16 ✎ Reason

192 9 0
                                    

Enjoy reading ☕︎

Previously chapter 15

Aku: Sweetheart suruh cepat kan tadi, tula honey tak sempat ambil baju. Kejap lagi kita pergi dorm balik honey pakailah baju.

Ikhwan: Bila masa aku suruh cepat? Aku just tanya "lama lagi ke?"

Aku: Sama la tu.

Dia terus keluar dari tandas tinggalkan aku. Dia ni memang suka tinggalkan aku eh? Tak pelah demi sweetheart honey sanggup kejar hingga ke hujung dunia hiks.

🌹

Aku menuju dorm aku semula lepas hantarkan sweetheart ke dorm Ash. Dia kata dia boleh pergi sendiri tapi aku tetap nak hantarkan sebab tak nak bagi dia jalan sorang, kalau kena culik macam mana? Dia dah lah comel macam budak form 1. Dia macam biasa lah biar je aku ikut dia.

Aku memulas tombol pintu dorm dan mata aku terus membulat. Mata aku memandang Aaron dengan budak yang aku kerja kan haritu berselang-seli. Budak tu sedang duduk atas badan Aaron yang sedang baring atas katil dia. Mata aku beralih ke tangan Aaron yang sedang memegang pinggang budak tu.

Aku: What the- Apa korang buat ni? Rosak dah pagi aku harini.

Aku berpura-pura tutup mata aku guna kedua-dua belah tapak tangan aku. Budak tu segera bangun dari duduk atas Aaron dan berdiri di tepi katil Aaron. Aaron pulak duduk atas katil dia.

Aaron: Pagi bapak kau. Dah tengahari ni.

Aku: Bapak kita sama. Oi budak apa kau buat kat sini ha?

Budak tu da mula menggelabah. Ha tau takut, buat benda tadi tak takut pulak.

Aaron: Kau ni tak payah lah kacau dia, dia bukannya kacau kau pun.

Aku: Tapi dia kacau sweetheart aku.

Aaron: Dia tak ada niat pun nak buat macam tu. Dia terpaksa je.

Aku menjeling Aaron. Kemain lagi ye nak backup budak ni, mesti budak ni da tonggeng bontot dia kat kau semalam. Eh tapi jap- Aaron gay ke? Aku pandang Aaron sambil mengangkat kening sebelah. Macam ada something je dia ni.

Aaron: Pahal?

Aku: Serius aku tanya, apa korang buat tadi?

Aaron: Sibuk je kau. Dah lah, aku nak pergi ni, takut papa da tunggu kat bawah tu.

Dia mengangkat beg yang berisi barang-barang dia kemudian dia menarik tangan budak tu supaya keluar ikut dia. Aku biarkan je dorang pergi. Aaron macam nak elak dari jawab soalan aku. Ah lantaklah! Aku ambil baju dalam locker aku kemudian dengan cepat disarungkan pada badan. Tak sabar nak pergi kat sweetheart aku.

Aku masuk ke dalam dorm Ash. Tapi ada Wan je kat situ, Zariel dengan Ash tak tau ke mana. Baguslah dorang berdua tak ada.

Aku: Mana Zariel dengan Ash?

Ikhwan: Dorang pergi koop beli makanan.

Aku: Sweetheart tak ikut ke?

Dia geleng kepala tanda tak. Aku angguk je kemudian duduk sebelah dia.

Ikhwan: Darren, aku nak tanya sikit boleh?

Aku: Nak tanya banyak pun boleh.

Ikhwan: Kenapa kau tiba-tiba panggil aku sweetheart?

𝔸𝚕𝚠𝚊𝚢𝚜 𝕋𝚘𝚐𝚎𝚝𝚑𝚎𝚛 [s2] Where stories live. Discover now