11

64 1 0
                                    

Mens vi ser serien, kan jeg høre, at jeg ved med at få beskeder på min telefon. Jeg orker ikke at høre flere af Jakes dårlige undskyldninger. Jeg har aldrig følt mig så ydmyget af en fyr før. Jeg troede, han var anderledes, men det viser sig, at alle drenge er ens.

"Jeg tror der er en, der gerne vil have fat i dig" siger Veronica og retter blikket over på mit natbord, hvor min telefon bliver ved med at få notifikationer.

"Ugh det er bare Jake. Jeg magter ham ikke" siger jeg og ruller øjne.

"Tror du ikke lige, at du skulle tjekke om det er noget alvorligt?" Spørger hun bekymret og ser alvorligt på mig.

"Ugh, fint" tøver jeg.
Jeg rejser mig fra sengen og går hen til mit natbord og tager min telefon op.

*5 notifikationer fra Zach Wilson*.

Zach! What, hvad vil han?

Mit hjerte raser afsted, da jeg ser, at han har skrevet til mig. Jeg kommer til at tænke tilbage på kysset og jeg kan mærke, at jeg får røde kinder.

Jeg låser min telefon op og ser, hvad han har skrevet.

Hej Zoe.
Jeg vil gerne snakke med dig om det, der skete imellem os.. kan du snakke i morgen?

Jeg tror jeg har følelser for dig...

Vil du ikke nok lige svare...

Zoe???

Okay, godnat..

Min krop bliver varm og jeg kan mærke mit ansigt brænder.

Jeg bliver ved med at læse den samme besked om og om igen-

Jeg tror jeg har følelser for dig...

Jeg kan ikke fatte, at drengen jeg mødte for første gang for nogle dage siden, har følelser for mig, og at jeg allerede har kysset med ham.

"Hvad skriver han?" Spørger Veronica og ser nysgerrigt på mig.

"Hva, hvem?" Spørger jeg chokeret og retter mit blik mod hende.

"Ja, Jake... eller hvem det nu var der skrev" siger hun og kigger forvirret på mig.

Jeg går i panik, fordi jeg ikke kan indrømme, at jeg skriver med Zach, især ikke fordi vi lige har kysset.

"Øhm... han skriver bare, at han er ked af det, men jeg magter ikke lige svare ham på det" siger jeg og lægger telefonen fra mig og går over i sengen igen.

Jeg lægger mig ind til Veronica og jeg falder i søvn med hende på hendes seng.

Det bliver morgen og jeg vågner efter en lang nat. Jeg går i bad og tager tøj på.

Jeg kan slet ikke overskue, at alle timer i dag skal være sammen med Zach. Jeg kunne ikke sove i nat og lå og vendte og drejede mig hele tiden. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på ham og kysset. Men jeg er kommet frem til, at det er bedst bare at være venner, især med tanke på, hvordan Veronica ville føle, hvis jeg datede ham. Hun fortalte mig jo, hvordan hans forhold altid ender i kaos. Jeg må jo heller ikke glemme, at han har en kæreste. 

Veronica og jeg følges hen til skolen og ind til den store forhal. Vores veje skilles ned ad en gang og jeg krammer hende farvel og går til lokalet, hvor jeg skal være.

På vej til timen ser jeg noget, jeg ville ønske, jeg aldrig havde set. Lige foran indgangen til lokalet står Zach og Sophie, og de er dybt optaget af hinanden i en lidenskabelig omfavnelse. Mit hjerte synker, og jeg føler en knude i maven. Deres hænder er flettet sammen, og de er så opslugt af deres kys, at de ikke engang bemærker mig. Jeg står et øjeblik i chok, usikker på om jeg skal gå videre eller vende om. Synet af dem sammen får al nervøsiteten fra natten til at skylle tilbage over mig med fornyet kraft. Jeg tager en dyb indånding og forsøger at samle mig, men følelsen af svigt og jalousi er næsten overvældende.

Me or him?Where stories live. Discover now