CHAPTER 14: kau jangan nak kacau family aku.

22 2 0
                                    

Macam yang dijanjikan,Rayden membawa Sara untuk makan di restoran dan ingin sedikit barang dapur.

Setelah selesai makan dan membeli belah, Sara mengajak Rayden untuk pergi ke cafe untuk membeli aiskrim.

"Abang,sayang nak aiskrim yang tu,boleh",tanya sara.

"Boleh.ermm ,saya nak ice cream chocolate satu and Oreo ice cream satu.",kata Rayden.

Setelah membeli aiskrim,mereka berjalan menuju ke parking kereta.Apabila masuk ke cafe tadi,sara hanya meminta aiskrim sahaja,tetapi apabila mereka keluar dari cafe, Rayden memegang 1beg kertas yang diisi oleh cookies,ice cream cup,and coffee.

"Haishh sayang ni,tadi kata nak beli aiskrim je",kata Rayden kepada Sara.

"Sayang craving cookies dengan coffee sekali",kata Sara.

"Nanti siapa nak habiskan kalau sayang makan tak habis,hm?",tanya Rayden sambil mendekat kan mukanya tepat dihadapan muka wanitanya.

"Hehe,abang kan ada,muach!sayang abang!",kata Sara yang sedang memakan aiskrim nya lalu mencium hidung mancung suaminya.

"Ishh sayang ni,habis comot muka abang",kata Rayden sambil mengelap muka nya yang terkena aiskrim dengan menggunakan tisu lalu Rayden mencubit hidung mungil Sara dengan lembut.

Tiba-tiba ,datang seorang perempuan yang mengenakan baju blouse dengan skirt pendeknya bersama high heels nya.perempuan itu datang menghampiri pasangan yang manis ini.

"Wow sweet couple dah kembali berbaik",kata Nadia sambil menepuk kedua tapak tangan nya.

"Kau nak apa lagi ni Nadia?",tanya Rayden.

"Sayang I nak you,kenapa you tinggalkan I,patutnya you tinggalkan perempuan selekeh ni",kata Nadia dengan suara gedik nya.

"Sara lebih cantik daripada kau Nadia,sebab dia wife aku,and aku kagum dengan kecantikan and kebaikan hati murni dia"

"Bukan macam kau Nadia!muka je cantik!!tapi Mulut dengan hati kau BUSUK!!",kata Rayden lagi.

"Eh perempuan!kau boleh tak jangan menyibuk!banyak lagi lelaki lain kat luar sana,laki orang jugak kau nak!kau tak malu ke kacau hubungan orang?!,kesian,muka dah cantik tapi MURAH!!,kata Sara dengan nada membentak.

"Ishh mulut kau ni kan",kata Nadia sambil mengangkat tangannya untuk menampar pipi Sara.

Tetapi tangannya di tepis oleh Sara.

"Kau jangan main-main dengan aku Nadia,kalini aku bagi kau peluang..lepasni aku tak nak tengok muka kau dekat depan muka aku dengan family aku..kalau aku nampak kelibat kau,SIAP AKU KERJAKAN KAU!!Maisara Amyra,kau ingat nama aku ni!",kata Sara dengan nada yang tinggi.

Nadia terkejut apabila mendengar nama yang disebut oleh Sara.Maisara Amyra ialah anak kepada Puan Marissa dengan Tengku Amir.
mereka bertiga bukan orang yang biasa,malah puan Marissa dan Tengku Amir ialah pemilik kepada syarikat perniagaan yang berjaya di empat buah negara iaitu, Malaysia, Singapura,Korea selatan dan Arab Saudi.

Dan Maisara Amyra pula ialah pemilik sebuah hospital dan dia juga seorang doktor pakar dalam bidang pembedahan.Manakala Nadia hanya sebatas pekerja biasa yang bekerja di bawah syarikat papa Sara.

"Kau kenal aku siapa kan?bila-bila masa kau boleh hilang pekerjaan kau!,kau ingat ayat aku ni sampai kau mati nanti!!",kata Sara dengan meninggikan suaranya.

Rayden dan Sara meninggalkan Nadia yang masih tercegat di situ.




Hatimu Untuk KuWhere stories live. Discover now