Hoofdstuk 4

266 0 0
                                    

'Tring triiingggg' luidde de bel om kwart over 4, het laatste lesuur op maandag. Ik pakte gauw mijn spullen in, en zei mijn vriendinnen gedag. Ik stapte op de fiets, en ging gauw naar huis. Aangekomen in mijn straat, fietste ik de steeg in, en zette mijn fiets in de garage. 'Hoi, ik ben thuis!' Riep ik toen ik binnenstapte. Ik zette mijn broodtrommel in de vaatwasser en deed mijn schoenen en jas uit. Ik hoorde mijn moeder al op de trap naar beneden komen. 'Hoi schat, hoe was het op school?' vroeg ze. 'Saai, zoals gewoonlijk' zei ik. 'Ik ga me gauw omkleden mam, want ik moet zo naar de volleybal training'. Ik rende gauw naar mijn kamer en trok mijn sportkleding aan en deed mijn blonde haar in een strakke staart. Ik pakte mijn sportschoenen en deed ze in mijn tas. Ik keek even op de klok, kwart voor 5 alweer, ik moet opschieten! Ik stoof de trap af, gaf mijn moeder een kus. En at gauw nog een banaan en wat melk wat mijn moeder voor me had klaargezet. 'Doei mam, ik laat als ik terug kom nog wel even de hond uit!' riep ik. Mijn moeder zwaaide me uit, en ik sprong gauw op de fiets. 

Teruggekomen van de training, zat ik nog met een rood en bezweten hoofd mijn avond eten op te eten, toen mijn broer thuiskwam. 'Heyy Roos, hoe is ie met je hoofd?' vroeg hij bezorgd. 'Ach prima hoor, ik kan wel tegen een stootje' antwoordde ik. Toen ik mijn eten op had ging ik even de hond uitlaten en daarna douchen. Ik zette even een kopje thee voor mezelf, mijn zus en moeder, om even bij te kletsen. Toen maakte ik gauw nog wat huiswerk af, en ging lekker slapen.


*De volgende ochtend*

Ik werd om 7 uur wakker van mijn wekker. Ach, ik laat hem wel even snoozen dacht ik. Een paar minuten later kroop ik toch maar mijn bed uit. Ik liep de trap af naar beneden. 'Goeiemorgen lieverd, hoe heb je geslapen?' zei mijn vader die al in zijn pak stond, want die moest vroeg weg. 'Redelijk, kon beter' zei ik. Ik smeerde een paar boterhammen, maakte mijn eten voor school klaar en ging mezelf gauw aankleden. Pff, welke outfit zou ik vandaag eens aandoen? Ik had weinig keus, alles zat in de was, dus ik pakte mijn favoriete jurkje maar weer.

De douche was nog steeds bezet door mijn zus. 'Lisa, opschieten alsjeblieft, ik moet zo naar school!' De deur ging open, en ik poetste gauw mijn tanden en deed wat make-up op. 'Ik ga naar school, doei mam!' riep ik. Ik liep gauw even langs de box waar mijn kleine zusje Lynn in lag, en gaf haar een kusje op haar voorhoofd. 'Doei lieverd, veel succes op school' zei mijn moeder. Ik deed een jas en schoenen aan en sprong gauw op de fiets. Toen ik de hoek om fietste zag ik Maddie en Fenne al staan op het bruggetje waar we elke ochtend afspraken. 'Goeiemorgen!' riep ik. 'Zo, jij hebt zin in vandaag' lachte Maddie. 'Kom op meiden, het is al kwart over 8 geweest, we moeten opschieten zei Fenne. 

Het eerste uur hadden we mentor uur, en zouden we eindelijk onze mentor zien. We waren als een van de eersten in het lokaal. Na een paar minuten zat de klas vol, en was iedereen aanwezig. Toen stapte er een man het lokaal binnen. Hij schreef zijn naam op het krijtbord. 'Mr Stevens' schreef hij. Toen draaide hij zich om...

*Hoiii, weer een nieuw hoofdstuk! Ben je benieuwd hoe haar mentor eruit ziet? Ga snel naar het volgende hoofdstuk! Op wat voor docent hopen jullie?

Verliefd op mijn docent en mentor... 😫Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu