6 - donkenkyss 0.2

148 9 0
                                    

Felix POV:

Okej, nu gäller det. Jag går fram till tjejen jag spanat in. Hon sitter och skrattar högt med hennes två andra kompisar. De sitter vid ett fyra bord och den lediga platsen är bredvid hon jag spanat in. Perfekt.

"Kan man slå sig ner här eller?" Frågar jag och charmar till mig lite extra. Tjejerna har slutat skratta och utbyter lite blickar med varandra.
"Absolut" säger en tjej med svart hår och ler. Jag sätter mig bredvid hon jag spanat in och mittemot tjejen med svart hår.

"Felix" säger och sträcker först fram handen till tjejen bredvid mig.
"Sandra" säger hon och skakar handen. Jag gör så med de andra tjejerna också. Hon med svart hår mittemot mig heter Theodora och den tredje tjejen mittemot Sandra heter Isa.

"Så om jag ska vara helt ärlig om varför jag satt mig här. Jag satt där borta med kompis och snackade lite. Då jag kom på att jag aldrig har blivit kysst på just den här donken. Har ni det eller?" frågar jag. Alla tre börjar fnittra.
"Jag har faktiskt" säger Isa. Jag nickar och vänder huvudet mot Theodora.
"Nej, men jag har en pojkvän. Så är redan upptagen" säger hon och ler snett. Bara Sandra kvar då.
"Ja" börjar hon. "Eller nej. Eller jag vet inte. Jo men det har jag fast inte på just den här donken" säger hon sen. Jag ler stort.
"Vore det inte lite roligt om det hände nån gång då?" Frågar jag och ler så charmigt jag kan. Sandra blir lite generad och hennes två kompisar börjar fnittra. Igen.
"Ehh, jo varför inte? Du ser inte dum ut"
"Jag håller med" säger jag men kommer på mig själv. "Eller jag menar detsamma"rättar jag sig och kliar mig i nacken som jag alltid gör när jag blir nervös.

Jag lutar mig fram likaså Sandra. Mellanrummet mellan våra läppar suddas ut. Hennes fylliga ljusrosa läppar har en liten smak av jordgubb. Hon var ingen dålig kyssare om man säger så.
Hon slutar kyssa mig och lutar sig tillbaka. Theodora och Isa sitter där och gapar stort. Vi imponerade nog ganska stort på de.

"Jag ska nog gå tillbaka. Men jag måste säga att dina läppar inte var dåliga i alla fall" säger jag och reser mig. Hon flinar och gör en slängkyss till mig. Jag låtsas ta emot. Då börjar hon bara skratta. Stolt går jag tillbaka och sätter mig med Tess igen.

"Så två kyssar på en timme. Det är inte dåligt" säger jag och gör en high-five med Tess.
"Okej punkt ett: check!" Säger hon glatt.

På tunnelbanan snackar Tess bara om vilka kyssvänliga läppar han hade. Lukas tror jag hon sa att han hette. Jag nickar lite då och då för att det ska se ut som att jag lyssnar.

"Hallå?" Skriker jag när vi kommit in i hallen hemma hos mig. Min syster Felicia kommer ut från vardagsrummet. Hon är klädd i endast morgonrock har blött hår så hon har nog antagligen duschat.

Hon skiner upp i ett leende när hon ser oss.
"Hej" säger hon och ger först mig en kram. Och sen Tess en.
"Man börjar bli van att se dig här Tess" säger hon och ler.
"Ja va bra. För så kommer det fortsätta" säger Tess. Felicia skrattar lite innan och går tillbaka till vardagsrummet.

Tess POV:

"Kom, vi hämtar bara listan sen kan vi väll sticka hem till dig" säger Felix. Jag nickar och vi går upp för trappan till hans rum.

*en kvart senare*

Väl hemma hos mig sätter vi oss i min stora dubbelsäng. Såklart är vi ensamma för det har bara gått en dag sen pappa åkte.
"Okej sak nummer två: PARTAAAA" läser Felix högt. Jag nickar instämmande.
"Okej dags för party!!party party party party!!" Sjunger jag och dansar runt i rummet. Felix ligger i sängen och asgarvar åt mig.

Felix POV:

"Så planen är alltså att vi sover här. Sen imorgon segar vi här hemma. Typ spelar FIFA och sånt. Klockan 16:00 fixar vi i ordning oss först hemma hos dig och sen mig. Klockan 18:00 käkar vi thaimat på den där Thai kiosken du vet vid tunnelbanan" Tess nickar. "Och efter det drar vi till Zackes fest och parta loss" säger jag och andas djupt efter att ha rabblat upp planera för imorgon. Tess nickar ivrigt en sista gång och ler busigt mot mig.
Imorgon kan gå åt helvete eller så blir det helt awesome. Men en sak är jag säker på. Och det är att det kommer bli skruvat.

Summer love - f.sWhere stories live. Discover now