Tess POV:
*2 veckor senare*
Jag och Felix har varit med varandra konstant i två veckor nu och ärligt talat tror jag inte att jag någonsin haft såhär kul. Nu ligger jag i min säng och har precis ätit middag med min pappa. Han håller på att packa det sista innan han ska ta en taxi för att göra ett jobb i Luleå. Han kommer vara borta i en vecka. Även fast jag kommer sakna honom kommer det ändå bli kul. Jag har ju Felix nu.Jag sträcker mig efter min mobil som ligger på skriv bordet.
Till FELIX<333:"Pappa sticker snart så kommer till dig om 10 :*"
Jag skickar iväg det och går ner till hallen för att säga hejdå till pappa. Jag ger honom en sista kram innan hans taxi kommer och han går. När bilen rullat iväg sätter jag på min mina flipflops och springer över till Felix.
Eftersom att Felix har sagt att det inte är någon hemma, öppnar jag bara dörren och går rakt in.
"Hallå? I'm back!" Ropar jag. Ner skuttandes från trappan kommer en glad Felix.
"Heeeej!" Tjuter han och ger mig en bamsekram. Mysigare kramar än Felixs finns inte.
-
Felix POV:
"Okej, så vill du veta planerna jag har planerat medan pappa är borta?" Säger Tess när vi satt oss ner vid köksbordet. Jag nickar ivrigt. "Här" med ett stolt leende på läpparna drar hon fram en pappersrulle ur sin väska. Jag tittar frågande på henne.
"Vänta bara. Det här kommer bli så awesome" säger Tess och rullar ut pappersrullen.
När hon dragit ut hela pappret ser jag att det är en lista. Längst upp läser jag "20 SAKER TESS & FELIX SKA GÖRA". Alltså har Tess punktat upp 20 saker vi ska hinna med innan hennes pappa kommer hem om en vecka. Snabbt läser jag igenom dom och blir mer och mer exalterad ju längre ner jag kommer på listan."Omg Tessi det här är ju fucking grymt" säger jag till Tess och ler stort.
"Omg jag vet" säger hon med lika glad röst som jag och världens största leende.
"Så vi börjar nu på momangen. Vilken punkt ska vi börja med?" Frågar jag.
"Första punkten så klart" säger hon och läser högt vad det är. "Gå fram till en person på donken ( McDonalds ;) ) OBS den snyggaste du ser och kyss hen".
YOU ARE READING
Summer love - f.s
Fanfiction"In every girls life, theres a boy she will never forget and a summer where it all started" En novell som handlar om Felix & Tess och deras sommarlov som av en slump dom spenderar tillsammans. Ett sommarlov fullt av kärlek, svek, hat, skratt, glädj...