Trinásť

26 8 2
                                    

,,Nemyslím si, že je ale veľmi bezpečné, dohadovať sa o tomto všetkom tu. Thamur nás určite chce dolapiť a nevieme, či neposlal niekoho, kto nás práve teraz sleduje."

,,Týr má pravdu," povedala Sunniva,  mali by sme ísť niekam inam, kde nás nebudú môcť vypočuť. Lenže kam?"

Chvíľu mlčky premýšľali, potom sa ozvala Solveig.

,,Mohli by sme sa ukryť do dračieho hniezda a niečo vymyslíme tam."

Keď Sunniva aj Týr kývli hlavou na znak súhlasu, vybrali sa k Roigonovi. Drak vzlietol a letel smerom na severovýchod. Leteli veľmi dlho, všade okolo nich boli len sivé mraky, z ktorých začal padať sneh. Po čase konečne preleteli ponad čiernu vodu mora a začal sa črtať v diaľke ostrov, kde bolo dračie hniezdo. Keď sa zotmelo začali klesať, až sa nakoniec dostali k otvoru v skalách.

 Solveig skĺzla z dračieho chrbta ako prvá a zamierila do vnútra labyrintu jaskynných chodieb dračieho hniezda. Týr išiel hneď za ňou, Solveig ich viedla spletitými chodbami, tými istými, ktorými ju viedol aj Dramatgon, keď sem prvýkrát prišla. Týr všetko bdelo sledoval. Hneď za ním išla Sunniva, tá tu nepochybne nebola po prvý raz, pretože Solveig vedela, že aj ona mala kedysi puto s drakom, rovnako ako ona s Roigonom. zrejme v nej toto miesto vyvolávalo množstvo spomienok. Ich skupinu uzatváral Roigon, ktorý teraz slabo žiaril v tme jaskyne. 

Keď prišli do jaskyne museli začať premýšľať nad tým čo ďalej.

,,O jeho moc ho len tak ľahko nepripravíme," skonštatovala Solveig, ,,aspoň nie za pomoci Fiodhy."

,,Neexistuje iný spôsob, ako čarodejníka pripraviť o moc," povedala Sunniva. ,,Zostáva nám len jediná možnosť a to zlikvidovať ho."

,,Lenže ako? Nedá sa k nemu dostať len tak ľahko," povedal Týr.

,,Ale naposledy to až také ťažké nebolo. Nemusel by byť zlý nápad prísť a nejakým spôsobom jednoducho zabiť," ozvala sa Solveig.

,,Je omnoho lepšie chránený než sa zdá. Dostali sme sa k nemu, len preto, že on to chcel a vedel o nás. Nikdy sa nám nepodarí ho takto zabiť. Poznám ho, pokiaľ nechce, nikto sa k nemu nedostane."

,,Tak čo spravíme? Vybudujeme obrovskú armádu?" Solveig sa až zasmiala nad touto myšlienkou.

,,Je to jediná možnosť ako ho poraziť," šepol Týr. ,,Mágiou ho neporazíme, ani v boji tvárou v tvár. Ale ak by sa nám podarilo vytvoriť  dostatočne silnú armádu, ktorá by porazila tú jeho ľahšie sa dostaneme k nemu." 

,,Ale ako také niečo vybudujeme, kde zoženieme ľudí, ako chceme poraziť jeho vojakov."

,,Využijeme školy, študentov. Môžeme ich vycvičiť tak aby ich porazili. Thamurovu armádu som cvičil ja, poznám všetky jej slabé miesta, techniku. Ak ich napadneme nečakane a rýchlo máme veľkú šancu vyhrať:"

,,Ale za tak krátky čas nemôžeme vycvičiť tak perfektnú armádu mladých študentov."

,,Ak vyberieme tých správnych. Thamur vždy medzi svojich prijímal tých, čo si zvolili jeho stranu, nie podľa ich zdatnosti. A má tam iba mužov, neviem o žiadnej čarodejnici, tie si môžeme získať my, ich schopnosti sú oveľa vhodnejšie do bitky ako tie čarodejnícke."

Solveig prikývla, no potom sa jej rozjasnila tvár. 

,,Vytvoríme nové putá s drakmi."

Popol a DymWhere stories live. Discover now