4 ✎ Couple

436 15 1
                                    

Enjoy reading ☕︎

Previously chapter 3

Ikhwan: Alahh kau gi je la masuk.. A-aku nak t-tolong j-ja-jaga Darren ni.. Err lagipon-

Darren: Aku ok je la. Kau pergi lah masuk kelas dengan Shah.

Ikhwan: T-tapi kan-

Aku: Kau saja je kan nak ponteng?

Ikhwan: Eh bu-bukan lah! Aku just..

Aku: Sokay aku tau la. Aku gi kelas dulu.

🌹

Ikhwan's pov

Shah berlalu keluar bilik menuju ke kelas. Aku memandang Darren kat sebelah aku ni yang tersengih macam kerang busuk dari tadi.

Aku: Kau kenapa dari tadi tersengih macam tu?

Darren: Sayang jugak eh kau kat aku..

Aku: Ewww tak ada maknanya! Aku tolong jaga kau sebab aku rasa bersalah je!

Darren: Kau tak kesian kat aku ke?

Dia tanya aku dengan muka yang comel sambil main dengan jari aku. Aku tarik tangan aku kuat-kuat lepastu dia pandang muka aku dengan muka yang berkerut.

Aku: Kau da kenapa pandang aku macam tu? Nak kaki ke?

Darren: Apa masalah kau hah?!

Dia tanya aku dengan suara yang kuat tapi aku rasa lebih kepada tengking maybe.. Reaction aku? Terkejut la weyh tiba-tiba dia macam tu!

Aku: Masalah aku, kau lah!

Aku tengking dia balik. Dia fikir aku takut ke dia tengking aku macam tu?

Darren: Lantak kau lah

Dia berpaling dari aku dan menyelubungi badan dia dengan selimut. Ok ni aku rasa dia memang marah.

Aku: Kau marah aku ke?

Darren: Tak lah buat apa aku nak marah kau lagipun kau bukannya sayang aku kan.

Orang tanya tu jawab elok elok tak boleh ke cik abang ? Dia fikir aku tak penat ke layan dia ni. Baik aku pergi masuk kelas dari jaga dia yang tak betul ni.

Aku bangun kemudian pergi ke pintu nak pergi kelas, malas nk layan mamat tak sedar diri ni.

Darren: Kau nak pergi mana?

Aku: Kelas

Darren: Kau kata nak jaga aku.

Aku: Kau da sihat kan

Darren: A-aku takut la tinggal sorang-sorang kat sini.. Aku tak biasa..

Aku: Aku panggil classmate perempuan aku tolong teman kau kat sini.

Darren: Kenapa?

Aku: Yelah dorang mesti nak teman kau sebab dorang sayang kau.

𝔸𝚕𝚠𝚊𝚢𝚜 𝕋𝚘𝚐𝚎𝚝𝚑𝚎𝚛 [s2] Where stories live. Discover now