek lamunanku yang terganggu terus memegang dadaku.
"Sorry, sorry. Didn't mean to frightened you." Ujarnya lagi.
"It's okay. Lain kali beri salamlah." Kataku pula.
"You know. I haven't thanked you for sanggup keluar dari zon selesa kau and joined us for this trip. I really appreciate that. Thanks sahabat." Kata Zarif.
"Well.. It's not actually that bad. I mean, part berpeluh tu aku still rasa annoyed but like you said, the view and the waterfall was worth it. So thank you also for basically harassing me to come." Jawabku. Zarif tersengih lalu mengusap lembut kepalaku.
"You liked him don't you?" Tanya Zarif tiba².
"Him? Him who?" Tanyaku pula terpinga pinga.
Zarif duduk di batuan dan melihat aku tepat di mata. Wajahnya sukar ku baca. Aku mulai risau.
"Look. We know each other for so long already and I'm really sorry for what I am about to say but I know your secrets." Katanya perlahan. Aku menjadi takut.
"Zarif ni cakap pasal apa sebenarnya?" Fikirku.
"Zarif..what exactly are you talking about?" Tanyaku penuh gusar. Peluh mulai membasahi dahiku meskipun aku menggigil kesejukan.
"I know about your activities with Iqram." Katanya perlahan. Aku merasakan yang seperti dunia berhenti seketika. Mataku tidak berkedip dan mulutku terngaga. Aku cuba bertanya kepada Zarif namun suaraku gagal keluar.
"Hey..hey..come on. Calm down. It's fine, really. Aku tak kisah. Seriously. I'm fine with it. Bawa bertenang, please?" Sambung Zarif lalu memegang tanganku. Barulah aku perasan yang tanganku sudah bergegar dengan kuat. Zarif senyum kepadaku seolah cuba menenangkan aku. Muka ku terasa panas dan aku yakin aku kini merah padam.
"It's fine really. Aku faham. Like I said, kita dah lama kenal. No matter how hard kau cuba sembunyikan, aku tau jugak. Sebelum kau gelabah tetek dan try nak lemaskan Iqram, I need you to know yang dia pun tak tahu yang aku dah tau. Okay? So you don't need to waste your time to kill him. He's innocent." Aku masih lagi tidak mampu berkata apa² dan hanya merenung Zarif. Muka Zarif kelihatan sedikit risau.
"Hey? Can you say something?" Tanyanya. Aku mencuba namun lidah ku masih kelu. Aku menarik nafas dalam² dan mencuba lagi.
"Kau.." Aku terkejut mendengar suaraku sendiri yang pecah. Zarif hanya senyum dan menganggukkan kepalanya, memberikan aku semangat.
"Kau dah lama tau ke?" Soalan itu akhirnya keluar dari mulutku.
"Ermm..since malam kita kareoke bulan Januari lepas." Jawab Zarif.
"Januari? Januari??" Tanyaku.
"Wait! That's like..6 bulan lepas kot? Ni dah bulan Jun dah!" Suara ku hampir berteriak. Aku terus menutup mulutku dengan tanganku. Zarif kelihatan sedikit terkejut. Kami berdua serentak menoleh ke arah Iqram dan Akmal.
Kedua mereka masih sibuk cuba membuat lompatan dari batu ditebing kolam. Bunyi deruan air terjun juga menyembunyikan sedikit suaraku tadi.
"Hey..janganlah jerit². Kau nak budak dua orang tu dengar jugak ke?" Bisik Zarif dengan nada geram. Aku menjadi malu dan sedikit kesal.
YOU ARE READING
BELANTARA DOSA
FantasyThis is a GAY story. Ini kisah HOMOSEKSUAL. Read at your OWN risk. Baca dan TANGGUNG risiko sendiri. (Ada readers complain cakap nak muntah baca sebab tak tau ni cerita gay/homoseksual. Peringatan awal untuk semua.) Arieff Zulkarnain harus memilih;...