7 ✎ Miss

334 11 0
                                    

Enjoy reading ☕︎

Previously chapter 5

Aku: Entah lah.. Asal?

Shah: Tadi dalam kelas lepas waktu rehat tiba-tiba Lina masuk kelas sambil nangis lepas tu bila kitorang tanya dia tak nak jawab dia just cakap 'kau tunggu aku balas balik apa yang kau buat kat aku Darren'

Aku dah ingat dah! Lina budak annoying yang confess kat aku time rehat tadi. Dia nak balas balik apa yang aku buat? Aku buat apa kat dia?

🌹

Ikhwan's pov

Hanna: Abang, turun bawah cepat. Mama kata nak bincang pasal Hal keluarga.

Hanna iaitu satu-satunya adik aku yang berumur 13 tahun itu panggil aku untuk turun ke bawah. Aku mengangguk kepala kemudian membontotinya dari belakang.

Mama: Mama dengan papa dah buat keputusan..

Aku dan Hanna memandang lama mama menantikan dia untuk menyambungkan kata-kata nya.

Mama: Kami dah buat keputusan yang kami.. Akan cerai.

Aku hanya mengeluh. Aku tahu perkara ni akan berlaku cuma lambat atau cepat sahaja. Aku melihat Hanna yang berada di sebelah aku sudah mengalirkan air matanya.

Hanna: T-tapi kenapa?

Papa: Diam! Keputusan ni tiada siapa boleh ubah, faham?!

Bahu Hanna terhinjut sedikit kerana terkejut. Aku mengelap air mata yang mengalir di pipinya.

Papa: Sudah! Masuk ke bilik masing-masing semula!

Aku: Jom Hanna kita masuk bilik

Hanna yang masih lagi air matanya mengalir hanya mengangguk.

Hanna: Abang.. Boleh tak kalau abang teman Hanna dalam bilik Hanna?

Aku tersenyum kemudian mencuit hidungnya.

Aku: Mestilah boleh, dah jom

Selepas mendengar jawapan aku dia tersenyum dengan air matanya yang masih lagi tidak berhenti mengalir .

🌹

Aku: Hanna nak oat tak? Kalau Hanna nak, abang boleh buatkan.

Oat tu makanan favourite dia. Mana la tahu oat tu boleh bagi dia happy time macam ni kan?

Hanna: Takpelah, Tak ada selera lah. Abang ni boleh tak jangan treat Hanna ni macam budak 5 tahun? Hanna ni dah besarlah.

Dia selalu marah kalau aku manjakan dia. Aku bukannya apa tapi aku kesian kat dia. Dia tu dah lah dari kecik lagi kurang kasih sayang dari parents aku, mana tak nya parents aku tu busy je memanjang.. Kat sekolah pon dia tak ada ramai sangat kawan disebabkan dia tu seorang introvert. Kami ni dua beradik je so siapa lagi yang boleh bagi dia kasih sayang yang cukup selain aku?

Aku mengambil tempat duduk bersebelahan dengannya kemudian membelai lembut kepalanya.

Aku: Eleh kata da besar tapi kenapa nangis macam budak kecik?

𝔸𝚕𝚠𝚊𝚢𝚜 𝕋𝚘𝚐𝚎𝚝𝚑𝚎𝚛 [s2] Where stories live. Discover now