Hier heb ik weer een hoofdstuk voor jullie! Vote en comment alsjeblieft als je het goed vind of juist als je vind dat ik wat dingetjes anders moet doen. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden! ❤️
Jai P.O.V.
'Is er iets?' Hoor ik Lieke vragen. Wat moet ik doen? Ik kan Fenna dit niet langer aandoen, en Lieke ook niet trouwens.
'Ik uhm.. kan ik even met je praten?' Vraag ik aan Lieke. Ze gaat van mijn schoot af en gaat even staan.
'Ja, tuurlijk.' Zegt ze bezorgd. Dan kijk ik even kort naar Fenna, wil ze erbij zijn of gaat ze weg?
'Ik ga maar eens dan.' Zegt Fenna wat ongemakkelijk. Lieke en ik knikken. Fenna geeft Lieke nog een knuffel, ik zie dat ze zich inhoudt, omdat dit waarschijnlijk de laatste knuffel is die ze voorlopig zal krijgen. Ik glimlach zwakjes naar haar.
'Dag.' Zegt ze dan zo normaal mogelijk.
'Doei.' Zeg ik met mijn beste nep-glimlach. Ze loopt richting de hal en vervolgens hoor ik de voordeur dicht gaan.
'Wat is er?' Vraagt Lieke dan bezorgd en ze komt naast me zitten.
'Ik uhm, ik moet je iets vertellen. Het spijt me dat ik het je nu pas vertel en het spijt me al helemaal dat het zo gelopen is.'
'Jai, wat is er?' Zegt ze dan wat ongeduldig. Ik zucht diep.
'Ik uhh.. Ik, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, dus ik zeg het maar gewoon.' Ik slik even en kijk haar aan. 'Ik ben verliefd op iemand anders..'
'Wat?' Vraagt ze, ik zie dat haar ogen betraand zijn.
'Het spijt me Lieke.' Zeg ik en ik leg mijn hand op haar knie.
'Niet doen.' Zegt ze en ze duwt mijn hand weg. Ik haal mijn hand door mijn korte haren en zucht.
'Wie is het?' Vraagt ze terwijl er een traan over haar wang loopt. Ik kijk haar vol medelijden aan. 'Jai.' Zegt ze wat harder om me uit gedachte te halen.
'Fenna.' Zeg ik zacht en ik kijk de andere kant op.
'Wat?' Zegt ze wat bozer. 'Mijn beste vriendin? Weet ze dit?' Ik slik en knik.
'Ze is ook verliefd op mij.' Zeg ik zacht. Ik kijk haar weer terug aan, haar ogen zijn groot.
'Hebben jullie iets?' Vraagt ze met een schorre stem. Ik zucht en wrijf in mijn gezicht. Blijkbaar weet ze het antwoord al. 'Klootzak.' Mompelt ze en ze haalt haar hand door haar haren.
'Hoelang al?'
'Ongeveer anderhalve week.' Antwoord ik eerlijk.
'Wat een achterbaks kutwijf.'
'Het is niet alleen Fenna's schuld.' Zeg ik dan.
'Oh nee, ga haar lekker verdedigen.' Zegt ze sarcastisch. 'Ze is altijd al jaloers geweest op ons.'
'Ik ben net zo fout als haar.'
'Hoe ver zijn jullie gegaan?' Vraagt ze dan voorzichtig, bang voor het antwoord.
'Die avond dat we met de groep gingen. Jij was ziek, dus ik trok vooral veel met Fenna op, we hadden allebei nogal veel op en zijn later die nacht naar mij gegaan. Na wat gezoend te hebben enzo, zijn we uiteindelijk in bed beland.' Zeg ik met betraande ogen, ik vind het vreselijk voor Lieke.
'Dus ik ben één keer ziek en je pakt meteen mijn beste vriendin?' Zegt ze met betraande ogen en ze kijkt me gekwetst aan. 'Je hebt haar ontmaagd klootzak. Mijn beste vriendin!' Roept ze dan boos en ik voel een klap op mijn wang.
JE LEEST
Love, drama and happiness (B-Brave fanfiction)
FanfictionCarly had een relatie met de lieve, knappe en charmante Thom, tenminste dat leek hij. Nadat alles een beetje uit de hand is gelopen, maakt ze het uit. Ze komt Samuel tegen, maar wat gaat haar ex daarvan vinden? Fenna heeft een hele moeilijke perio...