C

74 7 0
                                    

Masa lalu

" hah? Halaman terakhirnya hanya begini. bodoh jika mereka saling menyukai satu sama lain , masa bodoh dengan hukum alam mahupun larangan klan,  ah membosankan "

Baru sahaja sukuna ingin menyimpan kembali diari itu ke dalam ruang rahsia.

Matanya jatuh kepada buku usang lain yang seakan disembunyikan dibawah timbunan buku lain.

Sukuna melihat tulisan yang tertera di sampul hadapan buku itu walaupun tulisan nya hampir tidak dapat dibaca.

Dia berpikir mungkin buku yang satu ini lebih tua usia nya berbanding buku lain yang dia baca beberapa minit lalu.

" bulan penuh berdarah "

Entah apa yang berada di dalam buku itu tapi mengingatkan juga hari ini bulan penuh membulat sempurna menimbulkan rasa kurang menyenangkan baginya.










Rahsia terkutuk mengapa kedua klan sangat dilarang mendekati satu sama lain adalah, karma.


Karma.


Disini aku sebagai generasi ke 3 penyihir terkuat klan Ryomen menuliskan buku ini sebagai panduan para pewaris gelar ku suatu saat nanti.



Klan Ryomen dan klan Hitsuki .






Pada era sebelumnya, walaupun kejadian ini belum genap seratus tahun sebenarnya.





Waktu itu aku baru berumur 9 tahun,  disana aku menyaksikan sesuatu yang seharusnya para petinggi klan saja yang tahu.


Rahsia terbesar dari klan Ryomen dan Hitsuki.




Dimana mereka terobsesi menciptakan garis keturunan yang lebih kuat dengan mengabungkan kedua klan besar ini.









Kedua ketua klan ini dan para petinggi yang merancangnya.







Hari itu dimana bulan penuh yang menjadi saksi bagaimana sebuah obsesi berubah menjadi tragedi.







Tragedi yang diberi nama













" Bulan Penuh Darah "


lost | ryomen sukunaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang