5 - donkenkyss 0.1

148 7 0
                                    

OBS! Tänkte bara säga det innan. Jag kommer skriva donken i det här kapitlet mycket och då menar jag mcdonals. Och jag bor i Sthlm och här säger vi så Venne vart ni är i från men aa ;) <3 ) DS.


Felix POV:

Solen skiner ute och fåglarna kvittrar. Man känner verkligen att det är sommar. Jag kliver upp ur min säng och över Tess madrass som ligger på golvet. Hon sover fortfarande, vilket inte är så konstigt eftersom vi stannade uppe länge igår och planerade kring listan.

Hon är faktiskt ganska söt när hon sover. Jag går fram till min garderob och tar fram ett par shorts bara som jag sätter på mig.

Nere i köket börjar jag göra frukost. Jag bestämde mig för att göra smoothie idag eftersom att Tess älskar det. I mixern la jag i hallon, banan, choklad, vaniljyoughurt & jordgubbar.

När jag precis ska hålla upp det i två glas hör jag hur någon skuttar ner för trappan. Jag vänder mig om och möts av en morgonpigg Tess. Hennes blonda hår är uppsatt i en hög tofs och på hennes ben har hon ett par mjukisshorts. Till det har hon en av mina hoodies. Hennes osminkade ansikte skiner upp i ett leende när hon ser mig och ett ännu större leende när hon ser vad jag lagat för frukost.

"Ååååå smooooooothie" tjuter hon och skyndar sig med att hålla upp i båda glasen.

"Godmorgon Tessi"

"Godmorgon felleboy" fnittrar hon fram medan hon tittar nöjt på smoothien. Jag kan inte låta bli att skratta åt hennes söthet.

Tess POV:

Klockan är nu 16:12 och jag & Felix sitter på tunnelbanan påväg till donken. Han har på sig en svart T-shirt med vitt mönster på sig och ett par jeansshorts till. Jag valde idag ett par vita shorts och en mörkblå T-shirt från abercrombie & Fitch. Som skor tog jag mina svarta låga converse.

"Nästa T-centralen" låter det ur högtalarna. Vi reser på oss och går ut när den stannat.

"Är du taggad på att kyssa nån snygg brud idag eller?" frågar jag Felix och flinar.

"Det kan du ge dig på" tjuter Felix och gör en partygest med armen. Jag brister ut i skratt åt hur töntig han såg ut.

Inne på donken är det ungefär halvfullt. Vi beställer varsin frappe och sätter oss vid ett bord med "utsikt" över alla andra bord.

"Okej ser du någon du spanat in dig på?" Frågar Felix. Jag letar och fastnar med blicken på en kille som sitter vid fönstret. Jag nickar.

"Jepp. Han där vid fönstret. Han med brunt hår, hörlurar, vit T-shirt och gulligt leende. Han har jag bestämt. Du då?"

"Hon där" säger Felix och nickar mot en tjej som sitter med tre andra kompisar. Hon har blont långt hår uppsatt i en hög tofs, fint sminkade ögon, svart tajt linne och ett par ljus slitna jeansshorts. Hon var söt.

"Okej, jag börjar" säger jag. Felix nickar och önskar mig lycka till. Jag går med självsäkra steg fram till bordet där killen sitter ensam och sätter mig på platsen bredvid honom. Han märker mig inte eftersom han har hörlurar. Jag drar ut ena hörlurar och han hoppar till.

"Hej. Sorry att jag skräms. Jag heter Tess" säger jag och sträcker fram handen. Han skakar den.

"Det är lugnt" säger han ler så att hans bländ vita tänder syns. "Lukas, förresten". Lukas. Hhmm, ja snyggt namn på ett snygg kille. Funkar.

"Så, jo jag satt bara där borta då min blick fastnade på dig och jag bara undrar om du någon gång blivit kysst på donken?" Frågar jag och småler. Han skrattar lite.

"Ja, det har jag faktiskt" säger han när han slutat skrattar och blinkar istället flörtigt med ena ögat till mig. "Dock inte vid just det här bordet med just en snygg blond tjej" tillägger han.

Jag flinar och säger "ja, nån gång måste bli den första" innan jag lutar mig fram och våra läppar möts i en perfekt kyss. Även fast jag har kysst killar jag inte känt förut så känns det konstigt. Blickarna bränner i nacken men jag bryr mig inte just nu. För just nu är det bara jag, Tess, som kysser en av få killar med perfekta läppar som kysser helt gudomligt.

Vi drar oss ifrån varandra och andas. Båda ler stort. Vi säger inte något till varandra utan tittar bara varandra i ögonen. Fina ögon hade han också. Chokladbruna.

"Wow, den kyssen asså" säger Lukas för att avbryta den pinsamma tystnaden som uppstod. Jag flinar.

"Ja, du kysser bra faktiskt"

"Vadå faktiskt?" Frågar Lukas.

"Äsch inget. Men det var kul att träffa dig. Och kyssa dig. Vi kanske ses nån gång eller inte" säger jag innan jag går tillbaka till Felix. Han sitter kvar på samma plats och ler ett peddosmile mot mig.

"Så nu är det bara du kvar" säger jag och blinkar med ena ögat mot Felix.

Summer love - f.sWhere stories live. Discover now