"Benci dengan Moet tu. Asal balik tahunya nak mengamuk je.." suara Zarina di corong telefon.
"Sabar je la... Laki awak kan... Kalau tak cinta, takkanlah awak kawin dengan dia sebaik habis sekolah dulu..." Balas Zain.
"Dah jodoh.. nak wat camne.. Sedangkan ada je lelaki lain nak kat saya masa tu... Dia juga yang saya pilih.. Salah pilih agaknya.. hi hi hi..." kata Zarina.
"Itu jodoh awak dengan si Moet.. Jodoh awak dengan saya ni camne?" Tanya Zain.
"Tulah... Diam tak diam dah lebih 10 tahun juga kita kawankan?" Tanya Zarina.
"Kannn... Cuma sampai bila nak kawan... Bila kita nak kawin? Kita pun dah lebih dari kawan ni..." Kata Zain.
"Tahu takpe.. Cuma... Entahlah B... Rasa serba salahlah pulak... Yelah.. Awak tu laki orang... Saya ni pulak, bini orang..." Kata Zarina yang mula perlahan di telefon.
"Laki orang boleh kawin lebih dari sorang... Tapi fikirkan diri awak tu... Dah 26 tahun kawin tapi awak tak macam bini dia.. awak macam hamba dia.. orang jadi bini ni laki bagi makan yang sempurna, ni dia bagi awak makan sepak terajang.. bagi awak makan makian dan hinaan... Nafkah sesen pun tak bagi.. beli kereta nama awak sampai sanggup awak kerja kejap kat kilang dulu semata-mata nak luluskan loan beli kereta... Hujungnya dia gi angkut janda muda tu... Ehh.. confirm ke si Moet skandal dengan janda tu? Abang janda tu kawan saya tau..." Tanya Zain.
"Entahlah B... Kalau betul nak kawin ye teruskan kawin.. ni kawin tidak.. seronok-seronok je kat luar.. baliknya tahu nak maki orang je..." Kata Zarina sayu.
"Takpelah sayang... Saya tabik betul dengan kesabaran awak tu.. walau pun nampak macam sabar tak bertempat... Kalau perempuan lain confirm dah mintak cerai.. tapi awak sampai berpuluh tahun boleh sabar jadi bini dia ye..." Kata Zain.
"Nak wat camne B... Dah nasib... Memang patutlah mak dengan arwah abah saya dulu tak suka dengan Moet.. oh ye.. mak B sihat? Lama tak nampak dia..." Tanya Zarina.
"Sihat... Kadang-kadang saya bawa dia dok dengan saya kat KL ni.. biar dia release tension.. kesian dia terperap kat rumah... Yang awak tu... Bila nak jadi suri hati saya kat KL ni?" Tanya Zain.
"Saya ni perempuan kampung je B... Takde apa-apa keistimewaan pun.. kolot je terperuk kat kampung ni... Orang kata dah macam penunggu gua dah.. ha ha ha ha..." Kata Zarina sambil ketawa kecil.
"Sebab awak perempuan kampunglah saya cinta sangat kat awak sayang..." Jawab Zain.
"Yelah tu..." balas Zarina.
"Betul sayang... Awak memang perempuan idaman saya... Kalau tak... takkanlah saya sampai tergoda dengan gaya kekampungan awak yang berkain batik tu... Lebih-lebih lagi, sayang dah tambat cinta saya dan buat sampai sekarang saya idamkan sayang walaupun sayang bini orang..." Kata Zain.
"Tambat eh... Dah macam lembu pulak..." Kata Zarina.
"Sayang... Setiap kali kita jumpa dulu, saya terpesona dengan kesedapan koloman sayang... Sampaikan saya ketagih pancut dalam mulut sayang... Kemudian bila kita jumpa lagi, sayang rela B lepas dalam rahim sayang..." Kata Zain.
"Sayakan ambik injection kat klinik kerajaan supaya tak mengandung.. apa nak risau B..." Kata Zarina.
"Ye B tahu.. sayang pernah cakap dulu... Tapi kerelaan sayang bagi B main bontot tu yang buat B semakin gilakan sayang... Seriuslah sayang... Lubang bontot sayang betul-betul dah tambat cinta dan nafsu B..." Kata Zain.
"Tak tahu nak cakap apa... Sebab bagi saya biasa je..." Kata Zarina.
"B memang tak pernah main bontot bini B.. Sejak B terpesona tengok bontot besar sayang yang berkain batik tu kat kedai dulu... Memang B idam sangat nak main bontot sayang dan bila sayang bagi... Rasa macam seluruh jiwa dan raga B ni milik sayang... Sama rasanya masa sayang sedut dan telan semua air mani B..." Kata Zain.
