5. Telefoonnummer

102 8 0
                                    

Ik ren naar Iris toe. Ik draai der om. Ik kijk der boos aan. Ze kijkt verschrikt naar mij en laat der sigaret vallen. "Wat doe je ?!" Vraag ik boos. "Stamp het uit !!!" Ze stampt het uit. "Waarom doe je dit ??! Hoe kom je hieraan ?!" Vraag ik boos. Ze kijkt me nog steeds verschrikt aan maar ze zegt niks. "Iris zeg het !!!" Roep ik. Er tikt iemand op me schouder. Ik draai me om. Er staan drie jongens. De voorste kijkt me boos aan. "Wat moet jij hier ?!" Vraagt hij. "Dit is mijn zus en...." Ik kan me zin niet afmaken. "Ja en ?! Wegwezen !!" Hij komt dichterbij me staan. Hij is groter dan mij dus ik kijk omhoog. "Iris kom mee !!" Zeg ik. Ik pak der pols. Die jongen houdt me vast. "Laat der los !!" Roept hij. "Nee ze moet mee naar huis." "Grote mond wijfie ?!" Ik laat Iris los. Hij komt weer heel dicht voor me staan. Maar dit keer raakt hij met zijn jas mij aan. Ik ben bang. Maar ik mag het niet laten zien !! Hij pakt me bij me arm. "Laat der los !!" Roept er opeens iemand. Hij laat me los. Ik dijns naar achteren. Ik durf niet achterom te kijken wie het is. De jongens kijken boos naar de gene die achter me staat. Dan lopen ze weg. Ik sta stok stijf stil. "Sorry Lynn." Zegt Iris. Mijn hard zit in me keel. Ik draai me rustig om. B-brave. B-brave staat daar. Ik kijk naar Iris. Iris kijkt me bang aan. Samuel loopt naar me toe. "Gaat het ??" Vraagt hij. Ik schud nee. Hij knuffelt me. Dan beseft Iris dat B-brave bij der staat. "AAA omg !!!" Roept ze opeens. Samuel stopt met knuffelen. "Dank je Samuel. Samuel toch ??" Vraag ik. Hij lacht. "Ja Samuel. Je spreekt het goed uit !!" Lach hij. "Wat wilde ze van jullie ??" Vraagt een jongen met bruin haar. Ik kijk naar Iris. "Niks...." Zegt Iris alsof er niks is gebeurt. "Iris we gaan naar huis !!" Ik kijk der boos aan. Ik pak der bij der pols. Ik trek der mee en ik zwaai naar de jongens. "Doeiii B-brave !! Ik hou van jullie !!!" Roept Iris. Ze schreeuwt van alles naar de jongens. "Iris doet normaal !!" Roep ik. Maar ze luistert niet.

Ik doe de deur open en ik duw Iris naar binnen. Ik gooi de deur dicht. "Wie waren die jongens ??" Roep ik dan. Ze gaat zitten op de bank. Ik loop naar der toe. "Niemand !! Laat me !!" Roept ze. Ze staat op en ze loopt naar boven. Ik plof neer op de bank. Maar dan prikt er wat. Ik sta weer op. Ik voel in me kontzak. Dan haal ik er een briefje uit. Ik plof weer neer en ik vouw het briefje open. Een telefoonnummer staat op het briefje. Ik pak me mobiel en ik tik de telefoonnummer in. Ik wil op het groene horentje drukken maar ik hou me vinger weg. Nee ik durf het niet. Rick komt binnen gelopen. "Wat is er met Iris ??" Vraagt hij. Hij komt naast me zitten. "Ze heeft weer gerookt." Ik kijk Rick niet aan. "Dat was alles ?!" Vraagt hij. "Nee !!" Roep ik opeens. Me broer kijkt me raar aan. "Sorry uhm... Er waren drie jongens en ja...." "Hebben ze je pijn gedaan ??!" Roept hij. Hij staat op en slaat zijn vuist in zijn hand. "Nee er kwam een boyband net op tijd." Ik glimlach. "Oow is er hier iemand verliefd ??" "Nee. Ik ken ze niet eens !!" Roep ik. "Grapje he zusie !!" De voordeur gaat open. "Hooi !!" Roept me moeder. "Ey mam !" Roepen we. Ze gaat meteen door naar de keuken. Ik sta op en ik loop naar me kamer.

Ik doe me kamerdeur dicht. Ik plof neer op me bed. Ik pak het briefje. Ik kijk er naar. Ik durf het niet maar Naomi wel !! Ik pak me mobiel. We hebben een groep gesprek dus ik vraag het daar wel.

Ik: heey girls. Ik heb iets gevonden maar ik durf het niet. Komen jullie vanavond naar me toe ??

Fenna: tuurlijk !!!

