"Tritt... Trittt..."
Bunyi telefon bimbit kedengaran.
"Huh... Ngam-ngam.." kata Zain sambil menarik zakarnya keluar dari punggung Zarina yang sendat berseluar legging hitam.
"Crettt! Crettt!" Bunyi air mani Zain kedengaran mencirit dari lubang dubur Zarina.
Zain pun menjawab panggilan telefon sambil menyimpan zakarnya ke dalam bukaan zip seluar. Sementara Zarina pula menurunkan blaus labuhnya yang sendat, menutup lubang yang ditebuk pada seluar legging hitam yang sendat dan jelas sekali tidak berseluar dalam.
"Ayahh..." Kedengaran suara Liza di telefon.
"Ye sayang..." Jawab Zain lembut.
"Ayah kat mana tu?" Tanya Liza.
"Kat Tioman... dengan ibu..." Jawab Zain.
"Bestnyaaaa! Eh... Ayah tidur dengan ibu ke?" Tanya Liza.
"Bilik lainlah... Tapi sebelah menyebelah... Mana boleh satu bilik..." Jawab Zain sambil mengenyit mata kepada Zarina.
Zarina tersenyum dan memandang lautan yang luas terbentang di hadapan.
"Ayah kena kawin dengan ibu kalau nak tidur sama-sama tau..." Kata Liza.
"Ye sayang.. ayah tahu.. terima kasih sebab ingatkan ayah... Tapi Liza ok ke kalau ayah kawin dengan ibu?" Tanya Zain.
"Ok... Suka... Dia baik... Rajin... Pandai masak sedap-sedap... Tak minta ayah macam-macam... Pandai kemas rumah... Liza suka..." Kata Liza dengan ceria.
"Tapi anak ayah kena ingat... Ibu tu masih isteri orang.." kata Zain.
"Tulah... Kenapalah laki dia tak nak ceraikan ibu ye ayah? Tak cukup ke dia seksa ibu dulu?" Tanya Liza.
"Entahlah sayang... Manusia ni macam-macam jenis... Kita sabar sajalah... Liza kat mana ni? Kat asrama ke?" Tanya Zain.
"Ye... Tak keluar ke mana-mana pun.. ada gotong royong tadi.. tengah rehat ni teringat ayah.. rindu..." Kata Liza.
"Alolololo... Kesian anak ayah rindu kat ayah ye... Takpe sayang... Next week boleh keluar dari asrama during weekendkan? Nanti ayah datang ambik anak ayah..." Kata Zain.
"Yeayyyy... Ayah.. minggu depan kita makan kat restoran tom yam hari tu boleh tak? Sedaplah nasi goreng kampung dia..." Pinta Liza.
"Boleh sayang.." jawab Zain.
"Tapi ayah janji jangan layan tokei dia berbual tau.. tengok je takpe.. jangan nak berbual pulak.. Liza tak suka dia tu... Tergedik-gedik kat ayah.. menyampah tengok..." Kata Liza.
"Baiklah sayang... Ada apa-apa pesan untuk ibu?" Tanya Zain.
"Kirim salam ibu ye ayah..." Pinta Liza.
"InshaAllah..." Balas Zain.
"Ok ayah.. nak sambung gotong royong ni.. bye ayah..." Kata Liza.
"Bye sayang..." Jawab Zain dan mematikan talian.
"Liza kirim salam..." Kata Zain.
"Waalaikumussalam.. dia sihat B?" Tanya Zarina.
"Happy je suara dia... Sihat la tu.. ada gotong royong... Dia kata, kenapalah si Moet tu tak ceraikan sayang... Kalau tak boleh kita kawin..." Kata Zain sambil meraba punggung Zarina.
Zarina tersenyum mendengar Zain mengulas kata-kata anaknya.
"Diam tak diam... Dah setahun kita hidup bersamakan B.." kata Zarina.
YOU ARE READING
HINA
RomanceSeorang surirumah kampung yang hidup merana kerana kekejaman suami menjadi kekasih kepada lelaki yang lebih muda darinya dan setia kerana kehinaan surirumah itu. Apakah kehinaannya?