"Kesian B.. tak pernah main bontot bini B... Kalaulah saya bini B... Memang syurga hidup B..." Kata Zarina dengan nada manja.
"Memang sayang adalah syurga... Tapi malang sekali syurga yang dianggap sampah oleh suaminya sendiri..." Kata Zain.
"Kadang-kadang tu rasa memang macam nak lari... Tapi bila fikir anak-anak... Tak sampai hati..." Kata Zarina.
"Saya faham... Sebagai ayah, saya faham perasaan sayang... Cuma sayang kena fikirlah... Sampai bila nak hidup macam tu.. Saya sanggup hidup dengan sayang.. dengan ikatan atau tidak itu belakang cerita.. yang penting saya akan pastikan sayang takkan hidup merana lagi macam sekarang..." Kata Zain.
"Bestnya hidup tanpa ikatan... Sayang ok je B... Cuma nantilah.. akan sampai juga masanya nanti..." Kata Zarina meyakinkan.
"Sayang... Boleh B tahu... Sejak bila sayang telan air mani?" Tanya Zain.
"Sejak kawin..." Jawab Zarina.
"Sayang kawin masa umur masih 17 tahun... Sekarang dah 43 tahun... Maknanya dah 26 tahunlah sayang hidup telan air mani?" Tanya Zain inginkan kepastian.
"Ye B..." Jawab Zarina.
"Hebat sayang... Masa mula-mula dulu, memang dipaksa telan ke atau sayang tertelan?" Tanya Zain.
"Tak dipaksa pun.. Memang nak ditelan... Dah dibuang dalam mulut, ye ditelan... Tak baik membazir..." Jawapan yang Zarina berikan sungguh mengagumkan Zain.
"Sayang memang betul-betul syurgalah sayang... Habis tu, main bontot bila mulanya? Sejak kawin juga ke?" Tanya Zain.
"Taklah.. mula ikut situ lepas dapat anak kedua.. lepas dapat si Angah..." Jelas Zarina.
"Angah lahir tahun bila sayang?" Tanya Zain.
"Entah eh... Jarak 5 tahun je antara Angah dengan Along.. Along lahir masa saya 17 tahun, jadi Angah lahir masa umur saya 22 tahunlah..." Jawab Zarina.
"Bermaksud, setakat usia sayang yang dah 43 tahun ni, sayang dah 21 tahun hidup main bontot?" Tanya Zain.
"Betul la tu..." Jawab Zarina.
"Tapi sayang... Semuanya sayang dah beri, tapi tetap tak dihargai.. sepatutnya isteri macam sayang nilah yang dimanjakan..." Kata Zain.
"Kannn... Tapi itulah nak wat camne B... Dah nasib saya macam ni..." Kata Zarina.
"Lebam kat dahi sayang sebab kena hentak si Moet kat almari hari tu dah baik ke?" Tanya Zain.
"Dah baik lama dah... Cuma tangan ni masih ada sengal-sengal sikit sebab kena rentapkan... Nanti lama-lama oklah ni.." kata Zarina.
"Kesian kat awak... Saya tak tahu nak cakap camne lagi pasal si Moet tu.. rasa macam nak balik kampung, tumbuk dia dan paksa dia ceraikan awak..." Kata Zain.
"Berani ke?" Tanya Zarina.
"Sayang ingat saya tak berani eh?" Tanya Zain kembali.
"Saya tahu awak berani... Saya kenal awak ni camne.. sekali angin awak dah datang, ketua kampung pun pernah kena sound dengan B... tapi kalau boleh janganlah.. kecoh nanti.. kesian mak awak nanti.. takut orang kampung kecoh sampai ke dia.." kata Zarina.
Masing-masing terdiam seketika. Zain mengakui, ada benar juga kata-kata Zarina itu.
"Ok sayang.. saya kejap lagi dah nak sampai rumah ni... Sekarang ni kat traffic light... Semoga cinta hati saya yang kat Pahang sana tu kekal happy dan disejukkan hatinya sepanjang masa..." Kata Zain.
"Saya pun gitu juga B... Terima kasih sebab call.. semoga kekasih hati kesayangan saya yang kat KL tu jangan lupakan saya kat kampung ni... Setia dengan wife dan dan saya je tau... Jangan ada perempuan lain tau... Awak tu dahlah jejaka idaman kampung ni..." Kata Zarina.
"Baiklah sayang ku... Ada-ada aje sayang ni... Bye sayang... Assalamualaikum..." Kata Zain memberi salam perpisahan.
"Waalaikumsalam B..." Zarina menjawab salam dan panggilan pun dimatikan.
YOU ARE READING
HINA
RomanceSeorang surirumah kampung yang hidup merana kerana kekejaman suami menjadi kekasih kepada lelaki yang lebih muda darinya dan setia kerana kehinaan surirumah itu. Apakah kehinaannya?