Naomi: tuurlijk !! Wat heb je gevonden ??

Iris: ja wat heb je gevonden ???

Ik: een telefoonnummer....

Naomi: ja !!!!!! Ik kom zeker !

Emma: ik kom ook !! Maar uhm... Van wie is die dan ??

Fenna: em dat weet ze toch niet !!

Emma: oow ja

Ik leg me mobiel weg. Dan klopt er iemand op me deur. "Wie is daar ??" Vraag ik. De deur gaat open. Iris komt om het hoekje kijken. "Moet je ??" "Het spijt me." "Dat zeg je de hele tijd !!" "Heb je die nummer van de jongens ?? Ik bedoel.... Je weet wel." "Dat weet ik niet." Ik sta op. "Als het zo is he !! Dan krijg jij echt problemen !! Ik vertel dan aan mama wat je hebt gedaan !! Door jou...." Ik stop met praten. "Door mij ??" "Ik ben bang !! Wie waren dat ??!" Iris doet de deur dicht en gaat op me bed zitten. "Dat waren klasgenoten. Ik wilde er bij horen want ik wil niet achter jou aan lopen. Jij durft dit jij durft dat. En ik.... Ik loop er achter aan." "Je hoeft niet achter me aan te lopen. Spreek een keer met Emma of Fenna af ofzo. Het zijn mijn maar ook jou vriendinnen. Wij zijn vriendinnen. Weet je nog ??" We zeggen tegelijkertijd. "Wij blijven Best Friend And Sister forever." We lachen. Ik geef der een knuffel. "Eten !!" Roept onze moeder. "Huh ??" Zeg ik. "Ja huh." "Nou ja boeiend !!" Ik loop naar de deur. "Lynn." Ik draai me om. Ze houdt der vinger voor der mond. Ik knik en ik loop weg. Ik kan me eigen zusje toch niet verraden ?? Of wel ??

Ik zit op de bank. Me ouders zijn in de keuken de vaatwasser aan het doen. "Er komen zo vriendinnen." Roep ik. "Is goed !!" Roepen ze. De bel gaat. Ik ren keihard naar de deur. Ik doe de deur open. "Heey !!" Ze staan er alle drie. "Heey !!" Roepen ze. Ze stappen naar binnen. Ik doe de deur dicht. "We kwamen elkaar toevallig tegen !!" Zegt Emma. Ik lach. We lopen naar me kamer. Ik doe de deur dicht. Dan gaat ie weer open. "Mag ik binnen komen ??" Vraagt Iris. "Tuurlijk !!" Roep ik. Ze doet de deur dicht. We zitten op bed. "Geef die telefoonnummer eens." Zegt Naomi. Ik pak hem uit me zak en ik geef hem. Ze typt die telefoonnummer in. "Zet hem op luidspreker !!" Roept Fenna. Ze belt en zet hem op luidspreker. We wachten geduldig tot dat die gene opneemt.

?: hallo ??

Emma en iris beginnen te gillen. Dan hangt die gene op. "Waarom gillen jullie ??" Vraag ik. "Het was nog geen eens eng !!" Roept Fenna. "Het was sowieso een jongen." Zegt Naomi. Ik kijk verschrikt. Zou dat... Die jongens zijn ?? "Omg dat was Samuel !!!" Roept Emma. De meiden kijken allemaal naar mij. Ik kijk weer verschrikt. "Wat heb jij met Samuel ??" Vraagt Fenna. "Niks. Ik ken hem niet." "Bel hem nog een keer !!" Zegt Fenna. "Hij hangt dan op hoor." Zegt Emma. "Ik doe het gewoon." Zegt Naomi. Ze belt hem weer. We luisteren mee.

Samuel: hallo ??

Naomi: hooi ik had een vraag.

Samuel: sorry maar als je een fan bent heb ik geen interesse.

Fenna: volg lynn_xx17

"Nee !! Volg fenniexx." Roep ik. Samuel hangt op. "Fen !!' Roep ik. "Wat ?!" Lacht ze. "Ben je vrienden met Sam ??" Vraagt Emma. "Sam ??" Vraag ik verward. "Samuel." "Nee !!" "Wil je alsjeblieft met hem vrienden worden ??" Vraagt Iris. "Nee hoezo ?" "Omdat ze knap zijn en omdat ik vrienden wil worden met ze !!" "Ja ik ook !!" Roept Emma. "Ja en ik wil populair worden !!' Zegt Fenna. "Ja ik ook !!" Roept Naomi. "Ik ga ze niet gebruiken !!" Roep ik. "Alsjeblieft ??" Smeken ze. "Nee !!" Ik krijg een bericht. Ik pak me mobiel. @SamuelYPL volgt je. "Filmpje kijken ??" Vraag ik en ik leg me mobiel weg. Ze knikken.

LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu