18. Twee kanten

95 9 0
                                    

Ik fiets naar de zangschool. Ik zie de boom waar Samuel altijd op me wachtte maar nu staat er niemand. Ik slik me verdriet weg. Ik rij door. Als ik aan kom zie ik Tanya. ''Heey Tanya !!'' ''Heey Lynn.'' Ik zet me fiets op slot en loop met Tanya naar binnen. ''Waar was je gisteren ??'' We komen het lokaal binnen. Ik zie Samuel met zijn vrienden lachen. Ik stop even maar dan loop ik naar me plek. ''Ik heb ruzie met Samuel.'' ''Wat ??! Hoe ??'' ''Ik was verliefd op hem maar hij heeft een ander en dat wist ik niet. Ik heb niks gezegd tegen hem. Alleen dat ik hem even niet wil zien.'' ''Agh meisje.'' ''Lynn wil je even komen ??'' Roept de lerares. Ik kink en loop naar der toe. ''Je was de vorige keer niet dus ik moet je even bij praten. Ga maar even zitten.'' Ik pak een stoel en ik zet hem naast de lerares. Ik ga zitten. ''Oke jongens en meiden ga verder met je opdracht.'' Dan gaat de lerares naast me zitten. ''Oke. De vorige keer hebben we een battle gedaan. Nu is de opdracht dat je een liedje uitkiest van een Nederlandse zanger of zangers. Als je dat gedaan hebt moet je een interview met ze houden. Snap je het ??'' ''Ja maar dat is moeilijk want er zijn zoveel liedjes.'' ''Nou de meeste hebben al een artiest dus ik raad je aan om Mainstreet te gaan doen.'' ''Een jongens groep ??! Is B-brave......'' Ik stop met praten. Waarom zou ik B-brave gaan doen ?? Ik heb ruzie met Samuel dus. Maar hun kunnen gewoon mooi zingen. ''Die is al bezet misschien een ander keertje. Ey je heb me op idee gebracht !! Ik schrijf je naam op!!'' ''Top.'' Ik loop naar de computer. Ik bekijk de nummers van Mainstreet. My main girl spreekt me meteen aan. Ik maak de vragen voor het interview. Er komt iemand naast me zitten en start de computer op. Ik kijk stiekem naar links. Pff het is Samuel. Ik zeg niks en ik ga verder met me vragen. Ik krijg een bericht. Ik pak me telefoon. @SamuelYPL I love you. Pff je kunt ook een dm naar Amanda sturen. Ik kijk naar links. Hij stopt zijn mobiel in zijn zak en kijkt me aan. Ik kijk snel weg en ik ga weer verder.

"En Lynn heb je een liedje gevonden ??" Vraagt me lerares. "Ja en ik heb Mainstreet gedaan." Ik hoor Samuel naast me lachen. Ik negeer hem en ik luister naar de lerares. "Oke probeer maar contact op te nemen." Dan loopt ze weg. "Mevrouw !!!" "Mainstreet." Zegt Samuel lachend. Ik kijk hem boos aan. Dan ga ik op twitter en ik zoek ze op. Ik zie Rein staan. Ik klik er op. Hm niet verkeerd. Ik druk op volgen. Hoe kom ik met hun in contact ?? "Zit je gewoon op twitter ??" Vraagt Samuel. "Ik moet toch met hun in contact komen !! Hou alsjeblieft je mond." "Bel ze." "Hoe weet ik of ik het goede nummer heb !!" "niet. Gewoon doen." ik sta op en ik loop naar de lerares maar ze loopt steeds weg. Ik ga maar weer zitten. Ik tweet naar Rein of ik hun mag interviewen. "Dat helpt niet hoor." Zegt Samuel. "Hou je mond !!" Ik spring op en ik pak me tas. Ik loop de deur uit.

~Samuel~
Ik kijk steeds naar Lynn. Ik wil weten waarom ze nou boos is !! Ik pak me mobiel. "Hey Samuel wie is dat ??" Vraagt Stan. Hij pakt me telefoon af. "Dat is Lynn." Lacht hij. "Mooie achtergrond hoor. Jullie samen. Zo romantisch !!" "Geef terug !!" Ik pak me mobiel van hem af. "Weet Amanda dit al ??" "Wat ??" "Dat je Lynn leuk vind !!" "Nee." Ik stop met praten. "Ik vind Lynn niet leuk." Zeg ik dan snel. "Tuurlijk je kijkt de hele tijd naar der." "Stan en Samuel werken." Zegt de lerares. Ik sta op en ik ga naast Lynn zitten. Ik kijk naar der. Ik zie der stiekem naar me kijken. Ze is zo mooi !!! Ik ga op twitter en ik tweet. @SamuelYPL I love you. Ik kijk weer naar Lynn. Ze pakt der telefoon. Ik stop me mobiel terug. Ze snapt het echt niet he !! I love you !! You Lynn.

"En Lynn heb je een liedje gevonden ??" Vraagt de lerares aan Lynn. "Ja en ik heb Mainstreet gedaan." Mainstreet ze wilde zeker b-brave. Ik lach. De lerares loopt weg. "Mevrouw !!" Roept Lynn. Als we nog vrienden waren zou ik der nu helpen maar zij is boos op mij. Ik lach. "Mainstreet." Zeg ik. Zij en Mainstreet. Ik maak wat vragen. Dan zie ik dat Lynn op twitter zit. "Zit je gewoon op twitter ??" Vraag ik. "Ik moet toch met hun in contact komen !! Hou alsjeblieft je mond." Zegt ze boos. "Bel ze." "Hoe weet ik of ik het goede nummer heb !!" "niet. Gewoon doen." Ze staat op en loopt naar de lerares. Maar ze loopt de hele tijd weg. Ik wil het liefst nu op staan en zeggen tegen Lynn dat ik der wil helpen of die lerares heel hard aan spreken. Maar ik doe het niet. Waarom weet ik niet. Ze gaat weer zitten. Ze tweet naar Rein. Maar ik zelf zou die tweet nooit zien. "Dat helpt niet hoor." Zeg ik. "Hou je mond !!" Roept ze. Ze springt op en ze pakt der tas. Ze loopt de deur uit.

LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu