27. De waarheid

71 9 1
                                    

Ik zit met een patatje op een bank in het park. Ik geniet van alle mensen. Ik bedenk hoe ik me zelf weer kan veranderen. Wanneer ging het fout ?? Oow ja toen ik verliefd werd op Samuel. Maar nu ben ik op Rein en ik heb een relatie met hem. Ik moet gewoon wat liever zijn voor andere. Ik gooi me bakje in de prullenbak. Ik zie Iris lopen en ze ziet mij. Ik blijf gewoon op het bankje zitten. "Lynn." Ze komt naast me zitten. "Wat is er ??" "Ik heb jullie gesprek gehoord. Jullie vinden....." Ik kan niet uitpraten want Iris gaat er door heen. "Nee we vinden elkaar niet leuk. Hij is knap meer niet. Net als de jongens van B-brave. Emma en ik vinden hun onwijs knap." "Sorry ik doe de laatste tijd zo raar. Ik vind verliefd zijn maar niks." "Ik snap het. Ik had precies het zelfde." Ze glimlacht. We knuffelen elkaar. Dan krijg ik een bericht. Ik pak me mobiel.

Rein: hey schat, wat was er ??

Ik: heey, het spijt me ik was moe.

"Wie is dat ??" Vraagt Iris. "Rein." "Wat vraagt hij ??" "Wat er met me was." "En jij zei ????" "Ik zei dat het me spijt en dat ik moe was." "Lynn tip 1 lieg nooit tegen je vriendje." "Tip 2 ??" Vraag ik. "Tip 2 vertrouw hem en hij vertrouwt jou." Ik weet niet maar zo lang ken ik hem ook al weer niet. Ik knik een beetje. Dan zie ik Samuel lopen. Hij loopt alleen. Waar is zijn vriendin ?? Waarom loopt hij alleen ?? Ik snap niet waarom ik deze vragen stel. "Uhm......ja.....ik ga weer Skypen met Rein." "Oow wil je nu al gaan ??" Vraagt Iris. "Nee....maar." "Nou dan ! Dan blijven we weer." Ik weet niet waarom maar ik wil nu echt weg. Ik verschuil me gezicht achter me haar. Iris merkt al snel dat ik me verstop. Ze kijkt achterom. "Hey Samuel." Roept ze. "Iris !!" Roep ik. "Wat ??" Vraagt ze met een glimlach. Samuel loopt deze kant op. Ik pak snel me mobiel en ik doe net alsof ik druk bezig ben. "Ey girls." Zegt hij. Ik negeer hem. "Hoe gaat het ??" Vraagt Iris. "Goed." Zegt hij weer. "Met ons ook. heb je het al gehoord over Lynn ??" Vraagt Iris. Omg Iris hou je mond !! "Nee wat ??" Ik kijk Iris boos aan. "Ze....." Zegt ze. Ik sta op en ik loop weg. Het ging zo goed maar dit kan ik niet. "Lynn." Roept Samuel boos. Ik draai me om. "Lynn je vertelt nu wat er aan de hand is of ik wil je nooit meer zien." Zegt Samuel. "Nou dat laatste vind ik wel goed." Vind ik dat goed ?? Om hem nooit maar dan ook nooit meer te zien ?? "Alsjeblieft Lynn. Ik wacht al zo lang." "Ik was verliefd op je !!" Roep ik boos. "Zo nu je zin." Ik draai me om. Ik wil weer weg lopen maar hij pakt me hand. Ik draai me om. "Ik uhm...." Stamelt hij. "Ik vind je denk ik ook leuk." Zegt hij. Wat ??! Maar... Huh. Hij heeft een vriendin !! Hij mist mij alleen als vriend. Meer niet. "Samuel." Hij kijkt me met zijn mooie ogen aan. Hij zet een stap dichterbij. Nee. Ik heb met Rein. "Sorry Samuel maar ik ben niet meer op je." Zeg ik rustig. Hij zet meteen een stap terug. "Oow...ja.....ik ook niet op jou maar..." Stamelt Samuel. "We kunnen toch op date gaan ofzo ??" Vraagt Samuel. "Sorry Samuel maar jij hebt een vriendin en ik...." Ik kan niet uitpraten. "Ja maar ik ga het uit maken want...." Nu ga ik eens door hem heen. "Ik heb een vriendje." Ik kijk hem aan. Zijn glinstering in zijn ogen verdwijnt. "Het spijt me maar.....we kunnen vrienden blijven." Hij knikt langzaam.

~Samuel~
"Ik heb een vriendje." Zegt Lynn. Ze heeft wat ??! Waarom was ik zo dom !? Als ik nou eerder had gezegd dat ik van der hou dan was dit allemaal niet. "Het spijt me maar.....we kunnen vrienden blijven." Vrienden blijven ??! Ik heb net gezegd dat ik van je hou !! Ik knik langzaam. Ik kan nu wel door de grond zakken. "Anders bouwen we het rustig op." Zeg ik. Ze knikt. "Ik ga nu naar....uh." "Naar je vriendje ??" Vraag ik. Ze knikt. Ze draait der om en loopt weg. Ik kijk der na. "Samuel ??" Ik draai me om. "Ey Iris." "Gaat het ??" Ik knik. "Het gaat goed." "Heb je het gehoord over dat ze een vriendje heeft ??" "Ja en ze heeft me alles verteld. We gaan onze vriendschap opbouwen." "Ze heeft met Rein he. Rein van Duivenboden" zegt Iris. Wat ??! Mijn hart breekt nu nog erger. "Wat leuk." Zeg ik. "Leuk ??!" "Ja leuk toch ?" "Nee !! Hallo jullie vinden elkaar leuk !!" "Waar heb jij het over ??" Vraag ik. "Oow...ik u-uh dacht dat." Ik lach. "Sorry Iris maar ik mis der alleen en ik heb al een vriendin dus." "Sorry ik bemoei me er niet meer mee." Iris keert der om en loopt weg. Oke plan één Lynn uit me hoofd zetten.

~Lynn~
Volgende dag.
Ik wacht bij de trein. Rein en ik hebben weer afgesproken. Ik zit op een bankje. Samuel heeft gezegd dat hij verliefd op me is maar ik denk dat het komt omdat ik hem een tijdje niet heb gezien. Volgens mij wist hij al dat ik een vriendje heb. Hij zei het op die toon. Ik ben best bang dat ik weer op Samuel word of dat ik misschien nog steeds op hem ben. Ik wilde weg van hem. Ik zei wel omdat we ruzie hadden maar misschien zegt me hart iets anders. Nee het kan niet. Hij heeft een vriendin en ik heb een vriendje. Er komt een trein aan gereden. De trein deuren gaan open. Er lopen allemaal mensen naar buiten. Ik ben zo klein dat ik hem niet kan zien. Ik zoek iets om op te staan. Hey het bankje !! Ik sta op het bankje. Ik kijk zoek tussen al die mensen. Dan zie ik Rein staan. Hij kijkt me aan en schud met zijn hoofd. Dan doet hij zijn handen voor zijn ogen. Schaamt hij voor mij ???

LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu