3 - 10 frågor

190 8 0
                                    

Tess POV:

*ringringring* tjuter det i mina öron. Jag sätter mig upp i sängen, sträcker mig efter min mobil och svarar.
"Hallå?" Får jag fram men låter väldigt hes.
"Oj väckte jag dig eller?" frågar personen i andra änden.
"Aa som fan asså. Vem är det? För det måste vara jävligt viktigt annars skulle du väll aldrig ringt så här tidigt" säger jag lite smått irriterat.
"Lilla gumman, klockan är ett. Det är inte tidigt" säger personen. Min ny vaknade hjärna försöker känna igen rösten och tillslut kommer jag på vem det är.
"Är det du Felix Sandman?"
"Japp, Tess Dallas. Jag trodde ett tag att du hade glömt mig" säger Felix.
"Nejdå, så vad gör du?" Frågar jag och små ler lite för mig själv.
"Tänkte fråga om du ville göra nått? Du verkar fett skön" säger Felix och skrattar lite.
"Då verkar du rätt tror jag. Och ett stort fet ja. Du kan typ komma hit eller nått" säger jag ivrigt.
"Absolut vart bor du?" frågar han.
Jag ger min adress och efter 10 minuter ringer det på dörren. Jag hade precis hunnit sätta på mig kläder. Det fick bli ett par svarta shorts och ett blått enkelt linne. Simpelt & bekvämt. Jag springer ner till hallen och öppnar dörren.
"Hej" säger jag och ler stort.
"Tja" säger Felix och kliver in. Han sparkar av sig skorna och går in. "Gud va fint ni bor, är det ingen hemma eller varför är det så tyst?"
"Tack. Nej vi är ensamma" säger jag. "Kom jag ska visa dig mitt rum" jag tar Felixs hand och drar med honom upp till övervåningen. Vi går in i mitt rum. Jag sätter i skrivbordsstolen och Felix på sängen.
"Okej" säger jag efter en lång pinsam tystnad. Felix granskar mig bort ifrån där han sitter. Han ser fundersam ut.
"Vad tittar du på?" Frågar jag frågande.
"Dig" säger han och ler.
"okej" säger jag och små skrattar lite. "Vi går ner och äter jag vaknade för typ 10 minuter sen så jag har inte ätit frukost"

Nere i köket öppnar Felix kylskåpet.
"Du kan ta vad du vill" säger jag och letar istället i frusen.

"Vi har typ inget. Hittar du nått?" Fråga jag Felix efter att ha kollat i frusen men inte hittat något.
"Pannkakor!" Skriker Felix.
"Jaaaa, du är ju fan bäst" säger jag.

Efter en kvart har jag stekt klart alla pannkakor och Felix dukat klart. Vi sätter oss vid bordet och hugger in.
"Så berätta om dig själv Felix" säger med munnen full av pannkakor.
"Ja.." Börjar han men avbryts av mig.
"Nej jag vet du frågar mig 10 frågor och jag dig istället" säger jag. Felix nickar. "Du börjar"
"Hur gammal är du?" frågar Felix som första fråga.
"15"
"Ha ha jag är 16"
"Men jag fyller det i höst faktiskt" säger jag små surt.
"Okej min tur. Vad ska du göra under lovet?"
"Vara med dig" svarar han och ler busigt. Jag skrattar.
"Omg va skönt att du vill vara med mig. Jag har seriöst ibland trott att jag skulle dö av ensamhet" skrattar jag fram.
"Vad gör du på fritiden?" Frågar Felix.
"Dansar 5 gånger i veckan, gymmar, är med kompisar, läxor, lyssnar på musik, åker på min penny board, tittar på film och shoppar" säger jag. "Du?"
"Jag dansar faktiskt också, och som alla andra är med kompisar, lyssnar på musik, satsar mycket på skolan typ"
"Okej nästa fråga. Favorit färg?"
"Grön" svarar Felix.
"Svart och guld" säger jag.

Efter att ha ställt nio frågor var till varandra har vi kommit mycket närmare även fast det bara gått ett timme med mycket skratt.
"Okej så the finally question. Hur går det med kärleks livet?" frågar Felix och flinar.
"Hemskt" säger jag och funderar en stund. "Men jag gillar det. Jag och mitt ex, Lukas, var tillsammans i typ fem månader. Tills jag fick reda på att han var otrogen så jag gjorde slut med honom för ungefär två månader sen"
"Aha, jag förstår. Jag är också singel. Min senaste flickvän gjorde jag slut med i julas då hennes familj bestämde sig för att flytta till Göteborg. Och ingen av oss kände för ett distansförhållande. Men jag håller med dig. Jag trivs att vara singel" säger Felix och småler.

Summer love - f.sWhere stories live. Discover now