10 ✎ Holiday

285 8 2
                                    

Enjoy reading☕︎

Previously chapter 8

Aku: Habistu kau nak pergi ma-

: Jangan pukul aku! A-aku.. Aku janji aku buang semua tu!

Dah kenapa dia ni tiba-tiba je menjerit. Aku tak buat apa-apa pon, aku nak cakap pun ayat tak sempat habis.

Matanya seperti memandang ke arah belakang aku. Aku menoleh kebelakang dan terlihat Darren dan Aaron berada di belakang aku. Sejak bila pula mamat dua orang ni datang? Tak dengar bunyi tapak kasut pun tadi.

Darren: Wan pergi masuk dorm dulu, biar Darren dengan Aaron settle kan budak ni.

🌹

Aku: Aku nak tolong juga.

Aku yang sedang mencangkung terus berdiri mengahadap Darren dan Aaron.

Darren: Tak payah, Wan pergi je masuk dorm. Jangan masuk campur.

Aku: Habistu Aaron tu boleh pulak.

Darren: Boleh tak jangan degil? Dia tu abang aku plus dia tahu apa yang kena buat sebab dia da biasa buat benda macam ni dulu.

Aku hanya diam tidak memberi sebarang respond. Ish aku nak tolong ni bukannya dia nak berterima kasih ke apa, ni boleh pula dia halau aku.

Dia menghela nafas berat sebelum memegang kedua belah bahu aku dan memandang tepat ke dalam anak mata aku.

Darren: Ok listen.. First Darren tak perlukan bantuan Wan sebab Aaron ni tolong pon da lebih dari cukup, second Darren tak nak langsung Wan terlibat dengan benda ni, and last sekali Darren tak nak bagi Wan penat sebab Wan baru je balik sini kan?

Aku mengangguk lemah apabila mendengar kata-kata Darren tadi. Hati aku terguris sikit bila dia kata yang dia tak perlukan bantuan aku.. Yelah aku sedar aku ni bukannya sesiapa. Konon je tak nak aku terlibat padahal aku memang da terlibat sebab aku nampak benda ni.

Lee: EEEEE APA NI?!

Jerit Lee yang baru saja masuk ke dalam tandas bersama Shah. Ni lagi sorang memekak je lah.

Darren yang sedar kehadiran Lee dan Shah terus melepaskan bahu aku dari pegangannya.

Darren: Kau ni macam mana pulak boleh sesat kat sini pastu menjerit macam nampak hantu?

Lee: Memang aku nampak hantu pon! Ni dia ni kenapa weyh? Scary tau tak?

Lee menunjuk ke arah lelaki yang sedang terbaring berlumuran darah itu menggunakan jari telunjuknya. Itu lah 'hantu' yang dimaksudkannya.

Darren: Kenapa? Kau nak jadi macam dia juga ke? Hmm kalau kau ni kan aku rasa kena koyakkan sikit mulut kau tu bagi luas macam Kuchisake Onna hantu jepun tu. Kau kan suka cakap banyakkan so nanti senang la sikit kau nak cakap.

Lee menekup mulut kemudian menggeleng laju kepalanya. Aku memandang muka Darren yang sedang tersenyum sinis. Gulp. Aku menelan air liur. Creepy do aku tengok mamat ni.

Darren: So kalau kau tak nak baik kau jangan bagi tahu sesiapa pasal benda ni ok? Sekali kau buka mulut siap mulut kau tu nanti aku jahit.

Darren mengugut Lee sambil tersenyum sinis. Dia menepuk perlahan belakang Lee kemudian mencangkung menghadap lelaki yang terbaring dekat bawah tu. Lee jangan cakap lah memang muka dia dah cuak habis. Aku yang dengar dia kena ugut pun da takut apatah lagi dia tuan badan yang diugut.

𝔸𝚕𝚠𝚊𝚢𝚜 𝕋𝚘𝚐𝚎𝚝𝚑𝚎𝚛 [s2] Where stories live. Discover now