Tess POV:
"Eeh okej" säger killen drygt när Felix slutat skratta. Jävlar vad han var tråkig då. "Vad heter ni då?""Felix" svarar Felix.
"Tess, du då?""Alex" svarar killen, som vi nu vet namnet på, kort. "Ni får sova här på ett villkor, okej?"
Jag och Felix tittar på varandra osäkert innan båda nickar.
"Men jag måste bara fråga, ni är väll tillsammans?" Frågar Alex. Både jag och Felix blir generade.
Jag skrattar lite för att bryta den pinsamma tystnaden som uppstod."Nej det är vi inte" svarar jag. På utsidan visar jag det inte men inombords spricker jag av sorg för att det är sant.
"Jaha" säger Alex förvånat. "Ni skulle iallafall vara fett söta tillsammans". Ännu en gång blir vi generade. Ingen kommer på något att säga och jag kan inte låta bli att le av tanken på mig och Felix som ett par.
"Vad var det för villkor då?" Frågar Felix som fortfarande är generad.
"Jo juste. Jag tänkte lite på vart ni skulle sova. De sängarna som finns att låna är en dubbelsäng i ett gästrum. Skulle ni kunna tänka er att sova tillsammans eller sover ni hellre i parken?" Fan, jag trodde verkligen inte att det skulle vara ett sånt här villkor. "Eller någon kan ju sova i min säng men då får den andra sova med mig och jag är ju främling så det kanske inte är så mysigt. Men jag vet ju såklart inte vad ni tycker om att sova med främlingar".Felixs POV:
Shit, nu har jag ju världens bästa chans att få sova med Tess, tänker jag. Fast tänk om hon inte vill sova bredvid mig och att hon hellre sover med axel eller Alex eller vafan han nu hette?
"Jag föredrar att inte sova bredvid en främling" säger Tess. Jag suckar lättat för att inte det inte skulle bli jag som skulle behöva bryta den pinsamma tystnaden. Alex vänder sig mot mig."Jag vet inte hur det är med dig men det vore en annan sak om jag skulle sova med en snygg tjej, men jag avstår gärna att sova med dig. Så då antar jag att det blir ni två i en säng" säger han och ler busigt. Nu blev jag säkert röd som en tomat, fan också. "Så länge ni inte är allt för högljudda och använder skydd så är det bara att köra på". Wow den här killen vet verkligen hur man generar folk.
Han ger oss en sista busig blick innan han går iväg in i ett rum som jag antar är hans och att han ska sova där.
YOU ARE READING
Summer love - f.s
Fanfiction"In every girls life, theres a boy she will never forget and a summer where it all started" En novell som handlar om Felix & Tess och deras sommarlov som av en slump dom spenderar tillsammans. Ett sommarlov fullt av kärlek, svek, hat, skratt, glädj...