Jam 12 tengah malam, suasana hening di saat semua manusia mula lena dibuai mimpi. Namun dua insan sedang kemaruk cinta berpegangan tangan di dalam kereta menuju ke destinasi di lebuh raya Karak. Bonet kereta dipenuhi 3 beg besar sarat dengan pakaian Zarina. Nampaknya Zarina benar-benar nekad ingin lari dari kehidupan yang seakan neraka. Neraka yang selama 32 tahun membakarnya dalam diam hingga hatinya rentung dalam kesabaran.
Zain berhenti sejenak di sebuah R&R. Tenaganya perlu disegarkan semula untuk menyampaikan mereka ke destinasi yang dituju. Zain menikmati kopi tongkat Ali bersama roti bakar. Melihat Zarina yang berdiri menunggu pekerja R&R mengambilkan pau berintikan kelapa untuknya.
Tidak ramai pengunjung R&R pada waktu itu. Namun Zain sedar, ada beberapa orang lelaki yang tertarik perhatiannya kepada perempuan kampung yang menjadi pujaannya itu.
Gaya Zarina yang simple pada malam itu sememangnya menarik perhatian lelaki. Hanya bertudung, berbaju t-shirt lengan panjang yang singkat dan berskirt labuh. Gaya santai yang memberi keselesaan kepada Zarina. Namun kesendatan pakaiannya itu membuatkan ramai lelaki tidak senang duduk melihat dirinya. Baju t-shirt sendatnya agak singkat mendedahkan seluruh punggung besarnya yang sendat dibaluti skirt ketatnya. Melenggok lemaknya memantul sewaktu dia berjalan. Peha lebarnya seksi sekali dalam balutan skirtnya. Membuatkan setiap lelaki yang memandangnya terbit keinginan ingin melihat bagaimanakah indahnya peha lebar itu jika mengangkang mahu pun menonggeng menadah kenikmatan.
"Sayang... Lelaki kat sini ramai yang asyik tengok sayang.." kata Zain.
"Ye ke? Biarlah.. bukan luak pun..." Kata Zarina sebaik duduk bersama sepinggan pau berinti kelapa.
Zain tersenyum mendengar jawapan Zarina. Dia faham tahap akal Zarina yang kolot itu sememangnya terlalu bodoh menjaga sensitiviti nafsu lelaki. Baginya, asalkan dia selesa dan Zain menyukainya, sudah cukup memadai. Tentang lelaki lain yang memandangnya, Zarina persetankan kesemuanya. Yang penting, lelaki suka memandangnya, bukan benci mengejinya.
"Kalau dia orang nak berkenalan dengan sayang camne?" Tanya Zain.
"Siapalah nak kat saya ni B... Dah tua dah... Dengan laki sendiri pun asyik kena hina je.. awak je yang nak kat saya.." balas Zarina.
"Itu kata awak sayang... Tapi kata lelaki lain... Lepas ni saya nak ke toilet kejap.. Kalau masa tu ada lelaki datang nak kenal camne?" tanya Zain.
"Alah kalau nak kenal boleh je.. Kan bagus ramai kawan... Jangan ramai lawan..." jawab Zarina.
Zain tersengih mendengar jawapan Zarina. Ternyata kekolotan akal fikiran Zarina membuktikan betapa dangkal sekali tahap kebijaksanaannya. Zain faham status kehidupan Zarina yang tidak berpelajaran dan hidup terperuk bagai katak di bawah tempurung. Dunia sudah moden dan maklumat di hujung jari, namun bukan ilmu yang menghiasi penggunaan handphone hidup Zarina, sebaliknya dipenuhi hiburan, drama-drama cinta dan rancangan masakan. Maka bukan suatu yang mengejutkan jika Zarina kekal dalam kekolotan fikiran. Tidak hairanlah mengapa selama berpuluh tahun Zarina sanggup hidup diperbodohkan suami sendiri dan dimaki hamun tanpa henti. Kerana akalnya terlalu dungu untuk bertindak mempertahankan haknya sebagai isteri. Malah Zarina juga terlalu dungu untuk menilai kemungkinan nafsu lelaki kepadanya hasil dari gaya berpakaiannya. Bagi Zarina, dia suka kelihatan cantik di mata lelaki, namun dia tidak memperdulikan rintihan nafsu lelaki yang memandangnya.
Selesai menjamu selera, mereka menyambung perjalanan. Lebuhraya Karak agak sepi pada malam hari yang semakin menghampiri pagi itu.
"Confirm ke Moet tak lafaz cerai tadi?" Tanya Zain.
"Tak pun... Dah maki-maki, dia halau pulak.. Memang saya tunggu-tunggu dia halau saya... Tu yang cepat-cepat saya call B datang ambik..." Jawab Zarina.
"Nampaknya Moet dah jadikan impian sayang hidup tanpa ikatan satu kenyataan... Bolehlah kita hidup berzina puas-puas lepas ni..." Kata Zain.
YOU ARE READING
HINA
RomanceSeorang surirumah kampung yang hidup merana kerana kekejaman suami menjadi kekasih kepada lelaki yang lebih muda darinya dan setia kerana kehinaan surirumah itu. Apakah kehinaannya?